Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

søndag den 29. december 2019

En rant om Trump

Generelt set er politik ikke et emne, jeg kan lide at gå ind i. Det interesserer mig nul procent. Men når det kommer til Donald Trump, så er det lidt en anden sag. Jeg har lige haft en bingewatching-uge, næsten, hvor jeg bare har set MSNBC og deres indslag omkring præsident Trump. Jeg har lige set en video, hvor en sagde (angående G7-mødet) at man ikke længere frygtede Trump, fordi han direkte ud sagt er latterlig, som en fuld onkel man prøver at gemme væk, og at han ikke er farlig. Jeg er uenig. Jeg tror at Trumps stupiditet KAN være farlig.

Men jeg har skrevet nogle ting ned, som jeg gerne vil henlede opmærksomheden på. Mange af disse ting er et års tid gamle eller mere, men de fleste er fra omkring august måned i år.

Der er blevet snakket om hans sindstilstand. Han har talt om sig selv i 3. person, og han har endda - under et interview - sagt at hans far blev født i Tyskland. Men hans far blev født i New York City, ligesom Donald selv blev. Det var hans farfar, der blev født i Tyskland. Men han gentog det flere gange. Hans far døde i øvrigt som 93-årig af Alzheimers Sygdom. Den er ikke nødvendigvis aldersbestemt, men Donald er 72 år. Det kan være en arvelig sygdom. Han har sagt i en samtale med den tyske kansler, Angela Merkel, at tyske biler kan være en sikkerhedstrussel i USA. Men de biler, han snakker om, bliver lavet på en fabrik i South Carolina, som er en delstat i United States of America. Han har omtalt sig selv som "Den udvalgte" (The Chosen One) og "Kongen af Israel" (The King of Israel). Under en pressekonference gentog han flere gange at han føler at han er "meget normal".

Han ignorerer  ting, der ikke passer ind i hans egen politik, og er derfor en fare for den nationale sikkerhed i Amerika. Han har også problemer med at snakke klart, ofte snakker han sløret, og et billede hvor han sidder og spiser er blevet vist på Twitter, hvor en skuffe står åben bag ham, og den var proppet med en type antihistaminer, som man ikke længere kan købe "bare sådan", og som bliver opfattet som "uppers". Det er blevet sagt flere steder, at når Donald snakker sløret og mumler, er det fordi han enten er på downers, eller bare ikke har taget uppers. For når han har taget dem, snakker han i fuldt gear, vrøvler, men siger tingene, fremstår som svedende og en smule manisk. Han sagde ved en pressekonference: "United Stash of America", kaldte Nepal for "Nipple" (brystvorte) og Bhutan for "Button" (knap).

Han sagde "I'm the most, and I'm sure that most of you will agree with me, that I'm the most transparent president probably in the history of this country". Han sagde dette mens der skulle tages stilling til om der skulle køres en impeachment-sag imod ham. Han ville blive den 3. president i USAs historie til at blive stillet for en rigsret, og det endte da også sådan. Men en rigsret kan trække ud i mange år.

Han sagde også "Why do I have to go to fucking see that kid? Don Jr. has too many fucking kids". Dette undslap hans læber da hans søn og dennes bedre halvdel lige havde fået et barn. Donald blev farfar igen, og sagde dette.

Alt, hvad han siger, er at han er den bedste, største, rigeste, klogeste - og det har vist sig, at han ikke sådan rigtig kan forstå ting. Til en rally i Michigan stod han i lang tid og snakkede om toiletter, som man skulle trækkes ud 10-15 gange før de rent faktisk skyllede "indholdet" ud. Dette falder sammen med at han gjorde nar af en 16-årig pige, Greta Thunberg, som ikke alene er blevet udnævnt til Time Magazines "Person of The Year", men også er nomineret til en Nobelpris for sit arbejde som klimaaktivist.

Hans senior advisor er hans svigerdatter, som tonede frem på britisk fjernsyn og sagde, at de flygtninge der kom op til Tyskland fra blandt andet Syrien, var en af de værste ting der var sket for Tyskland, og at det det var "The downfall of Germany". Ja. Lara Trump sagde dette.

Og så ville han købe Grønland. Og da han fik nej, aflyste han en ellers planlagt rejse til Danmark, som han ellers selv havde bestemt. Påstår at elektricitet via vindmøller ikke kan fungere, fordi der kommer for mange strømafbrydelser, fordi det ikke blæser nok. Han kaldte dem for cancermaskiner og fugledræbere. Et dansk parlementmedlem lavede en video, som de viste på MSNBC, og jeg elskede den. TV-værten på MSNBC sagde, at normalt ville sådan en video få amerikanerne til at stå sammen og beskytte deres præsident, også selvom han er tvivlsom. Men ingen kan støtte op om Trump. Ingen kan med sindsro stole på, at Trump gør det rette, fordi han har gjort det forkerte alt for mange gange.

Han er ikke en person, man kan stole på. Alt, hvad han ikke er enig i, er "fake news", og det er stort set kun Fox News der kan levere nyheder der er gode nok til præsident Trump. Han ser TV hele dagen, får sine ideer fra tv, og han kan sagtens finde på bare at rejse sig op og gå fra et møde, der foregår i det hvide hus, og gå ind i et andet lokale for at tænde for fjernsynet. Hans daglige tweets er noget, folk nærmest glæder sig til efterhånden, fordi de er så tåbelige at de kan gøre det ud for dagens grin. Men han er præsident af USA, han er "The Leader of the Free World", hvis han selv skal sige det, USA (også de almindelige indbyggere) synes selv at de har retten til at vælge hvem der er ledere af den frie verden. Men se logisk på det: ja, de er en del af den frie verden, men de er ikke ledere. Der er så meget censur og så mange restriktioner i USA og på deres film, musik, og alt hvad der bliver produceret af ting, også ting som går til eksport. Jeg kan ikke med USA, selvom de har mange ting, der er gode. Men det kommer mere ned til personer og den slags. Musik. Skuespillere. Tjek indlægget før dette. De fleste enkelte personer nævnt er fra USA. Sikkert også bands. Jeg er ikke 100% inde i det lige nu. Men...

Trump skulle aldrig have været valgt. Jeg ved ikke, om Hillary ville have udgjort et bedre alternativ, men Trump har ødelagt det land. Han har splittet familier op, hans mur som mexicanerne skal betale er til grin, og når folk kommer til USA, som f.eks. andre ledere til G7-mødet, kan man ikke sige "Vi har nogle dejlige bungalows som bliver brugt" når disse ledere så skal betale for at BO i disse TRUMP-ejede ejendomme. Det er ikke hoteller eller noget. Det er privatejede. Af Trump. Og så vil han indlogere dem der? Jeg ved faktisk ikke præcis hvornår det er, kun at det er i 2020. Indtil videre. Nu må vi se, hvad der sker med Trumps rigssag.

Men det er skræmmende, ikke? At han er der, med al sin mægtige stupiditet, parat til at ødelægge alt hvad mange andre har kæmpet for at opbygge... Plus at Don Jr. og Eric betaler penge for at rejse til Afrikanske lande (det er så normalt nok), men når de kommer her, betaler de penge for at blive kørt ud til dyr som f.eks. giraffer, løver, leoparder og andre både sjældne og smukke dyrearter, som de så vælger at skyde, tage billeder af, hvor de står der med deres kadaver, riffel og ser pavestolte ud - over KRYBSKYTTERI! Og er Donald Trump stolt af dette? Dette tæller dobbelt så meget ned som de point han har i minus i forvejen allerede. Det er bare lige dobbelt op. Pr. plet på hver enkelt leopard. Jeg freaking hader krybskytter.

Jeg vil gerne slå kommentarerne fra. Men jeg er nok så lidt hyklerisk. Så bare sig jeres mening, hvis jeg tager fejl. Eller har opfattet tingene forkert. Jeg er bare så... ARGH over denne præsident, selvom jeg samtidig morer mig kosteligt over hans små optrædender i Seth Meyers segmenter på YouTube!

2 kommentarer:

  1. Jeg mener at Trump er en "Farlig Landsbytosse" og at han ikke bør være præsident. Måske at han bør søge sig en stilling som cirkusklovn. Han ser da latterlig ud med det lyse hente-hår og den brutale mund.

    SvarSlet
  2. Trump er farlig, det er rigtig nok. Han er nødt til at blive frataget sin magt i den amerikanske regering ASAP. Det kan ende frygtelig galt. Så meget er der at sige til det. Hvordan han ser ud, er vel bare noget at grine ad, ligesom man kan grine ad sig selv, hvis man har fået sat sit hår forkert. Jeg griner meget af mine gamle billeder af mig, hvor jeg har lagt makeup på en måde der får mig til at se virkelig tåbelig ud. Jeg kan godt lide at gå tilbage og kigge i dem. Men de er altså virkelig grimme, mange af dem. Hehe.

    SvarSlet