Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 4. august 2015

Endelig net igen!

Jeg vil straks sige, at jeg ikke har haft internet siden i torsdags! Det har været den værste weekend ever! Jeg vidste da godt, at jeg var afhængig af internettet, men COME ON! Min e-mail, De gule sider, Netbank, Google Translate, Google i det hele taget, Wikipedia, imdb... Jeg har følt mig så handicappet, og det var bare skide internettet. Det er forfærdeligt, ikke?

Jeg har brugt det meste af weekenden på at opsnuse ting på Youtube, som jeg fandt morsomme. Blandt andet klip med KONGEN over stand-up, Mick Øgendahl, og så Linda P. og Gabriel Iglesias. Jeg har ofte snakket om sidstnævnte, og selvom hans navn ikke sådan lige springer i ens øjne når man tænker stand-up, så har han været i Danmark på turné, jeg mener at det var i 2011 eller 2012. Næsten fyldt sal, men hvorhenne... Var det i Valby Hallen eller K.B. Hallen? Eller måske ude omkring Albertslund? Jeg er blank lige nu. Men se det her klip. Det er et af de rigtig gode, synes jeg, jeg har selv set det mange gange. Hvis man bare søger på hans navn, dukker hans shows op, i  fuld længde. Men klippet her, handler om Steve Irwin, som var en tvvært/dyreforkæmper, havde sit eget show, "The Crocodile Hunter", som jo døde i 2006, efter at være blevet stukket i brystet af en giftig pilrokke (tak, Wikipedia). Virkelig tragisk historie, men klippet er altså virkelig morsomt.
Gabriel Iglesias er ekstremt kendt "Over There", og han har mange sjove historier, i og med han rent faktisk er mexicaner, og både taler engelsk og spansk. Jeg fatter ikke en bjælde af det spanske, men det er sjovt alligevel. Så skæg er han. Det hænger nemlig sammen, så i de historier, han fortæller, går det bare op i en højere enhed! Jeg har selv "Hot and Fluffy" og "I'm Not Fat, I'm Fluffy" på dvd. Jeg har set "Aloha Fluffy" og ønskede den ikke, men har, efter at have set den igen, skiftet mening. Den er faktisk skideskæg. Hvor er det dejligt, at han ikke tager penge for at folk kan se hans shows online! Jeg har også set den film, han har lavet, og den synes jeg er noget særligt. Men de tre shows - de er virkelig morsomme! 

Så har jeg naturligvis søgt lidt på Marilyn Manson. Jeg har en lille samling af interviews, som jeg ser igennem engang imellem. Jeg kan godt lide de baner, han får mig til at tænke i. Tag nu bare en af mine interesser lige nu, og som jeg studerer nu: Bibelen. Jesus levede, og Jesus døde. Alle så det ske. Men han vågnede fra de døde. Var han så teknisk set ikke en zombie? Og Bibelen er jo fuld af den slags! Men særligt to interviews falder mit hjerte kært. Det første, som jeg viser først (naturligt nok), stammer tilbage fra "Holy Wood" perioden. Jeg har valgt det, fordi det - endnu engang - viser hvordan Mr. Marilyn Manson let og elegant "forsvarer" sig imod angreb og anklager, som faktisk slet ikke bør være rettet mod ham. Det er anklager, som opstod i kølvandet på "The Columbine Shootings", som han fik skylden for. Jeg synes det er så godt, det interview, at jeg ser det igen og igen.

Hans måde at forklare tingene på, synes jeg er god,og jeg synes at han er god til at "afslå" Bill O'Reillys komplet latterlige spørgsmål. Han (Mr. O'Reilly) er religiøs, så at han har inviteret Marilyn Manson ind, har - som jeg ser det -  været i et forsøg for at slå ham ned (verbalt). Men Marilyn Manson, som Mr. O'Reilly også selv må indrømme, er en "wellspoken guy", han er god med ord, og selvfølgelig er han i stand til at forsvare sig selv, sine holdninger og sin musik.

Jeg har jeg naturligvis også set klippet fra da han besøgte Sharon Osbournes talkshow. Det er simpelthen så dejligt at se ham sådan, jeg nyder at se det klip, igen og igen. Jeg kunne så godt have undværet at vide at han har haft det virkelig skidt, men altså... Fra de dårlige tider kommer der også gode sange, og det har jo bragt mig "The Pale Emperor". Denne optræden, i "The Sharon Osbourne Show", er i forbindelse med den promoting, der blev lavet omkring pladen "The Golden Age of the Grotesque". Det har nok været min yndlingsplade, op indtil Den Blege Kejser. Men se, og se hvor dejlig han er!

Men nu rammer klokken midnat, det er blevet tirsdag, og jeg er nødt til at gå i seng. Suk-suk. Så -  jeg håber at jeg ikke er foruden internet igen i en kæmpe, lang periode, for så magter jeg det ikke.

Sov godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar