Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 9. november 2016

Bekymringer - always present

Guys, guys, guys... Det mest skrækkelige er lige sket. Jeg var i gang med mine "morgenrutiner", og jeg ville lige "pudre" min kavalergang med lidt babypudder, som jeg jo gør engang imellem, og hvad sker der så? Blod, fucking blod, på vatrondellen! Og hvor kom det fra? Et modermærke! Det der så videre skete, var at jeg panikkede, og nu sidder René og prøver at fortælle mig, at jeg har "presset for hårdt" med en vatrondel på min kavalergang. I don't know, man... Jeg må hellere holde et vågent øje med den! Heldigvis, kan man sige, er den til at få øje på - jeg skal bare kigge ned.

Emma er kommet på diæt fra i dag. Hun er ikke tyk eller noget, måske lidt rundere end da vi fik hende, men ikke tyk. Problemet er, at hun æder som en gravid kat på steroider, men ikke pooper særlig meget, ikke i sin bakke, i hvert fald, og vi kan ikke finde poops andre steder end dem der ligger i bakken. Her lugter heller ikke af kattepoops, siger folk, som kommer her. Er det for at være (misforstået) venlige, eller er det for at undgå at være uhøflige? Det kan man sgu aldrig vide. Derudover sover Emma ekstremt meget. Jeg mener... Like virkelig ekstremt. Som regel sov hun sammen med René, men så købte jeg sådan et tæppe hos Zooplus, hvor der var 4 forskellige tern af forskelligt stof på, og hun elsker det. Vi har lagt det op på et bord, og hun ligger der nu, for det meste, og sover. Det er, når hun ikke spiser. Engang imellem leger hun. Hun har en eller anden psykokat-leg, der går ud på, at hun kommer i nærheden af en, og når man så drejer hovedet og kigger på hende, spæner hun ind i et andet værelse, for at vende tilbage, i samme fart, ganske få sekunder senere. For så at løbe igen...

Jeg har det ellers... Jeg ved det sgu ikke... Ikke supermange smerter for tiden, til gengæld mange små-psykoser, ifølge René. I går kunne jeg næsten ikke gå, fordi jeg havde smerter under den ene fod. Jeg spurgte René om han ville smøre min fod med Camferine.  Han sagde ja, og satte sig til at massere mine fødder. Åh gud, det var vidunderligt! Jeg følte det som om jeg var i himlen! Hver gang, han ramte det "dårlige" område, føltes det som om han kløede på noget, der havde kløet i månedsvis. Han smurte også min anden fod ind i cremen. Åh... Bare han havde haft overskud til det hver eneste dag! Jeg kunne nemt vænne mig til det! Hvordan er jeg gået igennem 35 år uden at opdage at jeg elsker fodmassage? Jeg ved godt, at jeg er superkilden på 99% af kroppen, og at jeg dårligt kan tåle at René rører min nøgne krop, fordi det kilder så sygt meget, og jeg kan ikke lide at blive kildet. Det har jeg aldrig kunnet. Men allerede i dag har min fod det bedre... Freaky. Jeg har haft mange smerter inde i foden i lang tid. LAAANG tid. Hver jeg løftede den, blandt andet. I går, da René smurte foden ind, sagde han "Det er her, det gør ondt, ikke?" Så kunne kan mærke det - der er åbenbart en udvoksning på knoglen ud til storetåen eller sådan noget. René foreslog, at det kunne være gigt. Hvis jeg slægter min mor på bare det mindste, så er det sikkert gigt.

Uh, her er godt nok også ved at blive fodkoldt...  Det har sneet i nat. Så det undrer mig ikke. Det var ikke fodkoldt i går, der var det næsten så ens fødder ikke kunne "bære" sutskoerne. Ja, jeg skrev "sutskoerne". Det er et trademark nu, By Kirsten Aa. Så vil jeg håbe, at ingen har snuppet det før mig! Min mor siger "Hvor er mine gummistøvler?", "Hvor er mine kondisko?", "Hvem har set mine sorte lædersko" - men sutsko og træsko bliver på mystisk vis lavet om til et mystisk flertal. "Skoer". "Jeg kan ikke finde hverken mine sutskoer eller mine træskoer". Hun siger at det er hendes dialekt. Hun kommer fra Vordingborg. Er der nogen af jer, som læser dette indlæg, der kan verificere det? For det lyder da som om hun tager pis på mig.

Jeg har i øvrigt lige snakket med hende. Hun har gjort mig opmærksom på, at den der vorte-tingest, jeg har i kavalergangen - der kan godt være noget, der ulmer under overfladen, og jeg skal holde øje med enhver ændring. Sker der noget videre, og især en blødning mere, eller hvis den begynder at vokse, skal jeg straks gå til lægen. Jeg er lidt småbekymret nu igen, men jeg klarer den. Det er ikke så voldsomt :)

I should probably take a nap. Soooo tired. Jeg skal jo også lave aftensmad på et tidspunkt. Hvad skal jeg lave i dag?! Det evige spørgsmål. Fucking hell. I need some rest.

3 kommentarer:

  1. Det kan være fordi at det nu er vinter at hun sover så meget, mine katte sover også rigtigt meget, rundt 18 timer om dagen... Måske mere og måske mindre, min hankat har sovet hele eftermiddagen i en stol ved radiatoren.
    Ked af at høre at du har gigt, mine led er gået i stykker et par steder så man kan høre nå jeg sætter mig på hug eller "strækker" på min tær. Selve ledkapseln eller hvad fanden det nu hedder er gået i stykker de steder.

    Du er ikke kommet til at klø hul på dit modermærke?
    Vær sød og gå til din læge og få den tjekket lige meget hvad...

    Jeg har lavet pandekager til aftensmad! Lykkedes mig endelig at stege dem uden at de gik i stykker!
    Ok... Der var to der gik i stykker men alle de andre var hele!

    Håber i ellers har det godt!
    // Hatten.

    SvarSlet
  2. Det kan godt være, at jeg har kløet hul på det. Det er derfor, jeg sådan liiige tager det lidt stille og roligt her i starten.

    Men jeg er lidt bekymret for Emma.

    I dag har hun stået og gnasket i et edderkoppelig, og jeg - som lider af araknofobi - har svært ved at kunne acceptere hende nu, og jeg har det vildt dårligt over det. Hvis jeg ikke havde taget hende på fersk gerning, havde der ikke været noget problem, men da jeg kiggede på hende, sad hun med den i munden, og da jeg tog hende væk, gik hun hen til den igen - og derfor måtte jeg vække René, så han kunne fjerne den døde edderkop. Den var virkelig monstrøs. Som den lå der, fuldstændig stendød, kunne den lige akkurat passe inden for rammerne af en 2-krone. Jeg kan se nu, at hun sover på min hovedpude. Jeg overvejer at skifte mit betræk inden jeg går i seng... Jeg føler mig som verdens værste katteejer.

    SvarSlet
  3. mine katte spiser også edderkopper, det er ikke farligt for en kat at spise dem og de spiser dem lidt som et kosttilskud af lidt protein så det er ikke farligt og det er noget en kat gør naturligt. Det er ikke noget mærkeligt og det er ikke noget ulækkert for katten har meget kraftige bakterier i sine munde som dræber det meste af farlige bakterier og sådan noget.

    Synes det er værre med min mors kat som engang imellem spiser mus, man går ned og så ligger der et hoved og lidt tarm, en galde og en hale på gulvet man så må plukke op fra gulvet og han sidder bare der og ser stolt ud. Der er det man ikke vil nusse ham...

    SvarSlet