Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

fredag den 15. marts 2024

Marts-haul!

 Damn, jeg har købt mange ting i denne måned, og jeg har overskredet mit budget mange gange. Men René sagde at det var okay. Oprindeligt har jeg jo "kun" 500 kroner til mig selv pr. måned, ligesom René, men jeg behøvede  nogle ting, som han sagde jeg ikke skulle betale for selv. De ting, jeg selv har købt, er disse:

Denne kasket er merchandise fra et af de bands, jeg har været fan af længst. Og jeg har ikke rigtig noget med dem ellers. Så nu har jeg denne kasket. Nu siger jeg, at jeg ikke rigtig har andet med dem, men deres navn, som det ser ud på denne kasket, fik jeg faktisk tatoveret på min arm for ca. 20 år siden. Jeg elsker den tatovering stadigvæk. Jeg har også en anden tatovering.
Jeg har dette Type O Negative logo på min arm også. Dette wristband (som jeg dog ville kalde et sweatband), er et, jeg har ledt efter længe, bare med Megadeths logo på. Men nu fandt jeg det med Type O Negative, som jeg heller ikke har andet med. Det eneste merchandise fra bands, jeg har ud over disse to ting, er min Marilyn Manson beanie. Jeg har ledt efter et sweatband som dette fordi jeg ret ofte får ondt i mit højre håndled fordi jeg konstant sidder og laver noget. Skriver, tegner, syr... Det foregår alt sammen med den hånd, og det kan være virkelig svært at stoppe, når man er kommet godt ind i rytmen. Lige pludselig har man siddet og tegnet eller skrevet i 5 timer. 

Jeg købte også en cd. Det gør jeg ikke så tit længere. Men efter kun at have haft denne cd på Spotify siden den udkom i 2020, har jeg endelig taget springet og købt den.

Bandet er In This Moment, og albummet er "Mother". De har netop udsendt "Godmode", men den er jeg ikke helt sikker på, at jeg behøver i fysisk kopi. Men dette album er simpelthen fantastisk! Min absolutte yndlingssang er "Lay Me Down". Maria Brink, som er sangerinden i dette fantastiske band, har den mest unikke stemme, jeg nogensinde har hørt, og hun er samtidig smuk som dagen er lang. Disse 3 ting er købt (sammen med 3 film, jeg købte til René) hos www.imusic.com.

Andre ting, jeg har købt, er joggingbukser. Jeg havde efterhånden ikke særlig mange par bukser tilbage (1 par, plus et par natbukser jeg selv har syet), og jeg ledte lidt på nettet og faldt over siden Motley Denim, hvor jeg fandt joggingbukser som var i den størrelse jeg ønskede, og som havde pæne farver. Jeg købte 2 par. Det ene par var dette

Motley Denim Berlin i Dark Khaki. Jeg elsker de "snører" eller bindebånd, der er i. Normalt er det altid sådan nogle irriterende runde nogle, der bliver væk i løbegangen. Men disse joggingbukser er virkelig fantastisk kvalitet. Der er syet en gylp på dem, som man kan se der hvor mine fingre er, men den er ikke funktionel. Den er bare en del af buksernes søm, der er ingen mulighed for at hive sin tisser ud, hvis man havde en. Der er også ribkant ved anklerne, hvilket jeg ikke er vant til, men har fundet ud af, at jeg er utrolig glad for. Det andet par, jeg købte, er sorte. Selvom de har samme størrelse, kan jeg næsten sværge, at det ikke er korrekt, fordi de sorte virker meget (og jeg mener virkelig meget) større end de grønne - men det er okay. I'll manage. Bukserne kostede 399 pr styk, og der var 99 kroner i forsendelse. 

Matas, som har en kundeklub ("clubmatas" eller sådan noget, og som jeg er med i så jeg kan få gratis fragt og 3 gange så mange points ved hvert køb) tilbød mig en hudtest, for at finde ud af, hvilken slags hudpleje min hud har brug for. Jeg tænkte "Hvorfor ikke" og gik i gang med at besvare spørgsmålene. Til sidst skulle jeg uploade et billede af mig selv. Og i stedet for at vælge et, som var taget for nyligt, valgte jeg at tage et, som var helt nyt. Jeg satte mig bare op (klokken var 3 om natten, jeg var gået i seng, vi lå og så fjernsyn), og selvom lyset var tændt, var der mystiske skygger på mit ansigt, det lignede at jeg havde blå mærker på begge kindben og at mit hår var superfedtet. Det var et katastrofalt billede. Men jeg fortrød det først bagefter. Da jeg ikke kunne tage det om. Men som man siger: "NO REGERTS". Jeg elsker det. No Regerts. It's a classic.

Et par dage efter fik jeg svar. Og ud fra de ting, jeg havde oplyst, rådede de mig til at investere i disse 4 produkter. Faktisk var der også en Biotherm dagcreme, men jeg bruger normalt ikke creme, og derfor mente jeg ikke, at det ville være en god idé at kaste mig ud i at bruge creme 2 gange i døgnet, og jeg ville hellere have de egenskaber, som den creme, jeg købte, har. Det er egentlig bare en fugtighedscreme, men jeg blev anbefalet at bruge den som natcreme. Det er meningen, at jeg skal bruge dem i denne orden. Først skal jeg vaske mit ansigt med face wash'en, derefter aftørre det med face tonic'en, så putte hyaluronic serummet på, for at afslutte med cremen, og det er 1-2 gange dagligt. Jeg har en del Australian Bodycare produkter i forvejen. Jeg elsker duften af tea tree oil. Men disse er købt i Matas. Jeg bruger dem kun om aftenen. Dette skyldes, at jeg slider mine hennafregner af med lynets hast når jeg bruger disse produkter, og det trods alt tager mig en hel dag at lave nye. Jeg har fundet ud af, at jeg sagtens kan have foundation på, selvom jeg har de fregner, de går fint igennem. Men når jeg har foundation på, føler jeg, at det er bedst lige at gå over huden med en rensemælk først. Jeg bruger den, jeg havde i forvejen. Så jeg starter med at fjerne øjenmakeup med en almindelig øjenmakeupfjerner. Lige nu bruger jeg Nivea Double Effect Waterproof Eye-makeup Remover. Så hopper jeg over til min Lumene Herkkä Soothing Cleansing Milk. Når jeg har fjernet den, kaster jeg mig ud i min nye hudplejeserie. Og min hud er faktisk blevet væsentlig mere behagelig at "have på". Så jeg føler at de penge, jeg måtte bruge her, var godt brugt. 

Jeg købte denne hårkur samtidig, hos Matas, da mit hår stadig er kruset som afhang mit liv af det.

Det er en hårkur, der skal sidde i vådt hår i 3 minutter. Den er af mærket Aussie, og den hedder egentlig, som jeg forstår det "SOS". Jeg har prøvet den 2 gange indtil videre, og mit hår har umiddelbart ikke haft den helt store forandring. Jeg supplerer med Schwarzkopf Gliss Hair Repair Daily Oil-Elixir, men mit hår er åbenbart ekstremt "fried" i spidserne. Og jeg forstår det ikke, for jeg fik klippet spidserne af for mange måneder siden. Det var helt tilbage i august. Men okay; det har været ekstremt sært i mange år efterhånden. 

Jeg købte også disse hårklemmer fra Senze hos Matas, men det var ikke samtidig med de andre ting.

Den mørkegrønne er blank og glat, og den lysegrønne er mat og har en sådan lidt gummiagtig overflade. Jeg kan ikke huske, hvad de kostede, men det var vist i omegnen af 50 kroner. 

I Superbrugsen fandt jeg denne krystallampe, som jeg syntes så cool ud.

Der er en fjernbetjening med, så man kan tænde og slukke den, indstille farven, man gerne vil have, på hvilken måde, man gerne vil have at den skal lyse også videre. Jeg tænkte at det ville være interessant at have den stående på vores spisebord. Og den er faktisk ret hyggelig.
Dette er den højeste lysstyrke af 3, og farven, der er valgt, er hvid. Men den er super smuk at se på, og det er hyggeligt at sidde og spise i lyset fra den. Også selvom fjernsynet er lige bagved, og selvom der også er en ret skarp lampe i rummet. Men den styrer jeg fra min telefon, og den er programmeret til 2 forskellige settings: lav og høj. Vi har altid høj mens vi spiser, og lav når vi laver andre ting. Men nu er det bare lidt ekstra hyggeligt med denne lille, smarte genopladelige lampe. Den kostede 69 kroner.

Så... Hvor mange penge har jeg brugt i alt? Hvis vi siger at jeg personligt har betalt alting? Lige omkring 2.000 kroner. Jeg har sådan set allerede købt alle de ting, jeg har (havde) råd til i april, men det er der en grund til, som vi venter med at afsløre til april! Det kan dog godt være, at jeg bliver nødt til at rykke om på nogle af disse episoder, da en af de ting, jeg har betalt i april, er min Goodiebox Crush, og den først bliver leveret sidst på måneden, = jeg har den ikke hjemme allerede den 15. april. 

Men tak fordi du kiggede med - måske er der nogle af disse ting, du kunne tænke dig at købe selv? Jeg kan varmt anbefale alt. Men jeg køber nok en anden hårkur næste gang. 

På næste fredag kan du læse næste del i serien om Married Life For Mere Mortals. Det bliver så den 22. marts. Der har min kusine fødselsdag. Jeg ville ønske at vi stadig havde kontakt. Men det er lang tid siden jeg sidst har snakket, eller bare skrevet til hende. Jeg savner hende. Oh well. Læs med hvis du har lyst, jeg regner med, at det bliver en af dem, der skiller sig ud!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar