Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 20. december 2016

Tøm hovedet!

Mandag. Den mest mandag-agtige dag om ugen.

Hvad gør man, når man ikke kan kommunikere med sin partner, fordi man bare ikke "får fat i alle fakta" og bliver dømt for ikke at lytte efter, selvom man faktisk forsøger at lytte efter, men har tusind tanker samtidig? De bliver tænkt "højt" inde i hovedet, så der foregår 1000 samtaler inde i ens hoved PLUS den man har med ens partner, som bliver ked af det og frustreret fordi man fremstår som om man ikke lytter efter eller måske slet ikke viser interesse... Det er fandeme ikke bare sådan et "bump" på vejen i et forhold, det er en virkelig svær situation, som jeg befinder mig i. Jeg er virkelig ked af det over det, og jeg ønsker naturligvis at ændre det. Men hvordan? Hvordan tømmer man sit hoved for alle tanker og koncentrerer sig om kun én, hvis man ikke er helt sikker på, hvilke tanker man skal sortere i, og hvilken der skal blive tilbage og blive til en fuldbyrdet samtale? Hvordan kan man koncentrere sig, når man ikke kan koncentrere sig? Findes der en øvelse, man kan lave? Jeg har ikke et sted, jeg kan gå hen, lukke døren og være helt mig selv og aflukket, hvor jeg kan meditere, eller hvad jeg skal. Jeg kan høre musik eller sove. Og så kan jeg ikke koncentrere mig. Ofte glemmer jeg at fjerne mine hovedtelefoner, når René snakker til mig. Ofte falder jeg i søvn mens (ja, jeg falder i søvn mens vi taler sammen) og det er ikke fordi jeg synes han er kedelig! Overhovedet! Det skaber en masse gnidninger i vores hverdag, det er ikke nemt at leve med, og jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.

Hvad gør I, når I skal tømme hovedet? Hvad er jeres hemmeligheder? For jeg tænker konstant på det næste jeg skal lave, den næste sang, der kommer i playlisten, en film, jeg ønsker at se, en cool ting, jeg har set, en idé, jeg har fået, og det værste er, at jeg næsten altid er 2-3 tanker "foran", så der er myldretrafik døgnet rundt. Jeg har tilbragt 4 timer eller sådan noget, i dag, med én drøm, som jeg kunne huske, da jeg vågnede: at jeg havde fået et job som læbestift-tester. Hvorfor drømmer jeg om det? Det er da noget af det mest uinteressante. Men den der farve, det var en Jeffree Star liquid lipstick, og den eneste farve, jeg skulle teste, var "Unicorn Blood", men jeg skulle teste den hele dagen, hver dag - og det var ikke den samme. Jeg skiftede hele tiden til en ny. What the... ?!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar