Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 12. august 2023

Jeg kan lide Danny McBride

 Ja, så er vi her igen. Samlet omkring tv'et. René og jeg har binget TV-serier på HBOmax, og det hele startede med The Righteous Gemstones. Hvilken en GLORIOUS serie! John Goodman er virkelig god som Eli, men det er ungerne, som er gode. Eli har 3 børn. Jesse (Danny McBride), Judy (Edi Patterson) og Kelvin (Adam Devine). Det er de mest selvoptagede og forkælede børn, og man skulle ikke tro, at de kunne udrette noget som helst. Det skal da heller ikke være nemt for dem, siden de konstant graver sig selv dybere og dybere. Jesse har en kone og tre børn. Judy har en mand, som ingen rigtig accepterer, fordi hun behandler ham som lort, og Kelvin lever og dør for sin bedste ven, Keefe, der var satanist, men blev reddet af Kelvin. Nå ja. Familien Gemstone ejer den største kirke i det område, de bor i. Det er stadium-størrelse, det er med storskærme og det hele, og Jesse vil ekstremt gerne overtage det hele når faren vælger at gå på pension. Deres mor er død, men hendes bror, Baby Billy Freeman (Walton Gogging), lever stadig i bedste velgående. Judy vil gerne have at familien accepterer hendes mand, B.J., og hun vil gerne synge og være berømt i kirken. Kelvin, som er den yngste, træner muskler med de unge, så de kan blive "muskelmænd" og samtidig kristne. Den serie er så skidegod. Der er kun 3 sæsoner, og det ærgrer jeg mig personligt over. Den sluttede et sted, hvor det ikke virkede som om der ville komme mere. 

Dernæst tjekkede vi "Vice Principals" ud. Den var også rigtig sjov. Mange af de samme personer var med, som var med i den førnævnte serie. De to viceinspektører, der skal slås om pladsen som nummer 1, er Neal Gamby (Danny McBride) og Lee Russell (Walter Goggings). Neal falder for den smukke, nyansatte skolelærer, Amanda Snodgrass, som også falder for ham. Men Ms. Abbott (Edi Patterson), som er lærer på skolen, har meget store følelser for Neal, som bruger hendes "venlighed", indtil han indser at han har en chance hos Amanda. Der er også en 3. viceinspektør, som jeg lige nu ikke kan huske hvor passer ind, men det er Vice Principal Miggs (Steve Little). Jeg mener at det er ham, der overtager, efter Russell bliver smidt ud. 

Den sidste serie, som vi så færdig i går, "Eastbound & Down" handler om den fallerede baseball spiller Kenny Powers (Danny McBride) og hans trofaste følgesvend Stevie Janowski (Steve Little). Kenny er den mest egoistiske person verden nogensinde har set, og man kunne godt tænke, at han måsje selv tænkte at han gave fra gud. Stevie synes at han er en gud, og han følger ham overalt. Til Mexico, hvor han møder Maria, som han forelsker sig vildt i, og i stedet for at spørge Marias far om hendes hånd, spørger han Kenny. Kenny leder efter sin far, Eduardo Sanchez (Don Johnson), i Mexico, men kan ikke finde ham. Stevie finder ham, uden at vide hvem han er. Men det ender da også med, at Kenny, Stevie og Maria tager tilbage til USA og forsøger at få deres liv til at fungere. Kenny finder ud af, at hans eks er gravid, og han er faren. Men jeg vil ikke afsløre mere her. Jeg vil sige, at Guy Young er med, som vi ellers har set fra "Brooklyn 9-9" som Police Captain C.J., vi har Will Ferrell med, som er Will Ferrell, og som alle burde kende, Matthew Maconaughey har et par ekstremt passende cameos, men de er sjove og passer til resten af serien, og til sidst - men ikke mindst - rosinen i pølsenden: Sacha Baron Cohen, som vi kender fra Ali G, Grimsby og Borat-filmene. Vi var faktisk så heldige, at vi i et halvt minut eller mindre lige fik et blik af en mørkblond, orange-bærende, cargo shorts-iført Marilyn Manson, der havde en cameo som tjener på en restaurant, Kenny spiste på. Det var meget sjovt at se. Jeg er ikke vant til at se Marilyn Manson i den slags "attire". 

Ang. Marilyn Manson: Jeg synes jeg har hørt et sted, at han snart kommer ud med ny musik. Det håber jeg så meget er rigtigt, fordi jeg har savnet det så utrolig meget. Jeg hører meget det jeg allerede har, men jeg vil gerne høre noget nyt. Noget, som måske handler om de følelser han har været igennem de sidste 2-3 år. Vi er en blog, der helt klart støtter og står bag Marilyn Manson. Hvis du ikke er enig, er det naturligvis op til dig selv. Du kan bare lade være med at være enig. Men jeg vil bare sige: Jeg tvivlede engang, og så gjorde jeg ikke det igen. Jeg så i går, at Jason Momoa er den næste i rækken, og at nogle har anklaget ham for pædofili. Sådan nogle ting pisser mig af. 

Jeg har forresten helt glemt at jeg har fået denne leveret personligt i min postkasse, og at det er en måned siden (så vidt jeg husker). Men er det ikke sødt at de håndskriver deres invitationer og kører rundt med dem? Jeg tog naturligvis ikke med, eller tager, jeg ved faktisk ikke hvornår det er. Men jeg er der i hvert fald ikke. Eller var. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar