Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

fredag den 11. november 2016

Er min mand ved at blive junkie?

Watch Mojo
Top 10 Most Abused Perscription Drugs

Jeg er sådan lidt... Chokeret. Jeg er klar over, hvad René får af medicin, og jeg har sat mig ind i det. Troede jeg. Men så så jeg denne video på Youtube. René får Fentanyl, han får Zolpidem OG Sertralin, alle er nævnt på denne top 10, selvom Sertralin (nævnt som Zoloft, men det er et andet navn for samme pæparat) kun er nævnt som en "honorable mention". Han får også Metadon, Palexia og Gabapentin (sidstnævnte for at "spike" nogle af de andre præparater op. Det er teknisk set et antiepileptisk præparat). Dammit! Jeg hader bare det her så meget. 

Men okay; jeg holder øje med ham til daglig, holder endda en form for journal over hans "opførsel", så hvis han begynder at afvige meget fra hvordan han ellers er, kan jeg se det i hans papirer. Og lægen, der udskriver det her medicin til ham (bortset fra Sertralinen), er ekspert i smerter. René går jo pt. i Smertecentret på Køge sygehus, og han skal starte til psykolog der også, men først til februar, fordi der først bliver plads til ham der. Til gengæld er han kommet "direkte" til. Normalt er der en behandlingsproces på 3-4 måneder fra den indledende samtale, hvor psykologen skal finde ud af, om den givne patient har brug for at komme i terapi, hvorefter man bliver sat i "kø". René springer de første 3-4 måneder over og kommer direkte i kø. Han har fortalt hende, at han ikke behandler mig så godt, og hun har vurderet at det er vigtigt, at han kommer videre, fordi vi er to, som går herhjemme på fuldtid. Har jeg ikke skrevet dette en gang før? Eller var det til min veninde? Nu bliver jeg sgu i tvivl. FUCK, jeg husker som en si uden net!!!

Min veninde kommer i øvrigt muligvis i morgen. Jeg ved det ikke endnu. Jeg ved heller ikke hvornår på dagen det så eventuelt bliver. Den slags hader jeg. Men hun er sådan, og det må jeg jo så respektere. Eller acceptere. Hvilket ord man nu vil vælge. 

Jeg bliver nødt til at foretage mig noget andet end at spekulere over at René muligvis er godt på vej til at blive junkie. Jeg magter det ikke, jeg er helt tom inden i lige nu, samtidig med at jeg næsten ryster af bekymring - og det er ikke brugbart for nogen af os.

2 kommentarer:

  1. Så, så ro på Rikke :)

    Og rigtig go` weekend.

    SvarSlet
  2. Rikke slap af, der er forskel på at havde ondt og tage smertestillende og at ikke havde ondt og tage smertestillende. man ska selvfølelig holde øje med om personen der har ondt tager for meget for det kan være et tegn på at man er afhængig.
    Min mor har været afhængig af smertestillende så da hendes læge ikke ville gi hende mere så fik hun nogen af min far og min storebror frem til jeg gav dem spand lort i hovedet fordi hun tog for mange og lå og brækkede sig som jeg ved ikke hvad. de har ikke givet hende flere siden da.

    Jeg ved ikke om du ved det, men epilepsimedicin er også stoffer. Nå man skal stoppe med at tage dem så sænker de dosen lidt af gangen for at man ikke skal gå ud og finde sig narko der ligner epilepsimedicinen. Men det er godt at de er i gang med at lave nye mediciner. Den jeg får har de fjernet det der gør at man bliver påvirket krafitgt, du bliver ikke "skæv" at tage den, men der er jo så mange bivirkninger og en af dem er selvmordstanker og medicinen kan også smadre ens lever og nyre og man skal ikke tage den om man er gravid.
    Og de arbejder også på at lave smertestillende der ikke har samme påvirkning som medicinerne nu :)

    Slap af Rikke <3
    Og ha en god weekend :)
    Sender kramme til dig i tankerne <3

    //Hatten

    SvarSlet