Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

søndag den 15. marts 2015

6-minutters krydset

Yeah. Going on 6.-dagen for smerter. I dag virker de for første gang som om de er på tilbagetog. Godt. Det var, hvad jeg havde håbet. Selvfølgelig havde jeg håbet at det var sket noget før, men man kan ikke altid få hvad man ønsker sig. Hvilket kloge folk i øvrigt også siger kan være en virkelig dårlig idé, så måske er det helt okay.

Jeg er ikke sådan rigtig i madlavnings-humør i dag, men jeg ved, at det skal gøres. Jeg ved også, at vi har skabet fuld af Knorr og alt, hvad der skal bruges til det. Så i dag kommer vi nok til at spise Knorr Oriental Rice. Den, der der før den fik nyt design, bare hed Orientalsk risret. Hehe. Som med gamacher og leggings. Haha. Det må være det største comeback i historien. Gamacher var så yt, der var "narkoluder"-look, det var fælt og klamt, men da det begyndte at dukke op med navnet "leggings" i stedet for "gamacher" var folk helt vilde med lortet.

Jeg bør ringe til min farmor, jeg kan fandeme ikke huske hvornår jeg sidst har snakket med hende. Jeg tror faktisk, at det snart er en uge siden! Jeg tror jeg snakkede med hende i mandags. Jeg ved det ikke, men jeg bliver nødt til at ringe i dag. Jeg ringer sgu nu, så kan jeg lave mad i mens, og så kan jeg færdiggøre dette indlæg når jeg har spist! Dejlig plan :)

Godt så. Min farmor havde mine forældre på besøg,og min mad står færdig komfuret,og René er på besøg hos Anna og har ikke taget sin mobiltelefon med, så jeg kan ikke ringe tilham og sige, at maden er færdig. Great. Just great.  Nu er klokken 14:40, og den har været klar i ca. 5-7 minutter. Skal jeg personligt gå ind og hente ham, eller hvad? Det er sgu da for irriterende! Jeg kan selvfølgelig også bare spise, men det virker bare så groft, og jeg er ikke derhenne. Endnu. Han kan have mistet tiden. Jeg tror sgu bare, jeg lige går ind og banker på.

Spist, sovet, bagt boller og nu er klokken sgu 23:45. Efter jeg havde spist, var jeg nødt til at lægge mig, og jeg faldt i søvn. Jeg sov faktisk helt indtil klokken var 20:30, og opdagede, at René også sov. Hans ur ringede pludselig 20:40, og det viste sig så, at det var fordi han skulle ned og købe ind, fordi han ikke har noget morgenmad til i morgen (rundstykker). Så jeg tænkte "Jeg har alt, hvad jeg skal bruge til at bage boller, og den mælk, der står i køleskabet, udløber 15. marts" og stod op og gik ud for at bage. René blev hjemme, men han vidste ikke, at jeg var gået i gang med at bage. Jeg forsøgte at holde det skjult så længe som muligt, fordi jeg ville gøre det til en overraskelse. Og han blev da også rigtig glad, selvom han syntes at jeg skulle have passet bedre på min ryg, og han bare kunne have spist knækbrød. Psh.

Når det er sagt, sidder jeg selv med et par af de boller, der kom ud af det. Jeg har puttet ost på den ene, og på den anden er der kun Lätta. Og NØJ hvor smager de godt! De her boller er jo bare "øjemåls-boller", så jeg hældte bare flydende margarine i en gryde til det så plausibelt ud, ca. en halv liter mælk, ned i indtil det havde den rette temperatur og så over i en skål, hvor jeg opløste 50g økologisk gær i. Så kom jeg mel i, jeg ved ikke hvor meget, men i hvert fald over 600gram. Jeg har nok brugt et helt kilo, tror jeg. Og sukkeret... Der var noget tilbage i en pose, som jeg tænkte "nå ja" og bare hældte i, og så dryssede lidt salt i også. Og så æltede jeg det med en ske. En stor træske. Og det fik lov til at hæve i 20 minutter før jeg formede det til boller, så de kunne hæve 20 minutter mere. Da de havde gjort det, tændte jeg for min varmluftsovn på 200 grader og penslede jeg med æg (det er noget nyt, jeg er begyndt på - det giver et meget bedre resultat end alt andet) og satte dem ind i ovnen. Og derinde stod de så i ca. 15 minutter og blev smukke. Og den blanding, jeg har fået ramt i dag, har åbenbart været den helt rigtige. Plus at jeg har æltet dejen helt perfekt. De er lette som luft!

Men nu kan jeg også godt mærke min ryg igen, efter at have bagt - jeg ordnede jo køkkenet samtidigt, så jeg har været i fuldt vigør, Så nu drikker jeg ud, lukker ned for bæstet der er min computer, bærer mit beskidte service ud i køkkenet, og så går jeg i seng. Det er blevet søndag nu, jo, den er krydset med 6 minutter. Men det er et lørdagsindlæg :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar