Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

torsdag den 19. juni 2014

Død farfar og utidig kat

Jeg har jævnligt gæster på mit keyboard. Irriterer mig en del, for hun har hele lejligheden - hvorfor skal det være mit keyboard? Jaja. I know. Opmærksomhed. Jeg er så dårlig til det. Hver gang, hun er i nærheden, og jeg ser på hende, kommer hun hen til mig - og det er altid på en skidedårligt tidspunkt. Så jeg giver hende stort set ingen opmærksomhed, fordi jeg er bange for at se på hende. Man kan også godt se, at hun er "fars lille smukhedsprinsesse" - hun hænger på ham konstant, er altid i nærheden, hvis det er muligt... Det er mig, som giver mad og skifter kattebakken. Det er det forhold, jeg har til Emma - ellers er det Renés kat. Det er vel også okay, jeg elsker at  have Emma her, hun er dejlig og jeg kan slet ikke forestille mig et liv hun hende, selvom hun har været siden midten af februar. Det var faktisk vores 4 måneders dag i går - haha. Men uanset hvor meget jeg elsker Emma, uanset hvor meget jeg elsker hendes tilstedeværelse - så kan jeg ikke abstrahere fra, at jeg ikke kan få lov til at sidde i fred. Det er virkelig ego, det ved jeg godt, men jeg har brug for at være alene, og Emma er ikke en, jeg anser som værende et møbel eller noget.

I nat drømte jeg om min farfar for første gang siden han døde for 10 år siden. Drømmen er sådan... Ja, jeg har svært ved at ryste den af mig. Jeg skulle med min mor til en eller anden undersøgelse på et hospital, men undervejs blev vi uvenner, og jeg tog hjem, Da jeg kom hjem, gik jeg ud i køkkenet for at lave en kop varm kakao. Pludselig er der en dør, der lukker ude i entreen, og jeg går derud og kigger. Det er min afdøde farfar, som siger er, at han bare lige skal se, hvordan jeg bor, og at jeg ikke skal tage mig af, at han er der. Lidt efter kommer min mor hjem, for hun kunne ikke klare undersøgelsen uden jeg var med, så hun var skredet derfra. Der sluttede drømmen.

Jeg skal ud at gå i dag, en lang tur, så jeg satser på at det bliver ved at blæse en halv orkan, så jeg ikke kommer til at svede som en der sveder rigtig meget. Gråvejr og blæst. Mmm... Jeg ville gerne have været i bad i dag, men som tingene ser ud nu, kommer jeg ikke i bad i dag. Jeg skal vække René om 35 minutter. Så har jeg omkring 1 time til bade, og det er vel i og for sig også nok - men når det er på tid, så presset, er der mental shutdown, og så kan jeg ikke overkomme det.

Jeg vil i stedet forsøge at lægge en pæn, neutral makeup. Og være efter katten, fordi hun er blevet meget utidig her den sidste times tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar