Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

søndag den 31. december 2023

2023

 Hej!

Så blev det den sidste dag her i 2023. Er det nu, man skal reflektere over hvordan året er gået? Det kan jeg heldigvis godt gøre. Så, 2023 har været et meget problematisk år for René og mig, rent fysisk, og vores lille bundle of joy, Bella, har heller ikke været så nem. Men selvom det er balladetid stort set hver nat, vil jeg ikke bytte hende for noget. Hun er jo trods alt kun en killing. Mere eller mindre, i hvert fald. Hun bliver 3 år her til april, så måske ikke killing, men meget ung kat. Og hun er smuk og dejlig. René har stadig ikke fået udredt sine problemer. Vi ved ikke, om hans nyreproblemer skyldes en sygdom (og i så fald hvilken) eller om hans problemer er en bivirkning af for tidlig fødsel. Min mormor har for nyligt fået konstateret kræft i halsen. Hun har klaret det meget godt, men i går blev hun hasteindlagt, fordi hun var dehydreret; hun har ikke kunnet få vand ned igennem sit spiserør fordi tumoren er så stor. Jeg snakkede med min mor i går, men vi afventer stadig nyt. Jeg har haft myoklonier igennem hele julen, hvilket ikke er noget, jeg sætter pris på. Men: Jeg kom igennem det. Jeg har fået et en masse gode film og tv-serier, lyttet til en masse gode bøger, og jeg har opdaget meget ny musik.

Jeg har også opdaget, at for at få øjenskygger som er gode, holdbare og pigmenterede, behøver jeg ikke at købe Jeffree Star øjenskygger. De er virkelig flotte, men lige ovre i England har de en butik, BeautyBay, som sælger øjenskygger (i alle farver) der er lige så gode, og de koster et fragtment af prisen, plus at  fragten her til Danmark kun er 65 kroner. Jeg køber alle mine øjenskygger dér fremover, regner jeg med. 

Efter at have haft min Huawei 20 Mate Pro (var det ikke det, den hed?) i lang tid, jeg tror at jeg har haft den i 4 år, eller sådan noget. Den blev købt da telefonen kom på markedet. Den tog virkelig crappy billeder. Jeg kunne ikke få de rigtige farver frem. De var altid falmede på en eller anden måde. Når man kiggede på det, man tog et billede af, og så det billede man havde taget, var det altid skuffelse man sad tilbage med. Men min nye telefon, Google 8 Pixel Pro (mener den hedder det) tager virkelig perfekte billeder. Farverne er flotte, og der er ikke noget, der ser forkert ud. Lige da vi fik dem, havde vi problemer med opkald. Folk  kunne ikke ringe til os. Kun engang imellem. Så kom der en opdatering, og det fiksede problemet. Det er også røv, ikke, når ens telefon er fra Google, og man ringer til Google, som så beder en om at lægge ens telefonnummer, så de kan ringe tilbage, men de har måske 15% chance for at komme igennem fordi telefonen er defekt. Men det blev ordnet, så det er dejligt. 

Jeg ved ikke, hvad mit "album of the year" er. Jeg har lyttet til SÅ meget musik, men det er ikke alt sammen fra i år, og det er ikke alt sammen hele albums. Skulle jeg vælge, må jeg nok sige, at Dorothy er den, der har været mest på repeat. Men Smah Into Pieces og In This Moment er også nogle af dem, jeg har lyttet meget til i år. 

Jeg har købt mig selv en ny parfume, "Taboo" af Naomi Jon, som jeg tror sagtens kunne gå hen og blive en god, standard duft for mig. Jeg har lige bestilt "Bite Me" også, som jeg tænker det samme om, men den har jeg ikke duftet til endnu. Jeg har også købt nogle Torino glaskrus fra Lyngby, jeg købte dem i Imercos webshop. Og så har jeg købt de basale ting, som jeg ligesom "skal have", så som foundation, concealer, settingpowder samt noget at fjerne det med igen. 

Jeg regner med, at min nytårsaften bliver cool. Vi har ikke planlagt hvilken, men jeg tror at vi ser en film mens vi spiser. Jeg regner med, at vi hører musik når folk begynder at skyde af (for Bellas skyld, selvom hun ikke er bange for fyrværkeri), så jeg har lavet en virkelig god playliste, som jeg tænkte vi kunne smække på. Problemet er lidt, at jeg bliver ved med at fjerne sange, og jeg har stadig 4 timers materiale. Maden er der styr på. René er i sin sandwich-æra, så vi køber nogle specielle fladbrød, noget pålæg i delikatessen (det er bestilt), og så is til dessert. Det skal nok blive hyggeligt. 

Men der er sket noget mærkeligt med mig. Jeg er begyndt at ... hvordan skal jeg forklare det... Af og til, når jeg køber ind, kigger jeg på kød. Jeg ser navne som "svinekæber" og "sprængt kalvetunge" og får det dårligt med det samme. Sådan har det altid været. Men nu er det blevet værre. Når jeg kigger på bøffer, hakket kød, kyllingebryster... Jeg har vitterligt ikke lyst til at spise det. Nu har vi jo kørt med plantebaseret fars og andre plantebaserede erstatninger i lang tid. Det, vi købte engang, Quorn, kan vi ikke længere købe. Så vi må købe Naturli'. Og det smager ikke lige så godt. Faktisk langt fra. Så der er det, plus at stort set alle veganere/vegetarer på et tidspunkt vender tilbage til at spise kød, fordi de bliver syge af det andet. Har jeg ladet mig fortælle. 

Men godt nytår til alle jer, der læser disse linjer i dag, og vel også i morgen og dagen efter det. Jeg regner med at have en boganmeldelse klar til i morgen! Jeg har en kat her, som er meget insisterende, så jeg smutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar