Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

fredag den 9. juni 2023

Bands! Lots of bands! Ja, og kunstnere, som ikke er i et band.

Hej wordlings!

Okay, i dag kigger vi på musik. Jeg ved godt, at det er et meget mig-centreret emne, men jeg vil gerne fortælle hvad jeg hørte og hvornår. Jeg har delt det ind i perioder på ca. 5 år. Eftersom jeg er en 1980'er baby, er det begrænset hvad jeg kan huske fra 80'erne. Men jeg kan huske visse ting, og jeg kan huske disse første fire kunstnere + band. Så derfor starter jeg midt i 80'erne. Mine perioder, som jeg forklarede er på ca. 5 år ad gangen, er sådan lidt "Tidlige 90'ere" og "Sene 90'ere". Hvad man også vil kunne se, er at jeg ikke nødvendigvis har lyttet til noget, mens det har været fremme og super populært. Af og til er det noget, der kommer senere. Men når man sidder med YouTube og har adgang til stort set alt, kan man meget nemt finde musik, der var THE TITS dengang man var 10 år, men nu er man så i stedet for 40. Jeg er jo heller ikke hvad der var en, der engang kaldte mig "fra mobilgenerationen". Jeg købte faktisk min første mobiltelefon da jeg var 22, og jeg fik først internet da jeg var i samme alder. Men det var med et gammeldags dial-up modem, som gjorde at der ikke var nogen telefonlinje - plus at det var noget, jeg skulle dele med min far. Så snart jeg flyttede hjemmefra, da jeg var 24, fik jeg det, der hed "webspeed", og siden har jeg haft tiltagende hurtigere internet, og det betyder, at hvis mit internet på nuværende tidspunkt er lidt sløvt, bliver jeg virkelig vred, men hvis jeg får en mail om at der en dag i løbet af den kommende uge ikke er noget net fra 8-16, fordi de skal lave forbedringer, så bliver virkelig pissed, og ofte går jeg i seng og sover indtil jeg har fået internet igen. Men jeg har også fået downloadet mig en ret stor samling af videoer, som jeg kan se, når jeg ikke har noget net. Jeg ved ikke hvorfor jeg kom ind på det. 

Her er det musik, jeg har hørt, og som alle der læser denne blog, ved I jo, at mit liv er superspændene!

Den første periode er fra ca 1985-1989/90:

  • Thomas Helmig
  • Sanne Salomonsen
  • Ray Dee Ohh
  • Madonna

1990-1995:

  • Madonna
  • D-A-D
  • 2 Unlimited
  • Guns N' Roses
1995/1996-2000:
  • Megadeth
  • Depeche Mode
  • Type O Negative
  • Marilyn Manson
  • Queen

2000/2001-2005:

  • Marilyn Manson
  • Type O Negative
  • Limp Bizkit
  • Prince
  • Scissor Sisters     

 2005/2006-2010:

  • Lady Gaga
  • Kylie Minogue
  • Moby
  • Type O Negative
  • The Darkness
 2010-2011-2015:
  • In This Moment
  • Pain
  • Roxette
  • Madonna

2015/2016-2020:

  • Marilyn Manson
  • In This Moment
  • The Lonely Island
  • Inxs
  • Michael Jackson  
Dette er en ret rå liste af bands og kunstnere, som jeg har lyttet til. Jeg har valgt at tage dem med, som jeg har haft hyggelige stunder hvor jeg kunne lytte til hele albums, og ikke bare nyde en enkelt sang. For så ville min liste være femtusind år lang. Ellers ville det bare tage den tid at skrive det. Men - jeg har en sang, som jeg lytter meget til for tiden, som jeg gerne vil dele. Det er en 80'er sang, som næsten stensikkert bringer en i godt humør:
Kathrina & The Waves - "Walking On Sunshine"

Dette er den bedste feel-good sang ever! Jeg hørte forresten "Fancy" med Iggy Azalea og Charlie XCX her forleden, og pludselig havde jeg et aha øjeblik. Jeg troede at der allerførst, der i starten, blev sunget "First thing first, Cinderellas!" Men det gør der slet ikke! HAHA! Der bliver sunget "First thing first, I'm the realest". I didn't know. I had no idea. Men jeg har grint over det siden.
 
Jeg ønsker alle en god weekend, og jeg vender nok skrækkeligt tilbage ret snart, for jeg har flere ting på hjernen. Men i tilfælde af at jeg ikke skriver noget i weekenden: 
 
"Good morning! Oh, and in case I don't see you, good afternoon, good evening and goodnight!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar