Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 23. december 2020

En opsamling på 2020, og en sidste hilsen her på falderebet

 Jeg ved godt, at der stadig er nogle dage til det nye år begynder. Det er kun d. 23. december i dag. Men jeg føler, at jeg vil gennemgå året med nogle ting, som jeg synes bør streges over med en highlighter, så jeg husker dem. Det er ting, der vedrører mig og mine meninger. Hvis du ikke er enig, respekterer jeg naturligvis det. 

Jeg mindes at jeg sidste år skrev alle de nominerede i hver kategori op i en "punkt-liste", for derefter at afsløre vinderen. I år gør jeg det ikke sådan. Jeg vil i stedet bringe kategorien op, hvem der har vundet, og som en sidebemærkning skrive hvem der ellers var i betragtning. 

Jeg vil starte med at navngive den pris, jeg vil give. Den kommer til at hedde Rikke-prisen, eller, hvis er mere international, The Rikke Award. 

Den første Rikke-pris går til øjenskyggepalet-kategorien. Jeg har valgt at vinderen er Cremated Eyeshadow Palette fra Jeffree Star Cosmetics. De to andre, som ikke vandt, var Blood Money fra samme fabrikant, samt NYX Professional Makeup Ultimate Shadow Palette i variationen USP09 Phoenix.

Næste kategori bliver musik. Jeg har både streamet og købt musik i år, og begge dele er med i denne kategori. Rikke-prisen går til Marilyn Mansons "We Are Chaos". Den eneste, der kom tæt på, var In This Moments "Mother", men "We Are Chaos" indeholder bare flere fede sange. En anden plade, jeg ikke havde med trods den var oppe til overvejning, var Ozzy Osbournes "Ordinary Man". 

Jeg har købt film, og det er her, denne kategori starter. Nogle film er der købt en efterfølger af, hvis jeg har købt den første og der senere er kommet en ny eller hvis jeg er faldet over den næste i serien. I tilfælde af, at en af disse 1'ere bliver valgt, vil efterfølgeren være med, ganske gratis. Men denne her var meget svær. For jeg har købt The Addams Family og The Addams Family: Family Values, som jeg virkelig elsker. De er begge perfekte film. Jeg har også købt Joker og The Devil wears Prada - og selvom jeg normalt ikke er den store eventyr-geek, så har jeg også købt Maleficent 1&2. Og jeg elsker Angelina med alt hvad det indebærer. Alle disse film er fantastiske, men jeg tror, at jeg bliver nødt til at vælge Maleficent, alene pga Angelina. Så de to film får en Rikke-pris.

Af film jeg har streamet, vælger jeg at give Rikke-prisen til Bad Moms og Bad Moms 2. To andre nævneværdige film er  Brudepiger og The Week off. 

Yndlings-TV serie er Lucifer. På Netflix. Det kan nå at skifte, for jeg har "The Chilling Adventures of Sabrina" på min liste, og der kommer en ny sæson den 31. december, og der skal jeg ingenting, andet end at passe på mig selv og min kat. Jeg kunne også have valgt "The Good Place" eller "Selling Sunset". Men jeg er klart i Lucifers hjørne, og derfor får  han Rikke-prisen for bedste tv-serie. 

Nogle film og tv-serier ser jeg flere gange. Dem, jeg har set flest gange, er blandt andet disse: Tigerking, Vores Planet og Brooklyn 99, men jeg har valgt at Rikke-prisen skal gå til Polar. Uden sammenligning til nogen anden Mads Mikkelsen film jeg har set til dato er denne absolut den fedeste. 

Jeg har også købt nogle bøger. Jeg har købt "Kattenes hemmelige sprog", og "Det okkulte Danmark", men vinderen er "Store katte". Det er teknisk set en bog for skoleelever, men jeg er dybt fascineret af de store katte og den bog indeholder så mange flotte billeder og vigtig information, som jeg håber jeg på et tidspunkt kan dele med Katja. 

Naturligvis er der en Rikke-pris for de personer, der er værst. De får alle sammen en hver. Uden tvivl i mit sind er Amber Turd den stærke vinder i denne kategori, men Elon Musky-balls, James Franco, Leonardo DiCaprio og Jennifer Aniston fortjener også en god gang smæk med Rikke-prisen. 

Af personer, som jeg dybest set ser op til, men som bare bliver ved med at blive fremstillet i et dårligt lys, kan jeg nævne Marilyn Manson, Jeffree Star og Shane Dawson. Jeg ved at jeg pr. definition skal hade alle disse tre for hvad de har gjort, men det kan jeg bare ikke. 

Årets mand er helt klart Johnny Depp. Uden tvivl. Johnny Depp er årets alting, så længe det falder ind under den gode kategori. Det værste i 2020 er stadig COVID-19, men Amber er næsten lige så slem.

Så, det er min gennemgang af 2020. Som jeg synes det har set ud. I morgen er det tid til juleri. Min gode ven Hamid har skrevet til mig i dag: "Tillykke med lille juleaften, og med den helt store dag i morgen". Så i Hamids ånd vil jeg ønske alle tillykke med juleaften i morgen. 

René og jeg skal feste os helt trætte helt alene, sammen med Emma, og vi har planlagt en hel fest, bare for os to alene. Det bliver hyggeligt. Jeg er glad for, at det er endt sådan. Sidste gang vi holdt jul sammen alene, hvilket var i 2018, havde vi det bare så hyggeligt, og jeg tror, at vi kommer til at gentage succesen i år.

Katja har været her i dag, med sin datter, og det var megahyggeligt. Always is. Jeg hopper i seng. Klokken rammer snart midnat, og så kommer nattevagterne, og det er noget rod hvis jeg ikke allerede er i seng. Så... jeg går i seng. Måske. Det kommer an på, hvad René ser i fjernsynet. FUCK jeg glæder mig til at dække bord i morgen. Jeg har det perfekte julebord i hovedet! Det bliver så cool. Haha. Tillykke indeed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar