Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 15. oktober 2014

Dyrlæge og pakkeshop

Mørket samles omkring mig, når jeg går. Der er gadelys, lys fra oplyste vinduer og forbikørende busser og biler. Det eneste lys, der er hos mig, kommer fra den lyshårede mand ved min side. Vi var ikke ude at gå i går, og jeg fornemmer på René, at vi heller ikke kommer ud i dag. Jeg synes at det er trist, for han var ved at få en bedring. Jeg tror at det er fordi han mistænker en ny spinalstenose. Ingen af os ønsker at han skal igennem endnu en operation. For ingen af os tror, at hans chancer for at overleve er ret store. Han er en "robust" mand, og narkosen vil nok være hårdere mod ham end mod normalvægtige mænd. Plus genoptræningsperioden er meget slem. Det er selvfølgelig også slemt med ... voldsomme smerter, men riskoen for at dø gør nok, at ingen af os ønsker af han skal igennem den igen, men mere satser på medicin, selvom det er en dårlig idé. Det hele er bare dårligt. Det er dårligt at have den, det er dårligt at blive opereret og det er dårligt at skulle have stærkere og stærkere medicin. Det er bare lort det hele. Jeg kan godt forstå, at han er frustreret, det er jeg også. Men jeg forstår også, at han måske er det lidt mere end jeg er. Nej, det gør jeg faktisk ikke, men jeg kan MÆRKE på ham, at det er sådan.

Vores varmeregnskab kom i sidste uge. Vi skulle betale 56,56 kroner tilbage. Men Annabanana har ringet herind og sagt at der ligger et nyt dernede, fordi de har lavet en fejl. Jeg har tænkt mig at gå ned og kigge, se hvor slemt det er. Nå. Ingen fejl her. Pyha. Jeg sad lige og så et mangecifret beløb for øjnene.

Emma klarer vist det dér med fodringen meget godt. Jeg har været nødt til at dele til ud over 3 gange, dog, men det er stadig mindre end før. Jeg havde sat hende til at få 50g mad dagligt, ikke medregnet vådfoder, så det var faktisk for lidt. Det er nok derfor, hun er så tynd. Men jeg har sat det op til 60g - 20g 3 gange dagligt, og så får hun lidt vådfoder engang imellem. Men nu spiser hun maden op, og så kører det bare døgnet rundt - det er fint tilpasset, jeg skal bare huske at holde øje med hendes vægt. Hun kan hurtigt blive en anelse for robust, og så må jeg skære lidt ned på maden igen. Det er altså svært at finde ud af det her... René havde lovet at tage hende til dyrlægen i denne uge, men han har ikke været dernede endnu, og nu er det onsdag aften. Men, jeg vil heller ikke presse ham. Måske kan vi gøre det, når vi alligevel skal ned og hente vores pakker, som er i en GLS pakkeshop? Vores vinterjakker er kommet, jeg venter på den fordømte pakke fra cchobby, den må næsten være fremme fredag, så kan vi jo gå derned på fredag. Hvis vi tager den vej, jeg foretrækker at gå - så  kommer vi forbi både dyrlæge og pakkeshoppen.

Men det er fandeme irriterende, altså!

Ih, jeg har fundet en pakke Digestives inde i skabet! Jeg har taget 10 styks, eller deromkring, knækket dem i 4 og lagt dem i en skål - så er det mit "onsdagsslik" i dag. Ej. Hehe. Jeg har ikke "Onsdagsslik". Men cool nok, hvis jeg havde! Men i dag er det så Digestives. Det tæller jo lige så meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar