Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 4. januar 2014

Du finder denne titel spændende. SPÆNDENDE

René, det skønne menneske, har lavet al arbejde for mig i dag. Gjort klar til Jonnas besøg, købt ind og lavet aftensmad. Det eneste, jeg har lavet, er morgenmad og frokost til René. Utroligt. Hvad skulle jeg gøre uden min vidunderlige mand?

Jeg er 1 gang penicillin bagud i dag. Det er der ikke noget at gøre ved. Jeg kan ikke ændre det. Det bliver for sent, det andet. Jeg kan tage de næste her klokken 22, om 1 time, og så skal jeg vente 1 time med at gå i seng.

Jeg har en masse at huske på mandag morgen, så jeg skal have skrevet det ned på en huskeseddel. Teknisk set står det i min kalender, men det er ikke sikkert at den lige kommer frem, og så er det meget rart at kunne kigge på en huskeseddel - jeg kan jo sætte den fast på mine piller inden jeg går i seng søndag aften. Jeg har overvejet at gøre det nu, men jeg tror at det er en dårlig idé. Jeg er lidt usikker på det. Men jeg har fået skrevet til lægen for at forhøre mig, om jeg kan få taget helbredstjek (blodprøver) på både René og mig. Jeg er interesseret i blodsukkeret hos os begge to, derudover kalium hos mig, og blodprocent hos René. I 2011 blev han jo hasteindlagt og fik jeg ved ikke hvor mange liter blod, fordi hans blodprocent var nede på... Jeg blander det sammen med mit eget kaliumtal, men det var vist 4%. Så vidt jeg husker, fortalte han, at han fik 3 poser med blod. Det var fordi en speciallæge i anæstesiologi havde ordineret 1800mg Ibumetin i døgnet. Fuldstændig vanvittigt. Men ingen af os tænkte over det, før jeg fik smidt René til lægen - hans afføring var helt mørkerød og stank af jern. Det var stort set bare gammel blod, der kom ud. Han havde fået mavesår. Så aldrig noget gigtmedicin til René igen. Lidt ærgerligt, når han lider af gigt. Men det skal i hvert fald tjekkes igen. Det er alt for lang tid siden det sidst er blevet tjekket. Jeg regner med at få svar fra lægen om at blodprøve-bestillingen er smidt på serveren her i løbet af søndag eller mandag. Det er tirsdag vi skal på Køge, men hvis jeg ikke har hørt noget, kan jeg jo eventuelt lige ringe tirsdag morgen.

Det er en superkedelig dag, vi går i møde. Den tirsdag. Vi skal have taget blodprøver, og så går der 2 timer, før de kan få resultaterne, så vi skal gå rundt og glo i 2 timer på Køges elendige sygehus. Men vi kan da gå op på røntgenafdelingen og bede den evigt smilende og utroligt flinke sekretær om en udprintning af mine røntgenbilleder. Vi havde ikke tid sidst. Men vi har de andre de andre røntgenbilleder, så det kunne være rart at have disse også. Altså, de ligger på dvd'er, så kan man bare se på dem på skærmen, det er ikke på papir. René har også sine MR-scanninger. De ligger jo i vores sygejournaler. Det er rart at have de papirer, hvis man skulle få brug for dem - så jeg har dem liggende i et ringbind. Når jeg får mine elastikmapper, vil jeg sætte dem ind i dem, så de bliver opdelt. Psykiatri, neurologi, anæstesiologi, reumatologi, almen praktiserende læge, etc. Det er altid rart at have opdelt den slags ting :)

Jeg glæder mig SYGT til mine elastikmapper og mine papirblokke kommer! Det bliver simpelthen så fedt! Jeg håber at de sender mig den mail på tirsdag om, at pakken er blevet afsendt! Det vil være freaking awesome! Jeg kan ikke komme ind på postdanmarks hjemmeside, så jeg kan ikke se, om man stadig kan få genudbragt sine pakker, og hvad det koster. Måske ved min kusine det. Narh. Bare fordi man er postbud, behøver man jo ikke at vide den slags. Jeg tror ikke, at hun kører pakkepost. Men jeg kan da prøve at spørge hende :)

Jeg tror, at jeg vil skylle opvasken af - jeg synes at jeg vil gøre en indsats for at hjælpe René en lille smule, nu hvor han har hjulpet mig så utroligt meget i dag :) Og så skal jeg i øvrigt også noget andet. Hav en fantastisk aften, jer alle, på denne dejlige lørdag, husk af feste igennem, og jer som ikke gider at feste igennem, må hygge max derhjemme eller sove godt ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar