Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 9. september 2015

Steaks for dinner - oh, I appreciate!

Selve ideen om at vågne klokken 7:20, fordi man ikke lige fik slået vækkeuret fra inden man gik i seng klokken 2, selvom man lå og tænkte "måske skulle jeg stige ud af sengen og gå hele vejen ind i stuen og se, om der mon er alarm på telefonen" men så blev enig med sig selv om, at der sikkert ikke var alarm på, og man trygt kunne lægge sig til at sove, er virkelig idiotisk. Men det er sket for mig i dag. Nu er klokken halv 8:30, dvs. der er gået en times tid, og jeg er begyndt at kunne mærke trætheden. Jeg kæmper stadig med spørgsmålet om, hvorvidt jeg skal ringe til lægen eller ej (angående knæet) - det er jo imellem 8 og 9. Jeg tror måske, at jeg bør vente til i næste uge, selvom det er der, "det hele" starter. Så begynder aftalerne at klumpe. Ikke i næste uge, men i ugen efter.

Jeg synes til gengæld at ideen om at gå i seng igen og tage en lækker lur lyder indbydende. Vi har alligevel ikke mad nok hjemme til at jeg kan få morgenmad - René skal først ned og købe ind. Han burde have gjort det i går. Men det kan jeg jo sagtens sidde her og sige.

Jeg har vildt lyst til at gøre oprør over et eller andet, men hvad? Der er ikke sådan rigtig noget, der interesserer mig lige nu. Min overbo var hernede i går, hans ven sidder i fængsel. Han er flygtet hertil og har søgt asyl, men er så åbenbart "forsvundet", og sagen er blevet lukket. For brevet handlede om, at sagen var blevet genåbnet, nu hvor han var dukket op igen. Men vennen sidder jo som sagt i fængsel, han havde bare fået det der brev, og ingen af dem kan dansk. Min overbo var tolk for amerikanerne i krigen dernede, så da de ikke skulle bruge hans hjælp længere, placerede de ham her. Det er hans version af historien, i hvert fald. Han boede i den dér 2-værelses lejlighed med 2-3 kammerater indtil hans hustru kom til landet ca. 1 år senere. Nu bor der kun ham og hans hustru.

Emmas pakke blev scannet i Kolding klokken 16:58 i går. Af hvad jeg kan se, er den stadig i transport. Det må betyde, at den først kommer i morgen. Jeg er ret irriteret. Bør jeg vælge GLS i stedet for Post Danmark? Men så kan det ikke blive lige til døren, og det er jo store pakker, det drejer sig om. Det er fandeme belastende, altså.

Det er på tide at vaske hår igen, kan jeg mærke. Jeg synes at min hovedbund trænger til en opfriskning. Men jeg vasker ikke hår lige før jeg går ind og sover, det vil være for dumt. Så bliver min hovedpude sgu for klam. Spørgsmålet er, om jeg ikke nu, 9:20, efterhånden er så frisk at jeg IKKE behøver at sove lige nu?

Jeg håber sådan, at den skide pakke kommer alligevel! Det vil være så awesome. Also, Emma har ikke mere mad. Altså, af vådfoder hun gider at spise. Jeg gav hende det sidste i går. Jeg har købt denne til hende:
Jeg regner stærkt med, at de kommer med den i dag. Lige nu ser min pakkestatus således ud inde hos Post Danmarks leverings-halløj:
Problemet er, at den vist lige nu er i Brøndby. Den blev scannet ind i Brøndby klokken 10:26. Men der er aftenlevering her, så måske er jeg heldig? Nej. Den kommer først i morgen. Det er jeg overbevist om.

Men hey, klokken er 14:24, og jeg har ikke fået en krumme hele dagen. Jeg har så også sovet en del, stod op klokken 14 og tissede i bukserne, og René sover, men han skal ned og købe ind. Jeg kunne muligvis godt lave mad før han går, men så skal bøfferne i vand, og jeg har sgu ikke fået tjekket mælken endnu. Men jeg vil hellere lave lækker mad til når han kommer hjem igen. Det synes jeg er mere lækkert. Jeg skal dog sige, at jeg har indvilliget i at vende tilbage til "tidlig aftensmad"-systemet,og at jeg er TEMMELIG brødflov lige nu. Ved I hvad, jeg tør sgu det sidste af de bøffer op i vand, de er næsten færdigoptøet, og hvis mælken stadig dur, kan jeg også lave sovs, og kartoffelskiver har vi i fryseren. Det er det, jeg gør. Nu.
 
Imens jeg laver mad, vil jeg lytte til den playliste, jeg har har lavet i Spotify, som hedder "Badass Metal". Det er alle mulige former for metal blandet sammen, sange, som jeg har elsket igennem mit liv som "Heavy Metal Lover" (Thank you, Lady Gaga - genial sang, i øvrigt).

Er man egentlig så tosset endda, hvis et af ens ønsker er en dør ud til køkkenet, så man kan afskærme køkkenet fra resten af lejligheden? Der er en dør. Den er i vores kælderrum. Men det har vi lånt ud til en af gårdmændene, som havde brug for mere plads, og vi har derfor ikke adgang til det kælderrum. Jeg forestiller mig måske også mere en dør med noget frostet glas i, fremfor bare en trædør. Jeg vil kigge lidt på, hvad der er på markedet, og så vil jeg skrive det ned på min ønskeseddel :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar