Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

torsdag den 11. maj 2017

Lækkert med rengøring!

HELLO TO YOU ALL! Jeg håber at I har en fantastisk dag! I sure do! Jeg er i gang med få gjort rent i min lejlighed! Det er årets "Ekstra Rengøring", som man får tilbudt, når man har rengøring fra Servicekorpset 😊 I hvert fald i Køge kommune.

Så vores rengøringsdame har været her siden klokken 10, det betydre 4 timer. Det er godt nok også meget, hvis I spørger mig. Men når hun går, er der rent, nyvasket sengetøj på min seng, og jeg lover jer for, at jeg skal have den mest lækre lur. Det allerfedeste i verden er at hoppe ned i nyt, nyvasket crispy sengetøj. Det er så lækkert. Hell to the YEAH!

Det er cool at jeg har ... Jeg vil ikke sige, at jeg er kommet "overens" eller endog kommet over "The hug", men jeg har i dag rykket så meget, at jeg har haft en hyggelig, komfortabel dag i min rengøringsdames selskab. Jeg har stadig mine "issues", men dem har jeg med alle. Det er et spørgsmål om at drikke af den samme sodavand (selvom man har hvert sit glas) og spise madder der er er smurt med den samme kniv, selvom der ikke har været kontakt med munden på noget tidspunkt. Nogle af dem, som kommer her, har jeg det virkelig slemt med. Der er en herre, som kommer her. Når jeg har serveret cola for ham, er det i et særligt glas, som jeg kan skelne fra de andre. Så når han går, sætter jeg glasset ned i vores køkkenvask, koger en kedel vand og koger glasset af før jeg putter det ind i min opvaskemaskine. Og når opvaskemaskinen er færdig, kan jeg godt, indtil jeg har tømt den, men så længe jeg bare går og "nipper til den", og derfor konstant bliver påmindet glassets eksistens, få det dårligt når jeg spiser med bestikket der er vasket af sammen med glasset, selvom glasset er blevet kogt af, og som regel 2 gange, før det kommer i opvaskemaskinen. Men den herre er også usædvanlig fæl. Selv René har problemer med ham, selvom de ikke er lige så store som mine.

Jeg ved ikke, hvad det er. Af og til har jeg lavet mad, og jeg er måske ikke blevet helt mæt, og René har måske ikke kunne spise op. Af og til sker det, at jeg spiser resten af hans mad. Men jeg vælger som regel af gøre 2 ting: lægge hans mad op på min tallerken/skål, eller fjerne hans bestik, hvis jeg ikke flytter maden. Jeg spiser aldrig med Renés bestik. Jeg kan ikke drikke af det samme glas som René. Men jeg har ingen som helst problemer med at kysse ham. Han må gerne kysse mig lige præcis hvor han vil, men hvis han slikker mig f.eks. på armen eller håndryggen, er jeg ved at dø fordi det er så klamt. Som regel når han ikke så langt, fordi jeg er sygeligt kilden, og en ganske lille, let berøring er nok til at jeg eksploderer. Jeg HADER at blive kildet. Der er bare ikke noget værre, når man ser på ting der har med den slags at gøre. Det er virkelig slet ikke noget, jeg nyder på nogen måde, og jeg kan ikke få ind i Renés hoved at det ikke er rart for mig at blive kildet, og at det, at jeg griner, nærmest er en forsvarsmekanisme. Det er IKKE et udtryk for nydelse.

Mønter. Dem har jeg det også svært ved. Sådan set kun 1-kroner og 50-ører, og dengang der også var 25-ører, var de især et problem for mig. Da jeg var barn var der også 5- og 10-ører, men de var aldrig et problem. Men 2-kroner, 5'ere, 10'ere og 20'ere kan jeg godt røre ved, uden at blive totalt grossed out. Jeg har problemer med små metaldele, dvs. visse typer skruer og søm, jeg har ikke knapper med på den liste, for de har en liste for sig selv. Det har smykker også, selvom mange smykker i sig selv er lavet af små metaldele og burde komme på denne liste. Men de hører ind under smykkefobien. Jeg har det dog allerværst med... (trommehvirvel)... min araknofobi. Det er ikke en "ad, de er fandeme ulækre".-ting, jeg har kørende. Det er en reelt fobi. Det første, jeg gør, når jeg træder ind i et rum, er lynhurtigt at scanne det for edderkopper på væggene på synlige steder, og jeg kigger efter edderkoppespind. Muligvis er der ikke aktivitet i spindet længere - men det er blevet lavet engang, ergo kan der muligvis være liv i det givne rum på et hvert givent tidspunkt. Jeg sidder ikke med bare fødder under et bord, fordi jeg ikke kan se, hvad der foregår. Der kan meget nemt kravle en edderkop hen over mine tæer mens jeg sidder og laver noget andet. Jeg tjekker naturligvis altid mit tøj inden jeg tager det på, selvom det kommer fra skabet, og jeg tjekker mit toiletbræt på undersiden for at se om der skulle have fundet en edderkop vej dertil. Jeg holder min lejlighed hermetisk lukket, bortset fra hoveddøren, hvis man hurtigt skal ind eller ud, efter mørkets frembrud, i de måneder, hvor edderkopper søger ind. De går efter varme, og det er der generelt i en lejlighed, som har været "beboet" hele dagen, og som er fuldt oplyst. Jeg lukker øjnene, hvis der bliver vist noget om edderkopper i tv, som er forbigående, og jeg undgår alt længerevarende i tv omhandlende edderkopper. Jeg læser ingen bøger, hvor der er billeder af edderkopper i, og hvis jeg ser et billede af en edderkop, går jeg rimelig hurtigt i panikangst, og jeg får opkastningsfornemmelser, hvis jeg kommer til at røre billedet. Der er ingen af mine andre forbier, der er så slemme.

Jeg har derudover en vis del angst for vampyrer, og jeg kan virkelig ikke spise, drikke eller tænke klart, hvis folk har klamme tænder. Jeg har en "ting" med øjne, og af og til har jeg endda angst for mine egne øjne i spejlet. Høje stemmer - det kan også være min egen - i rum, hvor der er musestille, gør mig skidebange. Meget støvede ting - ligegyldigt hvad det er - er også noget, der virkelig grosses me out. Især hvis der oven i købet er nikotin i.  Fuck, det er klamt. Jeg kan ikke røre ved tingene med bare hænder, og må have gummihandsker på.

NU! Nu er det på tide at komme i seng! Der er lagt rent sengetøj på, det er helt dejligt og crispy og jeg glæder mig SÅ skidemeget til at skulle hen og bare lure den for hårdt! Mmm.... 💓

Ingen kommentarer:

Send en kommentar