Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 1. marts 2017

En god tirsdag - en af de bedste!

Jeg har gjort noget drastisk. Ikke så drastisk som "køb en paryk til næsten 1.000 kroner selvom du har et full head of hair selv", men jeg har købt parfume som jeg slet ikke kender! På nettet! Ih! Jeg har endda købt 2. TO!! Men den ene kender jeg godt, Estee Lauders "Pleasures". Jeg har købt 30ml af den. Den brugte jeg meget som yngre, før jeg rykkede videre til Diors "Pure Poison", og ved et tilfælde blev introduceret for Versaces "Bright Crystal". Men i en del år har jeg haft øjne på DKNYs "Be Delicious". Så jeg har købt 50ml af den! Ih! Jeg er så spændt. Og pakken kommer i morgen! Sammen med den fra Imerco, som indeholder to OXO-opbevaringsbokse, som jeg bruger til Emmas mad, der er bare ikke plads nok til en hel pose Perfect Fit i de to, jeg allerede har, samt 3 LED bloklys (20, 15 samt 10cm i højden). Jeg har, på vej, et parykstativ og et fløjlsbelagt flamingo (tror jeg) hoved til min paryk. Parykstativet skal bruges når jeg har vasket min paryk, og den skal tørre, og hovedet skal bruges når jeg skal rede parykken igennem efter vask. Jeg har tænkt mig at opbevare den i original emballage når jeg ikke har den på.

Jeg har jo købt a shitload of makeup hos Beautyboss for nyligt, dokumenteret på min anmelderblog, og jeg har eksperimenteret rigtig meget med forskellige farver og kombinationer. Men jeg er nået frem til mit yndlingslook. Det indeholder faktisk, lidt irriterende, ikke nogen af de to læbestifter, som jeg købte hos Beautyboss, men min MAC læbestift, som jeg stadig elsker. Jeg har fundet ud af, at hvis jeg, et par minutter inden jeg tegner læberne op med min NYX Slim Lip liner i farven Neutral, smører læberne ind i læbepomade (jeg bruger Lypsyl) og lige masserer det godt ind med en finger, så liplineren, og så MAC-læbestiften (stadig i farven Viva Glam) - så ser det bare skidegodt ud, det holder fandeme hele dagen, selvom jeg tager mig en lur, drikker, spiser og hvad fanden jeg nu gør. Farven bliver mindre intens, men den forsvinder aldrig helt. Det kan jeg godt lide 😍 Resten af looket, som er mit yndlings, er med den farve, som er i Sleek Makeup Eyeshadow Paletten "Original" (nr. 594), den har en nærmest en "havgrøn" med shimmer i, selve farven hedder bare "E10". Alle de andre farver i de 3 paletter, jeg har, har navne, denne har blot et nummer. Men den, og så enten en black liner over øjet, eller en fin linje med en sort øjenskygge, og så sort mascara. Det er så ganske enkelt. Og det er bare lige mit look. Jeg elsker det. Jeg har taget to billeder, jeg er den ukronede dronning af selfies, jeg har afleveret min krone til Kim K., men jeg vil vise jer forskellen på hvordan det ser ud med (en moderat cat-eye) eyeliner (det første billede - og ja, det er meningen at kun halvdelen af mit ansigt er med) og hvordan det ser ud med øjenskygge (det andet billede - how about those curls!)
Jeg kan godt lide ideen om at det ser sådan lidt "worn out" ud omkring øjnene, men læberne stadig ser smukke ud. Jeg kan godt prøve at se, om jeg kan finde lys nok til, her til aften, at tage et godt billede af paletten. Nå. Det kunne lade sig gøre med blitz!
Af grunde, jeg ikke ved - for det er ikke en farve, jeg normalt har set mig selv gå med (så snarere den grønne til højre, eller den lilla eller kobberfarvede og de to der kommer ved siden af den) - så er jeg bare faldet for dette look. Og nu, hvor jeg har fundet ud af, at det ikke tager mere end en halv times tid at krølle håret tilpas meget, har jeg måske også lidt fortrudt købet af parykken... Men på den anden side får jeg nok aldrig sådan rigtig langt hår igen; jeg har simpelthen for mange "issues" med min hårbund. Det er nemmere at smække en paryk på de dage, hvor man gerne vil have langt hår, og jeg har da også tænkt mig at købe flere parykker hos Donalove Hair - bare ikke foreløbigt 😉

Det var mit yndlingspostbud der kom i dag. Jeg kan så godt lide ham, han er simpelthen så flink. René kalder ham for min kæreste og lader som om vi har en affære. Hehe. Hvis Jacob (Jakob?) vidste det, ville han dø 5 gange af grin. Det gør René og jeg. Vi morer os gevaldigt over det. "Nå, der kommer en pakke i dag. Hvis du er heldig, er det din kæreste, der kommer med den", eller "Der er ellers kommet en pakke mens du sov. Det var din kæreste, der kom med den". Vi inviterede ham faktisk indenfor engang, men det var fordi vi ville give ham drikkepenge fordi han havde slæbt en virkelig stor last op, og vi ikke ville dele vores "drikkepenge-business" med hele opgangen. Så han kom lige ind i entreen. René sagde, at han lignede en, der var i tvivl om hvorvidt han ville slippe ud herfra i live. Haha. Det er måske også lidt "dramatisk" at give postbuddet 100 kroner i drikkepenge, men vi gav buddene fra Osuma 100 kroner i drikkepenge. Så hvorfor ikke? Pizzabuddene fik altid bare rundet op. Hvis det feks. blev 225 kroner, rundede vi op til 300. Men det gjorde vi også, hvis det blev 250. I ved, hele tal. Men så begyndte de at kræve at vi betalte pizzaerne med mobile pay, fordi de brugte det i deres system, og hvis vi ville give buddene drikkepenge, skulle det enten være kontant eller på deres separate mobile pay, fordi de ikke ville dele drikkepengene med resten af restauranten - og så er det lige pludselig ikke det værd. Så det endte med, at hvis buddene ikke ville have drikkepenge som en samlet del af betalingen med mobile pay, fik de ikke nogen. Det var fordi, forklarede en af dem os (fordi vi ikke havde tænkt i de baner), at hvis de gik ind på firmakontoen, skulle de betale skat af dem. Meeen... Der er grænser, altså... Så endte det med, at René i stedet bare ringede og sagde tak for mad, men til sidst var det sådan, at alle pizzeriaerne lavede noget virkelig crappy mad. Og hver gang, vi ville have pizza, skulle vi finde et nyt sted, og vi var inde og læse smileyrapporter, og der var bare ingen, som var acceptable. Jeg havde, som nævnt for nyligt, afskrevet Domino's for længe siden. Jeg fik én pizza derfra, og det var den tørreste pizza i verden. Virkelig. Men nu har de fået en chance til. Og hvis jeg bestiller den med 3 valgfri toppings på en ultra tynd bund, og de ekstra toppings er mozzarellaost, oksekød og løg - så går det hele bare op i en højere enhed - for der er jo tomatsovs og mozzarellaost på i forvejen. Og hvis man betaler med Mobile Pay på forskud - jamen, så, hvis man har nogle, kan man stikke buddet nogle kontanter, har man ikke, kan man lade være. For det er ikke forventet af en, det er betalt, når det ankommer. Smart. Jeg elsker Domin's nu. Men der skal selvfølgelig være en grænse - alt med måde 😊

Jeg er gået nået hele 2 timer og 20 minutter ind i onsdag nu. Det er alt for sent at være oppe... Way, way too late. Men jeg har slet ikke lyst til at gå i seng. Tæller det for noget? Jeg har sovet hele natten, men ellers har jeg fejlet i flere nætter i træk. I går gik jeg i seng med hovedpine klokken 22:30, og jeg sov helt til klokken 7:30 tirsdag morgen. Det er sgu godt gået...

Jeg har "givet" René et beløb han kan bruge på computerdele, så nu er han helt vild. Han er en computermand. Han er uddannet IT-supporter, han har styr på det shit, men hans maskine er fra 2007, vi har ikke haft råd til at opgradere den, og den blev købt for penge, vi fik i bryllupsgave - det var en erstatning for den, han havde, inden vi blev gift, som gik i stykker få uger inden. Men vi fik 26.000 kroner i bryllupsgave, samlet, og vi købte den computer samt et LED-tv og nogle småting, vi manglede, og betalte selve festen (vi fik nogle af pengene på forskud af netop den årsag). Mine forældre, Renés forældre, min farmor og min bror, Renés mormor og min morfar betalte mere eller mindre for vores fest. Men det var fandeme også en cool fest! Vi købte den computer til ham, og han har virkelig haft problemer i mange år, fordi de spil, han gerne ville spille, var for krævende til hans grafikkort. Han måtte slå al grafik fra, og alligevel hakkede spillene og var dårlige og alt muligt. Nu, hvor vi ikke alene begge to får flere penge, og netop er steget i pension (er det ikke skægt at førtidspensionister kalder deres månedlige udbetaling fra det offentlige for "løn"? Hehe), har vi råd til at han køber en ny computer. Han kan ikke købe en hel computer, men han kan samle dem selv, så han køber lidt af gangen, og så sammensætter han det, når han har alle dele. Nogle af de ting, han har, har han fået af andre igennem årene, og de er stadig i fin stand og kan sagtens bruges. De vil ikke blive behøvet at blive skiftet ud. Jeg har dog overtalt ham til at kigge efter et nyt kabinet, for godt nok har vi 3 eller 4 kabinetter stående, men der har været dyr (små krible-krable dyr) så mange gange nu, at jeg ikke ville sætte splinternye dele ind i et gammelt kabinet. 

Jeg glæder mig til at vågne i morgen! Det er så sjældent det sker. Haha. Jeg er sgu lidt en sucker for at købe ting - og jeg glæder mig så meget til at blive lækker med Be Delicious! Jeg vil stå lidt tidligere op, vaske mit hår og give det en tur med krøllejernet - Vicky kommer klokken 13:30. Det bliver sikkert hyggeligt 😀 Det plejer det at være. 

Hvis jeg går i seng nu, kommer pakkerne hurtigere! Men kan jeg sove? Jeg har lige akkurat gabt, så jeg gætter på "JA!" Emma leger med en bold på min seng. Haha. Hun er i supergodt humør i dag. Det lader det til at alle her i familien Poulsen har været i dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar