Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 3. juni 2015

Næsten som et Kinderæg

Flækkede en negl, da jeg skulle tørre mig i måsen. Så er der lagt op til en god dag.

Jeg har været så heldig at få den idé at lave en skattejagt til René. Jeg har været så uheldig at jeg ikke aner hvad skatten skal være. Skal jeg købe noget, skal jeg lave noget - skal jeg være skatten? I kan nok se, at der er mange ting, der spiller ind. "Hele 3 ting, det går virkelig ikke".
Ikke helt korrekt citeret, men næsten. Jeg synes bare, at det er sådan en god idé :)

Jeg kan ikke køre Windows 8.1 på min computer. Jeg har bare Windows 8. Derfor har jeg ikke kapacitet til at køre Windows 10, og det gør René ked af det - tilsyneladende. Min gode, gamle trofaste ven, HP Pavilion som jeg fik i julegave i 2005, står her stadig, her på mit skrivebord, som et kæmpe tårn, og minder mig om simplere tider. Men René er glad for teknologi. Plus at han ved, at jeg har brug for meget arbejdsplads fordi jeg også bruger bordet når jeg skal være kreativ. Derfor vil han købe en "minicomputer" (jeg kan ikke huske, hvad det korrekte navn er), som faktisk bare er en computer på størrelse med en harddisk, der kan f.eks. kan klæbes fast bag på ens monitor. Det skal jeg have, siger han, og siger, at jeg har brug for en større monitor. Hvorfor, ved jeg ikke. Denne er fin til mig. Den er 19", så det er i den lave ende, men jeg er ikke gamer, jeg bruger udelukkende min computer til at skrive og se "film" på. Så - en kæmpe monitor er ikke nødvendig. Han købte på et tidspunkt en 27" tommer til mig, men jeg blev svimmel og fik hovedpine af at se på den - jeg sidder jo forholdsvis tæt på den, når den står på samme bord som mit keyboard. Jeg skal i øvrigt også have et nyt keyboard OG mus, for det, jeg allerede har, er ikke godt nok. Det er ikke "up to date". Og nu skal jeg have en eller anden form for "stander" til min mobiltelefon, så den kan stå på et stativ, en trefod, og tage billeder.

Det er fordi René gerne vil lave Youtube videoer, og at han i så fald skal have i hvert fald 3 trefods-stativer; 2 til lys og 1 til et kamera. Vi snakker stadig om udfærdigelsen af projektet, for det er mig, der kommer til at stå for manuskriptet og filmningen, samt screening af eventuelle kommentarer/spørgsmål, og René som kommer til at bygge de ting, han nu gerne vil bygge, lave, male, whatever - han har mange interesser. Hans udseende er ret karakteristisk, idet hans ene øje er grønt (det andet er blåt) og skeler en smule, og så er han jo en stor fyr. Så der vil sikkert komme en masse grimme kommentarer. Men... Vi snakker om, hvordan vi kan skabe en figur, han kan "blive", når han er på kamera. Det skal nok blive sjovt, når det engang bliver til virkelighed.

Damn, jeg er træt. Mon ikke en lille lur ville være godt for mig? Så lige, at Matthew Santoro uploadede en "50 Amazing..." video på Youtube i går. Se den, den er sikkert lige så awesome som alle de andre, han har lavet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar