Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 19. februar 2020

Mobilholder og indretning - KEDELIGT indlæg for de fleste

Hej med jer og rigtig, rigtig glædelig onsdag!

Jeg har fået en gave af min mand, der også har købt en til sig selv. De står dog begge to hos mig, fordi jeg sørger for den slags: Opladning af mobiltelefonerne. Han har købt to mobilholdere. Vi havde nogen i forvejen, som er lavet af noget gummimateriale, og som vi har været glade for, men disse er fantastiske, og de kostede 25 kroner pr. styk i Dollarstore i Solrød Center. De ser sådan her ud:
Med en telefon i, ser den således ud:
Den virker naturligvis ganske enkelt. Som man kan se på det første billede, er der hul på bagpladen, og der er en "slids" mellem de to "ben" foran, som telefonen står på. Det er meningen, at stikket skal iføres således
og man kan så føre det frem til slidsen og have det 1) siddende ind over der, når man ikke bruger det, som det gør her, eller man kan køre det bagom og lige sætte det fast i den foldede ledning bagved, så ens kat ikke gnaver i kablet. Det er det, jeg normalt gør.
Men 25 kroner - det er en fin pris. Jeg ville gerne have betalt det dobbelte. Den er lidt "gyngende", men den er fuldt ud stabil. Den fås i mange farver, men vi ville begge helst have den i sort, så...

I går aftes rydde jeg op i mine reoler. Jeg lavede om på nogle ting, fordi jeg mente, at der var visse ting, der kunne stå bedre. Jeg har taget nogle "Blærebilleder", så jeg kan blære mig med alle de ting, jeg har, fordi jeg er bedre end alle andre. Nå nej.

Dette er min første hylde. Der er en Fremmedordbog, en synonymordbog, en retskrivningsordbog, en slangordbog, en engelsk/dansk ordbog og en dansk/engelsk ordbog. Der er Jung Changs "Vilde svaner", og 3 titler med Dan Brown ("Det forsvundne tegn", "Tankados kode" og "Morderisk bedrag"). Så har vi to opslagsværker, "Symboler og ideogrammer" samt "Musikleksikon", og der er en bog, der hedder "De fordømtes legion", skrevet af Sven Hazel. Henning Mortensen har skrevet "Ræven går derude", og Robert Ludlum har leveret "Vogternes Broderskab". Peter Møller Hansen har skrevte "Troskab", og et samarbejde mellem Claus Bundgård Christensen, Niels Bo Poulsen og Peter Scharff Smith endte ud i  "Under hagekors og Dannebrog". Der er så nogle bøger, hvor forfatteren ikke står på ryggen. Det drejer sig om "Forbrydelsens kavalkade", "Nissernes hemmelige bog" og "Det Tredje Rige". Der er også "Psykiatriens historie - fra middelalderen til 2002", "Menneskesønnen" og "Marilyn Manson - Lest We Forget" (som er noder). Sidste bog på denne hylde er skrevet af en der er identificeret som bare Hart, og vedkommende har skrevet/tegnet "Manga Mania - At tegne japanske tegneserier".
Den første bog er en genfortælling af Bibelen. Den er genfortalt af Anna Sophie Seidlin. Bogen ved siden af den, er et eksemplar af Det Nye Testamente. Så kommer Richard Dawkins' "The God Delusion", og herefter sadler Christopher Hitchens op til fest med "God Is Not Great". Festen fortsætter med "Bedrageriet om Dødehavsrullerne", som er forfattet af Michael Baigent og Richard Leigh. Afterparty med "Gåden om Maria Magdalene" af Laurence Gardner. Men så falder mørket på med "Hvad lærer Biblen", en udgivelse fra Jehovas Vidner. Ved siden af den står Ny Verdensoversættelsen af De Hellige Skrifter - også fra Jehovas Vidner. Ved siden af den, en Bibel, som min farmor fik da hun blev konfirmeret i ca. 1940. "Gud findes nok ikke" af Patrik Lindenfors er den bedste børnebog jeg nogensinde har set (og læst). Anton Szandor LaVey's "The Satanic Bible" står side om side med "Helligt Blod, Hellig Gral", skrevet af Michael Baigent, Richard Leigh og Henry Lincoln. Nu træder vi så ind i et lidt andet univers. "De psykiatriske diagnoser" er fra PsykiatriFonden, og "Dynamisk Psykiatri" er af Johan Cullberg. "Psykiatri - en grundbog" er en god lærebog, og "Lægemiddellære" er også en, man kan læse og lære meget af. "Skizofreni - Hvad vi i dag ved om en af de alvorligste sindslidelser" er fra Psykiatrifonden - og den er GAMMEL. Den er fra 2007. De fleste af mine bøger fra Psykiatrifonden er fra 2007. Meget ny forskning er fundet sted siden da, og mange nye resultater er opnået, hvilket betyder at jeg teknisk set bør fornye hele denne sektion. "Depression" er også fra Psykiatrifonden, og den lille gå der i midten er en psykiatrisk ordbog, skrevet af Aksel Bertelsen og Ole Sylvester Jørgensen. "Sår på sjælen, sprækker i sindet" er skrevet af Malene Grøndahl og Tania Kejser, og "Psykiatri" var den første bog, jeg overhovedet ejede om dette emne. "Tvang, kriminalitet og psykisk sygdom" er fra Psykiatrifonden, og den store, blå kæmpe er "Børen og ungdomspsykiatri". Psykiatrifonden har også udgivet den næste, "Pårørende - råd og vejledning til pårørende til mennesker med psykisk sygdom", og Gunilla Olsson har skrevet "Teenagedepressioner - Ung, træt og trist". "Om og med psykose" og "At skære smerten bort" er begge fra Psykiatrifonden, og "Den begyndende skizofreni" af Klaus Conrad er opsigtsvækkende. Spændende som læsning inden sengetid, når der er faldet ro på, og man har tid og overskud. Så har vi to små kogeboger, den ene udelukkende med  opskrifter der gør brug af chokoladebaren Mars, og den anden af Chamallows. Så vidt jeg husker, er det Haribos skumfiduser. Så er der to små bookletter fra Apoteket, den ene om depression, den anden om epilepsi. Der er en bog om Christian 4., skrevet af Steffen Heiberg, og Anne Franks Dagbog står der også. Denne hylde slutter af med Emmas bog, som indeholder mine notater, hendes helbredskort til dyrlægen og alt, hvad der har med Emma at gøre.
Længst mod venstre er der et fotoalbum. Så har jeg mine farveblyanter liggende. I trækassen er der både almindelige farveblyanter og akvarel-farveblyanter. Så er der en stor metalæske med 36 farveblyanter, og jeg har en virkelig basic Faber-Castell med 12 farver i. Jeg har også en metalæske fra Derwent med 12 farver, som er metalliske (silver, pewter, gold, antique gold, bronze, copper, yellow, red, pink, purple, blue, green). Jeg har 2 pakker med Staedtler, der er 24 i den ene, 12 i den anden - i den med 12 er der viskelæder i enden af hver enkelt farveblyant. Jeg har også et penalhus, som er fyldt med "gamle" farveblyanter fra før jeg begyndte at passe ordentligt på dem. Oven på alt dette, ligger min papirspose med silkepapir. Jeg har ved siden af det, min indtil videre 3-kasser store samling af "Hunt A Killer" boxes.
På hylden under denne, fortsætter mine bøger.

Den første, blå klods er skrevet af Peter Tudvad og hedder "Sygeplejerske i Det Tredje Rige". Klodsen ved siden af, hedder "Berlin Faldet 1945" og er skrevet af Antony Beevor. Næste: "Fejlstøvsugeren", skrevet af Jens Bøgh og Jørgen Hovgaard. "I morgen var  jeg altid en løve" er skrevet af Arnhild Lauveng. Andrea McHugh skrev "How to have a Happy Cat" og Nils Elmark har skrevet "Kan man få en alien til at le?" Guido Knopp har lavet mesterværket "Hitlers hjælpere", og "Introvert - Stå ved dig selv" er skrevet af Anna Skyggebjerg. Kathrine Læsøe Engberg skrev "Modstandskvinder", og "I Won't Cut My Hair" er Jesper Binzers selvbiografi. Marilyn Manson har også en selvbiografi, som han har skrevet i samarbejde med Niel Strauss. Den hedder "The Long Hard Road Out Of Hell", og står ved siden af "Mustaine", som er Dave Mustaines selvbiografi, som han har skrevet i samarbejde med Joe Layden. Der er en bog, "Shadow of the Conqueror", som er skrevet af Shad M. Brook. Han har en interessant YouTube kanal.  "The Douchebag Bible" er en samling af 3 bøger, alle skrevet af T.J. Kirk, eller som han også kalder sig, The Amazing Atheist. Også en man umiddelbart kan finde på YouTube. "Verden ifølge Garp" er en klassiker, men Miguel de Cervantes "Don Quijote" er en VIRKELIG gammel klassiker. Dette er en genfortælling, og den er illustreret. Men det er en fantastisk bog. Den originale version er ca. 1200 sider, og er delt over 4 bind. Det er i hvert fald hvad jeg husker fra da jeg forsøgte at læse den originale version. Denne genfortælling er langt mere læservenlig, og de sjove tegninger i er fantastiske. Lisa Eldridges "Face Paint" er en af mine yndlingsbøger i hele denne samling, og det er den eneste, jeg har, som handler om makeup. Der er en masse fakta i den, men de billeder, som er i, er FANTASTISKE! Ved siden af den, står Dan Browns "Da Vinci Mysteriet" og "Engle og Dæmoner", begge i illustreret udgaver. Der kommer så en kogekog, og en bog der hedder "Den mystiske Kro". Så kommer der 2 udgivelser fra Jehovas Vidner, den ene er en børnebibel, "Min Bibelhistoriebog", og den anden er "Efterlign deres tro". "BHAGAVAC GITA - som den er" - det er  ikke stavet helt korrekt, men de tegn, jeg skal bruge, findes ikke på mit keyboard. Bogen er en, jeg har fået af min veninde, som fik den af en Hara Krishna-gut på Københavns Hovedbanegård. 2 bøger mere fra Jehovas Vidner. "Søgen" og "Guds ord?" og en bog fra en sekt, eller et eller andet, jeg har ikke læst den færdig. Jeg begyndte for MANGE år siden, føles det som. Mens vi stadig boede i Køge, så 4+ år. Så kommer der en af Jehovas Vidners Hellige skrifter mere (René og jeg har hver vores fra da vi studerede med Jonna), og efter den står Emma Furrarons "Mindfuld Malebog 2" (dejlig julegave fra min niece og nevø for nogle år siden). "Belladonna Dokumentet" er skrevet af Ian Caldwell og Dustin Thomason, Knud Romer har skrevet  "Den som blinker er bange for døden", og den sidste bog på denne hylde er  skrevet af Erland Leth Pedersen og hedder "De danske varulve".
En hylde under er der - ikke bøger! Det er Emmas hylde. De sorte papkasser er hendes kattebox, som kommer hver måned, og jeg bruger dem til at opbevare ekstra ting til hende i, fordi hun får jo selvfølgelig ikke alt med det samme. Hun har også en smuk "godbid-dåse" fra Sheba, og en dåse med wetvipes beregnet til dyr.
På hylden under er der de lyserøde kasser. Det er mine Junk Journals. Indtil videre har jeg fra oktober sidste år og frem til februar i år. Det var en dejlig idé jeg fik fra YouTuber Grav3yardgirl, som forklarede at hun havde haft det som projekt på et tidspunkt, fordi hun får så meget PR, bestiller ting fra f.eks. Japan og har meget interesse i halloween-slikpapir. Og alle disse indpakninger gemmer hun. Jeg tænkte straks, at det er noget for mig, fordi jeg er en kæmpe hoarder. Jeg gemmer alt, fordi jeg muligvis en dag kan bruge det til noget. Og jeg havde på daværende 3 af de lyserøde kasser. Så jeg skrev på dem, og begyndte at fylde den første. De er alle fyldt med ting, som er vedkommende for den måned, som der står på kassen. Det gør det også nemmere at finde ting. Papkoppen er kattesnacks til Renés mentors katte. Emma kan ikke lide dem der, og vi plejer at give dem videre. Der står nogle pensler og en alkogel, og en metalboks, som engang indeholdt makeup, men nu indeholder andre ting, som f.eks. mine syting. Mine nåle, forskellige sytråde og den slags. De er i denne boks, som har 3 skuffer. Den er faktisk rigtig praktisk.
Men så er det også tid til bøger igen. Længst mod venstre er der en tom "skal" fra en Goodiebox, som jeg bruger til at opbevare gamle breve fra folkeskoletiden og sådan noget i. Så har jeg som første bog "John Milton's Paradise Lost - in plain English" som naturligvis er uunværlig i enhver god bogsamling. Det originale digt står på hver venstre side, så hver gang du bladrer, er det den højre side, der har oversættelsen til hverdags engelsk, og det gør det så meget nemmere at forstå. Og det er sjovt at sammenligne dem. De står jo side om side med hinanden. Så har jeg to bøger, som jeg ikke er helt sikker på er mine. Jeg kan have fået dem, det kan også være Renés. Det er nogen, jeg har fået. Okay. Lars Widding har skrevet dem begge, og den første hedder "Herskabet og Evigheden" og den næste hedder "Pigen og Herligheden". Så kommer der 4 bind af "Borte med blæsten", samt 5 bind af Anne Rices Vampyrkrønike. Eftersom der er mange, vil jeg nævne hvilke disse er: "En vampyrs bekendelser", "Mørkets fyrste", "De fordømtes dronning", "Fortællingen om kropsrøveren" og "Djævelens discipel". Så har vi David M. Pierce med hans "L.A. Blues" og Dean Koontzs "Kellys Bro" og "Odd Thomas". Imellem den og de næste par Koontz, kommer der lige en række af 3 bøger, som jeg faktisk har et sært forhold til. Jan Sonnergaards "Radiator" er en novellesamling, som jeg kun har læst en enkelt gang, og det var da jeg fik den af min storebror, og den næste, "Personskade", er skrevet af Elsebeth Egholm og af en eller anden grund har den INGEN interesse for mig, jeg har nærmest modvilje mod at læse den, og den sidste er en lille, tynd bog, der hedder "Pigen med den skøre bror" og den er skrevet af Betty Hyland, og den er virkelig god, og jeg har nok læst den 5 gange eller sådan noget. Så kommer den bedste Dean Koontz bog jeg nogensinde har læst - og den første: "Mørkets floder". Den bog er GENIAL! Den blå ved siden af er også en Koontz, og den hedder "Nabo til himlen". Så kommer vi til Bogen. Dette var den, der fik lysten til at skrive, ind i mig til at starte med. Eller. Den er skrevet af Hanne-Vibeke Holst. Den hedder "Louise-trilogien", men består af 3 bøger, som jeg læste først i 1990'erne. Ingen af bøgerne hedder noget med Louise, men hovedpersonen i bøgerne hedder Louise. Den første bog i serien er "Til Sommer", og den næste bog er "Nattens kys", og den bliver afsluttet med "Hjertets renhed". Så har jeg en Victoria Holt bog, som er delt i bind 1 og 2, fordi den kom med et ugeblad (går jeg ud fra, det er noget af min mors), og de hedder begge "Djævledoktoren". De næste bøger er nogle, som min mor har fået af m in morfar. Det er Agatha Christie bøger, og jeg havde på et tidspunkt flere, men jeg valgte Miss Marple og dem fra, fordi jeg udelukkende gik efter Hercule Poirot bøgerne. Og dette er, hvad jeg endte med: "Dommen er afsagt", "De låsede døre", "Seksten år efter", "Den åbne grav", "Hvem dræbte", "Døden på Nilen" og "Mordet i tårnværelset".Hylden neden under er opbevaring.
Dette er hjørnet. I det øverste rum er der en potteskjuler med underskål som min svigermor har støbt og malet til os. Jeg ville have en firkantet en - og det fik jeg. Planten, som er i, er kunstig og fra Renés gudbarn. Nenden under står et ur  og to lys, samt en lampe som ikke skal være der. Lampen er Renés og skal ind i hans arbejdsværelse. På hylden under det, står der et sort flamingohoved, med et såkaldt Zombie Princess Diadem på, men det er lidt for højt, så diademet  ligget lidt bagover-tiltet. Der ligger mine Maleficent horn ved siden af, op ad en lampe, jeg har konstrueret. De to næste hylder er opbevaring.
Dette er min "Alt mulig-reol". Lige nu er der en tandbørste holder og nogle hårextensions der ikke er pakket væk, men det er temmelig meget,s om jeg gerne vil have det. Jeg kommer til at flytte om på disse boxe efterhånden som jeg får flere ting - men sådan er det bare.
Dette er den øverste del af mine cd'er. Faktisk mangler der kun 1 hylde. Den kommer ind her.
Under de nederste cd'er har jeg mine læbestifter, mine deodoranter, farvet hårspray, andre småting, nogle glasskåle med beautyblendere i, vatpinde og et Rosendahlsglas med lys i (som ikke er tændt her), og Renés strømper ligger her også).  Under denne hylde er der opbevaring. På reolen ved siden af, under den nederste hylde med Goodieboxes, er Emmas kattebakkegrej. Selve bakken står dog på badeværelset. Men hendes "pølsespand" og hendes nye pakker kattegrus står herinde.

Drejer vi lige rundt, kan vi se mit anlæg og mit ene ALEX skuffelement fra IKEA, og mine smukke, hvide tulipaner i en glasvase fra IKEA. Vasen koster 10 kroner, og den er AMAZING. Selve tulipanerne har jeg fået fordi tulipaner er farlige for katte, og Emma æder alt. Så her er vi gået over til at alle planter og blomster er kunstige. Der er endnu en Rosendahllampe, og to lommelygter. Den sorte er Renés, den blå er min. Hjørnet af bordet fortætter ind på dette bord:
Dette er mit skrivebord. For lidt endnu. René siger, at nu kan det være nok. Jeg må ikke længere have denne skærm. Den er for gammel, for lille og for dårlig. Planen er at købe en LACK hylde fra IKEA og sætte op på nogle ben på bordet, den bliver nok "foret" med nogle LED-strips, og så er det meningen at jeg skal kunne sætte mit keyboard og mus ind under det, og have skærmen stående oven på hylden. Men lige nu har jeg denne lille skærm, og hvor jeg sidder, er den fin. Jeg ser tingene fint.
Drejer vi hovedet mod højre igen, ser vi endnu et ALEX skuffeelement, som min computer står på. Ved siden af den, har jeg et LENNART skuffeelement, og ved siden af din, en gulvblæser. Lige nu hænger min bøjelige heksehak fra en krog jeg har sat på gitteret på den blæser, hvilket ikke er holdbart, men det er ikke meningen at den skal sidde der permanent. Man kan ane de første bøger i baggrunden, de to nederste hylder er opbevaring, og bag blæseren har jeg en klodskassereol, som der ligger alt mit papir oven på, og der er 3 sorte klodskasser i. Den sidste sorte klodskasse står oven på LENNART, fordi jeg ikke gider at fumle med blæseren hver gang jeg skal hælde medicin op, hvilket jo er en daglig pligt.

Jeg håber at I får den bedste uge I nogensinde har haft. Den er godt i gang allerede. I know. Men alligevel kunne det være meget fedt, hvis den blev endnu federe, ikke? Lyt eventuelt til denne sang af Lacuna Coil og hvis I måske ikke er så meget til den slags musik, så kan I måske finde stor nydelse i denne af Robbie Nevil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar