Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 20. august 2011

Tilde

Jeg har læst en novelle i dag, "Mellem de blomstrede lagener og Christine", som Tilde har skrevet. Hun er linket i min linkliste. Hun er så vidunderlig, så dygtig, så utrolig fascinerende, hun kan noget med ord, hun berøver en for ethvert åndedrag, når man læser hendes noveller. Man sidder tilbage med en tom følelse, fordi novellen allerede er forbi; det er kun en novelle. Tilde har en fantastisk måde at fastholde en i hendes tekster; man kan ikke lade være med at læse, det er som om man bliver tvunget, dog uden følelsen af tvang. Øjnene ønsker at læse, hjernen ønsker at forstå, det hele er SÅ smukt og vidunderligt, og jeg kan ikke andet end at rose hende højere end til skyerne. Tilde er, hvad jeg ønsker at blive. Og i en alder af kun 18 år, er det alligevel utroligt - jeg har skrevet i 18 år, og jeg skriver ikke NÆR så godt som hende. Et naturtalent er hun, og hun bør hyldes for hendes genialitet. Jeg håber at hun bliver til noget stort. Alt andet ville være forkert. Jeg synes at det er godt, at hun skriver så meget, som hun gør - en dag bliver hun "opdaget", det kan stort set ikke mislykkes. Tilde er min yndlingsforfatter - udgivende eller ej.