Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

torsdag den 29. december 2011

Farvel til 2011

Hmm... Ja. Der har været meget sygdom. Både milde og svære. René har haft meget ondt, det har ført til en del skænderier. Nej, måske ordet "diskussioner" er bedre, for rigtige skænderier har vi ikke haft særlig mange af. Det kan tælles på én hånd. Vi er blevet et bedre team, vi arbejder mere sammen, og vi tilbringer tid sammen . og det er hyggeligt. Min familie ser jeg ikke så meget. Min bror, Mark, er kommet hjem fra USA efter et 3-års ophold dér. Han har selvfølgelig min svigerinde og niece og nevø med. Min mor og far tager ofte ind til min farmor uden at invitere mig. Det synes jeg er for meget, altså, det er groft.
Så har vi fået en ny lejlighed, den er superskøn. 3 værelser og 88m2 - det er vildt når man kommer fra 1 værelse og 32m2. Hehe. Så kom der rod i betalingen af de ting, der skulle ordnes i forbindelse med flytningen, og ejendomsmesteren fra hvor vi flyttede, snød os for 2.300 kroner. Men så fik René fat i boligselskabet, som skaffede os pengene tilbage og betalte dem af på et lån, René havde på kommunen - og da de 2.300 gik ind, havde vi betalt vores regning til kommunen.
Det var  også i år, Renés computerskærm gik i stykker. I øjeblikket bruger han vores LCD fjernsyn som skæm, og så bruger vi et gammeldags fjernsynet i stuen, det er alligevel der antennestikket sidder, plus at reolen har den  eneste ledige plads til dvd-afspilleren. Nå ja, okay, "reol" og "reol"... Det er et ekstra køkkenbord på jul med 2 hylder under den øverste, hvor fjernsynet står. Man skulle tro, at sådan et ekstra bord var skabt til mit philips-fjernsyn.
René har måtte stoppe med World of Warcraft fordi han ikke magtede al den glamour og alle de intriger, der var i hans guild, men han kunne ikke finde en anden, han kunne lide. Han lagde det til side og spillede Rift en overgang, men det fangede ikke rigtig. Han valgte at droppe online PC spil for en tid, men det endte med, at han lukkede sin konto i WoW og slettede spillet fra sin computer.
Han blev indlagt på Køge sygehus med en blodprocent på 3,8, og han fik 4 poser blod. De mener at synderen til det blødende mavesår var 1800mg Ibuprofen i døgnet i 3 måneder. Han blev proppet med medicin mod mavesår, og han blodprocent er nu steget. Men ikke nok, så selvom der står på glasset med jerntabletter, at man kun må tage 1 tablet, har René fået tilladelse af lægen til at tage 2 jerntabletter dagligt.
Vi havde 4 års bryllupsdag i år, og købte Dave Mustaines selvbiografi til mig, og det var jo lykken. Jeg græd af glæde. Jeg læser i den, men ikke hver dag, fordi jeg skal være "i stand" til det humørmæssigt, vil jeg vælge at kalde det.
Så har vi fået en indflytningsgave fra en ven, der lyder på 500 kroner til Kop & Kande. Vi har brugt de første 200 kroner på en popcornsmaskine til René. Man putter bare majskerner i, ikke noget fedtstof, og så popper den majsene på varmluft. Salt kan ikke hænge fast på dem, men René er lige glad - for ham er det de lækreste popcorn, han har smagt.
Til jul har vi givet... ja, det ved jeg faktisk ikke, for alle gaver har andre købt på vores vegne. Men fra min dejlige "sviger-hund" har jeg fået et gavekort på 250 kroner, og René har fået en Bosch skruemaskine - også af Mikie. Af min farmor fik jeg mellemstykker til bh'er, så jeg også kan få pæne bh'er og ikke kun mormor brystholdere. I øvrigt fik jeg jo også det flotte gavekort til Saxo på 500 kroner. Jeg vil gerne rose Saxo for deres exceptionelle gode service. Tjek deres side ud her
Så har vi fundet en utrolig god dagligvarebutik, som vi rent faktisk handler hos ret ofte - også kød. Der ligger en halalslagter lige ved siden af, men vi er blevet lidt i tvivl om deres hygiejne, for den ene af slagterne taster koden på e-mailmaskinen ind med plastichandsker på, som man kan se, der sidder kødrester på. Den anden slagter tager sine handsker af, men det er jo ligegyldigt, hvis ham den anden ikke gør. Men jeg vil gerne fremhæve Kiwi i Køge/Boholte og sige, at det altid er en fantastisk oplevelse at handle derinde.
Ellers er der ikke sket det store her i 2011, men vi satser på, at 2012 bliver lidt mere spændende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar