Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 9. december 2020

Oh, wauw... En masse er sket!

 HELLO FRIENDS!

Lad mig starte med at sige: Jeg har ikke opdateret Emmas julekalender. Fordi jeg har haft andre ting at lave. Men den  hun har fra Faunakram er diskvalificeret. Jeg kiggede (hvorfor gjorde jeg ikke det tidligere?) bagpå, for at se hvad der var i, fordi nogle julekalendere har hele deres indhold stående på bagsiden. Grunden til at jeg kiggede var, at da vi var nået til den 4. december, og hun havde fået 4 identiske pakker med "småsild" (det er det, de fisk er - ikke ansjoser eller sardiner, men småsild), var jeg lidt interesseret i, om alle 24 pakker ville være med småsild. Og ja. Og eftersom hun de første 4 gange ikke ville kendes ved dem, ja, så pakkede jeg alle de resterende ud af julekalenderen, satte et datomærke på og lagde dem ned i "give away"-pakken til en af vores mentorer, som distibuerer dem videre til dem der kommer i ungdomshuset, som ikke har så mange penge. Det er også dem, der får alt det makeup jeg enten køber eller får fra GOODIEBOX (og lige nu mine julekalendere) som er et fejlkøb eller som jeg ikke kan bruge. Wild Freedom julekalenderen som Emma har fået af sin mormor består stort set kun af lammelunge (det er frysetørrede snacks), og indimellem kyllingehjerter. Den er kedelig. Der er også hendes "main one", som jeg selv har sammensat, og indtil i morgen, får hun hver dag skiftevis godbidder eller catsticks. De andre år, jeg har sammensat noget til hende, har der været overflod af legetøj, men hun gider det ikke. Så... Ikke i år. I år har hun så fået mest slik. I morgen er der dog en gave i. Det bliver meget hyggeligt for hende. Det er bare en lille smule kedeligt at sidde og tage billeder af hende når det udelukkende er for at dokumentere at hun får pakket sine pakker op. Det sker dog alligevel, for vi er ikke de eneste "givere" af denne kalender. Hendes farmor er jo også med på den, og har betalt halvdelen. 

Mandag aften skete der noget, der ikke er sket i ... hvad skal vi sige... 6½ år, eller sådan cirka. Jeg har sådan, sneget mig ind på det. Jeg har gået med ned i centret nogle gange, men har ikke været med inde og købe ind. Men mandag aften var vi inde og købe ind i Superbrugsen. Og jeg klarede det så flot. Bortset fra, at den butik er SÅ dårligt indrettet, at der er så meget lort derinde fordi det er december at man ikke kan komme frem og tilbage med en rollator, og folk ikke tager hensyn til hinanden. Og jeg kørte ind i så  mange opstillede ting med julecrap på, så låsen på min rollator... well, den er sat fast til stellet med strips, ikke, sådan nogle kabelstips, og så er det en ganske almindelig cykellås, som har sådan en dims der går ind igennem selve hjulet (I ved alle sammen, hvordan en skide cykellås ser ud, hvorfor forklarer jeg det), så efter at have rettet den 500 gange, knækkede René stripsen der sad på den modsatte side, så den kunne komme af. Vi har strips herhjemme, så vi kan bare sætte den på igen, og hvis ikke, har vi en kædelås. Men. Rollatoren bliver aldrig efterladt nogen steder. Det er bare meget rart at vide, at den er låst hvis jeg nu forlader den. Nå, men vi skændtes ikke, vi råbte ikke ad hinanden, og alting var virkelig rart, hyggeligt og i det hele taget bare... rart. Det var en  god tur, og jeg havde glædet mig til at gå igen i dag. Men jeg var nødt til at tage en lur. Og det var meningen at René skulle vække mig efter 1-1½ time. Og det gjorde han ikke fordi han selv var faldet i søvn. Og så derfor blev det ikke i dag. Måske i morgen. Det skal helst være i morgen.  Det er dog mere noget apoteks-relateret. 

René kom til mig forleden og spurgte om jeg ville se "Crazy Ex-Girlfriend", og jeg sagde ja. Vi er nu så langt  inde, at vi har "mødt" Rebeccas psykiater, og på et tidspunkt snakkede René om min. Han sagde at det var en pæn psykiater, hun havde, men at han ikke var lige så pæn en mand som KBJ (min psykiater). Og lige siden har jeg forsøgt at huske hvordan KBJ ser ud. Jeg kan huske hans tøjstil, jeg kan huske at han altid sidder og tygger på sin brillestang, jeg kan huske at han har gråt hår - men jeg har glemt hans frisure, jeg har glemt hans ansigtstræk...Jeg tror heller ikke at jeg har set ham siden ... marts 2019. Det er virkelig lang tid siden. Der kommer hele tiden ting i vejen, for os begge. Men han ringede til mig i går og spurgte hvordan jeg har det, og jeg sagde at det går godt, for jeg synes at det går godt, og han spurgte om jeg manglede medicin. Jeg  svarede at jeg har ca. en halv pakke Quietapin tilbage, og han sagde at  han ville lægge en ny pakke op på serveren. Så...

I morgen er det jo torsdag. Jeg ved ikke, om det kommer som en overraskelse for nogen, men efter onsdag i en given uge, kommer torsdag. Og der får vi normalt rengøring. Men Renés mentor ringede i går og sagde at han ikke må komme fordi Solrød kommune er i lockdown for tiden. Er det også Solrød hjemmepleje? Fordi Renés mentor har ikke base  på Solrød kommune, selvom han arbejder for dem. Han har base samme sted som min mentor har base. Og det er et andet sted, som jeg aldrig har været og ikke kan  huske hvor er. Men René har været der, selvom han og hans mentor normalt løber mine  ærinder, når de har deres tid. Henter mine pakker, laver mine indkøb. Hehe. Men nu, hvor jeg kan selv, foretrækker jeg det. Det vil jeg dog sige. Vi har søgt om nogle nye ting, som vi desperat mangler, men som skal igennem kommunen, og derfor har jeg fået et brev om at vores visitator kommer her den 6. januar. Jeg ved ikke, om Renés eller min mentor skal med, om de begge skal eller ingen af dem. Det er umiddelbart noget, vi burde kunne klare selv. Men hvem ved. Kommuner er... specielle. 

Ugh... Klokken er 19, jeg er sulten, gider ikke at lave mad, mine fingre er iskolde,  mine fødder er bare kolde, og jeg skal tisse. Jeg burde gå derud nu, at holde sig er en dårlig idé, men jeg gider ikke at gå derud nu. Heller ikke selvom badeværelset er det eneste varme rum i vores lejlighed. Gulvvarme på badeværelset er det samme som at bo i en lejlighed hvor alt er iskoldt, men du kunne sagtens bo på de få kvadratmeter dit badeværelse er, alene på grund af gulvvarmen. Den lur jeg tog tidligere, var mig iført alle disse lag tøj:

undertøj

støttestrømper

ekstra strømper (arbejdsstrømper)

T-shirt

Joggingbukser

Fleecejakke (den del jeg har taget ud af min skijakke), lynet helt op

Strikluffer

Hue

Og oven på alt  dette lå min ekstra varme dyne, som var viklet rundt om mine fødder og helt op til under hagen. Og jeg svedte ikke. Den her lejlighed er indbegrebet af "klimaændringer". Når der er koldt udenfor, så er vores lejlighed ISKOLD indenfor, som hvis du satte et glas med vand på bordet, ville det fryse til is natten over, og når det er varmt udenfor, er vores lejlighed KOGENDE, og det glas med vand du satte på bordet, ville koge over ret hurtigt. Der er ikke en mellemvej. Det er frossen eller smeltende.  Det er simpelthen så irriterende. Og det er ikke sådan, at vi ikke har tændt for varmen. For det har vi. Jeg sidder foran en radiator lige nu. Den er varm. Men den hjælper mig ikke nok! Jeg har disse 10 istapper, som trykker på tasterne på mit tastatur, og det er all fine  and  dandy, men det jeg har brug for, er vanter! Jeg har endda vanter, som jeg benytter her, foran computeren, fordi de er "stramme" nok til jeg ikke trykker forkert. Det er et par af de der "One size fits all" fingervanter. Cool. 

Men jeg må lige se at få lavet noget mad. Eller i det mindste snakke med René om, hvad han forventer at jeg skal lave i dag... Dammit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar