Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 22. maj 2018

So, so scary - men det ender forhåbentlig godt!

ALOHA!

I dag står den på en lille gå-tur i selskab med en dejlig person. Ikke René, for han er på indkøb med sin mor, men jeg forventer at han snart kommer hjem. De har snart været været væk i 3 timer.

Men jeg har spurgt alle, jeg kender, stort set, om de ville klippe mit hår, og de har alle sagt nej. Mit hår er vanskeligt, siger de. Efter jeg viste dette billede til min veninde, gav hun mig et telefonnummer, jeg kunne ringe til. Til en god frisør, som kommer hjem til mig og klipper mit hår her, for en ikke særlig kaotisk pris.
Dette er et billede af mig fra i fredags, efter jeg lige var vågnet. Det så sådan her ud i nakken:
Det var mere eller mindre én stor filtbunke, som jeg ikke så nogen ende på. Min drøm er at få klippet håret af til omkring skulderlængde, og så få lavet nogle løse beachwaves. Dejligt afslappende. Men så vaskede jeg mit hår, tog en hårkur og fik det redt ud.
Dette billede er taget forfra, som det første billede. Dette næste billede er taget af nakken.
For at I kan danne jer et bedre billede af det, sætter jeg et ind, som jeg har taget fra siden:
Som I kan se, er der no chance in hell for, at jeg nogensinde kan få beachwaves i mit hår. Der er ligesom nogle "lokker" i nakken og til dels på siden som er ekstremt krøllet, hvilket gør at jeg (nok - jeg er ikke frisør) kan få det hår, jeg gerne vil ha'. Men jeg har tænkt mig at spørge frisøren om hun har nogle ideer til hvordan jeg kan gøre så mit hår bliver pænere at se på. Lige nu er jeg lidt inde på at jeg måske skal droppe kun at vaske det 1 gang om ugen, og i stedet sige 2-3 gange, og så lave en lagereddike-opløsning (dvs. 1 del hvid lagereddike og 9 dele vand) som jeg til slut kan hælde ud over mit hår. Det har jeg gjort før i tiden, med stor succes. 

Jeg har tænkt mig at ringe til hende i dag. Jeg har NUL penge, men jeg skal have en tid i næste måned, så jeg ser det ikke som et problem - det er jo praktisk talt næste måned allerede. Hehe.Så fylder denne livsnyder 13 år!
Hun har på dette billede ædt sig mæt i græs, som hendes farmor havde plantet til hende.Tidligere vogtede hun over det, men det endte med at hun endte sådan her.

Nå. Men HOVEDsagen er, at jeg måske kan blive klippet i næste måned, hvis frisøren har tid. Så er jeg fri for dette helvede. Seriøst. Hvis jeg ikke reder det inden jeg går i seng og spænder det ind i den rigtige elastik og vikler den det rigtige antal gange rundt om, og så reder håret igennem igen når jeg vågner, helst med balsam i begge gange, så ender mit hår som på de 2 første billeder. 
Jeg vil gerne have NEMT hår, men ikke kort hår: Been there, done that. Det tager ca. 2 timer for en hårvask + udredning, og hvis jeg bare sidder med min spray og min balsam, tager det måske ... Nej, det tager nok det samme. 2 timer. Jeg er nødt til at rede 1 lok ud ad gangen. Jeg kan ikke bare sætte min kam i håret ved dets rødder og trække ned. Jeg er nødt til at tage det nedefra og op. De fleste dage reder jeg det bare igennem med fingrene, fordi min hovedbund ikke kan magte 2 timer med en kam. 

BUT NEXT MONTH!
I'M COMING FOR YOU, HAIR!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar