Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

torsdag den 28. april 2011

Mmm... verdens bedste boller!

Jeg har bagt boller i dag, hjemmedigtet opskrift, som jeg smagte på undervejs og fandt en fantastisk kombination! Jeg synes, at jeg vil dele den med jer! Fordi varerne har været på tilbud, har jeg betalt mindre, end den pris, der er angivet her. Jeg regner med normalpriserne fra Superbrugsen.

Til at bage denne bolle og cirka 19 mere (20 i alt)
skal du bruge dette:
5 dl lunkent vand
50g gær
700g hvedemel
200g fuldkornshvedemel
100g knækkede rugkerner
1 dl rapsolie
20g Hermesetas
60g 5-kornsblanding
40g græskarkerner
3 teskeer salt


Sådan gør du:
Opløs gæren i det lunkne vand. 
Put alle andre ingredienser i.
Ælt og lad hæve i 30 minutter.
Form til boller og efterhæv i 20 minutter.
Bag dem ved 200 grader varmluft i ca. 10-15 minutter.

Og så har du de lækreste boller i verden!

Prisen på dette er ca.:
Hvedemel 9 kr (2 kg)

Fuldkornshvedemel 10 kr (1 kg)
Knækkede rugkerner 10 kr (1 kg)
Hermesetas 33 kr (90g)
Gær 1 kr
Græskarkerner 25 kr
5 kornsblanding 12 kr
Rapsolie 12 kr (1 liter)


I alt: 112 kroner.


Det er dyre boller - men der er til mange gange, bortset fra hvedemel og gær.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar