Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 24. oktober 2015

An "all day long" post

Jeg er blevet nødsaget til at lave et skema til Emma. Hun er en anelse flommet, men hendes vægt er ikke for høj, og hun grovæder. Så nu må jeg "rationere" hendes mad. Jeg har delt det ind i tidspunkter. Fra i dag får hun mad klokken 10, 14, 18 og 22. Det bliver sådan, at hun får 10g tørfoder om morgenen, ½ dåse mad klokken 14, den anden halve klokken 20, og klokken 24 får hun 14g tørfoder til natten.

Jeg havde briller på hele dagen i går, og bortset fra, at de glider ned det meste af tiden (de er lidt løse i det - det er de sorte briller, jeg har på, på det billede jeg i indlægget før dette omtaler som mit yndlingsbillede af mit selv), har det været superrart. Jeg er vant til, at jeg ikke kan se ret meget, og det var faktisk helt naturligt for mig at have brillerne på. Jeg tænkte over det, men det var fordi jeg skulle skubbe dem på plads ret ofte. De generede mig ikke, og for første gang i længere tid, har jeg ikke haft hovedpine. Jeg fortalte til min farmor, rigtig stolt, at jeg havde haft briller på en hel dag. Hun troede så, at jeg bærer briller fordi jeg som barn altid ønskede mig briller. Hun troede med andre ord ikke, at jeg behøvede briller, og at der var styrke i overhovedet. Hehe. Men hun glemmer ting hele tiden, så det undrer mig ikke. Jeg er så helvedes træt lige nu. Vækkeuret ringede klokken 9 pga. Emma, men vi kom først i seng 2:30 i går. Det føles ikke som pokkers meget søvn. Og slet ikke når man er ved at dø, som jeg er. Dø af træthed. Eller alderdom. Eller fedme. Whatever you like.

Jeg har set nogle afsnit af serien "Falling Skies", sådan ind imellem, og så hele 5 sæson, og det er en fantastisk serie. Jeg har besluttet mig for, at jeg godt kan lide "Bones", og at alle karaktererne i "CSI: Cyber" er dårlige (bortset fra Raven), men at de alligevel tilsammen formår at skabe en god serie. Når jeg spiser morgenmad om lidt, vil jeg se "Criminal Minds", tror jeg. Jeg er "on a roll"! Awesome!

Jeg skal faktisk lave aftensmad nu. Jeg gider ikke. Jeg gider vitterligt ikke. Det er ikke fordi jeg ikke har overskud, eller har for ondt. Jeg gider virkelig bare ikke. Men det holder jo ikke i retten, og jeg er nødt til at tage mig af René. Han sover lige nu, så jeg er "secured" og behøver ikke at bekymre mig om at skulle i gang LIGE nu. Men jeg er vanvittigt tæt på.

I går købte jeg næste års kalender. Den er ikke lige så pæn som dette års, men det er vel egentlig ligegyldigt - den er aldrig lukket, den er altid slået op på den givne dag. Jeg købte den i går, fordi jeg i går lavede min første aftale næste år, i januar, og så er det rart at skrive den ind i en frisk kalender. Så jeg har videreført alle relevante fødselsdage, og skrevet hvor mange år, folk bliver denne gang. Det har jeg forholdsvis styr på. Kalenderen er derfor fuldt opdateret på nuværende tidspunkt. Jeg glæder mig sygt til at komme i gang med at fylde aftaler  den! Det er min last. Kalendere. Blandt mange andre laster af den art. Men af og til er det sket, at jeg på tidspunkt inde i året er blevet utilfreds med den måde jeg har holdt min kalender på, og derfor køber en helt ny kalender og overfører alt - også alle de gamle aftaler, som jeg allerede har været til, men jeg skriver dem bare pænt ind denne gang. Fjollet, ikke? Nu har jeg besluttet mig for, allerede i år, faktisk, at jeg kun vil bruge blyant i min kalender, fordi jeg så kan viske fejl ud. Det har fungeret fint i år, det kommer det nok også til, til næste år :)

Jeg kan ikke beslutte mig for, om jeg vil sende julekort ud i år. Jeg har planen, og det er sådan set fint nok, men de skal skrives, og de skal også sendes. Pyha... Og Emma slikker sig i røven bare ved tanken om hvor hårdt det bliver. Det er fandeme klamt. Men okay; det er hendes eneste mulighed.

Jeg trænger SÅ meget til en lur. Men jeg er lige vågnet fra en. Det er nok ikke så godt, så. Arh, men jeg har da været oppe i 40 minutter. Det må sgu da tælle som en form for rekord. Min farmor troede at jeg bærer briller fordi jeg synes det er pænt, og ikke fordi jeg er stærblind. Haha. If she only knew!

Hvis René stadig sover, kan jeg måske snige mig i seng igen. Ellers vækker jeg ham og skal i gang med madlavningen - det er noget af en satsning! Haha. Men jeg kan ikke holde ud at sidde her længere, jeg er ved at falde i søvn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar