Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 21. februar 2015

Bare lidt kort nyt

I sidste uge købte jeg en cd med en kunstner, jeg er glad for. Paul Rodgers. Han har i 2013 udgivet en plade udelukkende med gamle soul- og bluesnumre, og jeg forelskede mig med det samme i "I Can't Stand The Rain", som originalt blev udgivet i 1973, af den amerikanske sangerinde Ann Peebles. Den er så superfed. Jeg ville høre originalen og stødte ind i denne version:


Tina Turner. Og den sparker røv. Jeg er også stødt ind i en version af Janis Joplin. Men hun døde 3 år før sangen blev udgivet. Det er en anden kvinde, der synger, og jeg ved ikke hvem hun er. Jeg vil skrive flere musikanmeldelser i den næste tid, regner jeg med. Ellers er der intet nyt under solen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar