Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

mandag den 24. juni 2013

Cirka 05:55

De fleste af de kunstnere, jeg lytter til nu, startede i 70'erne med at jamme. Flere nævner, at hvis man kunne spille guitarsoloen fra Led Zeppelins "Stairway To Heaven", var man cool og stort sikker på et guitarjob. "Stairway To Heaven" er her, og guitarsoloen starter ca. 05:55.
Når man ser på nutidens guitarister, f.eks. Dave Mustaine, som blev inspireret af denne solo, er det alligevel utroligt hvad det har udviklet sig til. Dave Mustaine er guitarist i Megadeth, et af de bands, der har haft stor indflydelse på mit liv. Der er andre bands, hvor man sidder og tænker ... 'Hvordan?'. Et band som Type O Negative, som var med til at skabe goth-genren, faktisk var inspireret af The Beatles.

Men så tænker man igen; dengang de var unge... Dave Mustaine er først i 50'erne nu, så da han var i min alder, og han allerede havde godt gang heavy metal karrieren og havde udgivet en plade under bandnavnet "Megadeth". Dvs. han var omtrent 25 år, da han udgav sin første heavy metal plade. Indtil da, kunne han få inspiration fra den musik, som var der - og Megadeth og Metallica var nogle af de første "rigtige" heavy metal bands. Dervar også Judas Priest og andre, men det var først da Metallica udgav "Kill 'Em All" og Megadeth "Killing Is My Business... And Business Is Good" Det var dér genren blev dannet. De nye heavy metal bands kom efterfølgende, og de blev skabt på baggrund af Metallica og Megadeth, samt bands som Led Zeppelin, Kiss, Judas Priests og The Rolling Stones.

***

Svigerhunden, som jeg er meget glad for, er i livsfare. Han er blevet afleveret  på et dyrehospital, han skal muligvis opereres - nu skal de finde ud af, hvad han fejler. Jeg er bange for, at han dør. Nu vil jeg lave noget, og så jeg kan glemme det lidt. Og hov. Der var jeg lige ved at tisse i bukserne! Det er måske også liiiiiiiiiii

Ingen kommentarer:

Send en kommentar