Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

søndag den 28. februar 2010

Mit bibliotek

Gullasch. Gullasch mig i røven! Jeg gider ikke! Jeg vil ikke! Jeg har sagt ja...

Katja og Maria kommer på onsdag. Jeg må huske på at skrive til Katja, der skal huske mine bøger om psykiatri, som hun har lånt. Jeg har ikke haft brug for dem, men det er altid bedst have sine bøger hjemme. Det synes jeg faktisk om alt; jeg bryder mig ikke om at låne ting ud. I hvert fald ikke hvis det er noget vigtigt. Men ikke desto mindre stoler jeg på, at Katja har sørget for, at de er i upåklagelig tilstand. Bøger er faktisk ret dyre... Desværre. Men jeg elsker dem alligevel. Især mine psykiatribøger.

Min drøm er at få et bibliotek engang. det behøver ikke at være noget stort. Et værelse med reoler hele vejen rundt, og så et lille skrivebord med en lille lampe og måske en computer, hvis det er den slags arbejde, der skal laves. Men kunne det ikke være absolut fedt? Bare at være omgivet af duften af alle de bøger, gamle som nye? Jeg synes at det ville være det bedste for mig. Men vi får aldrig værelser nok til at jeg kan oprette et bibliotek... Jeg vil dog alligevel begynde at samle mig flere bøger, selvom jeg allerede har en del. Men det kunne bare være enormt fedt med en masse, masse bøger. Jeg vil helst have fagbøger, men også romaner er velkomne i mit bibliotek. Jeg glæde rmig supermeget... Jeg håber at det bliver til noget. Det ville gøre mig så glad. Og så skulle jeg finde på systemer til mine bøger. Genre, alfabetisk eller hvad, det nu bliver til. Det kunne bare være superfedt. Jeg vil have flere bøger om psykiatri, flere om religion. Bøger om konspirationsteorier, biografier, "gamle" bøger af f.eks. Agatha Christie... Jeg vil have lidt af det hele. Jeg vil eje mit eget lille bibliotek.

Drømme har jeg nok af. Men går det? Bliver de til noget? Jeg ved det ikke... Men jeg håber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar