Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 10. april 2012

Angst, musik og hår!

Jeg skrev i går om, at jeg havde haft et angstanfald, og at jeg ville aflyse lægen. MEN! Min veninde og René er kommet mig til undsætning. For Katja henter mig på Jersie st og følger mig hen til lægen, og derefter mødes vi på Jersie st. hvor vi tager toget sammen til Køge, hvor jeg så kan ringe efter René, der kommer og går hjem sammen med mig. Er der noget skønnere end gode venner? Sådan nogle ægte venner. Jeg vidste godt, at René var det, for han er min mand, og min bedste ven. Og Katja... hun har altid været min veninde. Måske nok den bedste, selvom vi i perioder ikke taler sammen. Vi ender jo altid sammen igen. Hun er en god og gavmild kvinde. Jeg er glad for hende. Det må jeg sige.

Men det er i hvert fald dejligt, at jeg har gode venner, for ellers havde jeg aflyst det lægebesøg, uanset hvad min mor siger. Hehe. Min mor. Hun elsker taxaer. Det er der selvfølgelig heller ikke noget galt i, men hun har ikke råd til det, jeg har ikke råd til det - og alligevel drøner hun rundt i taxaer til hver en tid, og forventer at jeg gør det samme. Hun er ikke rigtig klog. Men hun er nu dejlig alligevel. Jeg ringer til hende om lidt. Hun er hjemme fra arbejde 17:30. Lige nu er den 17:23. Jeg glæder mig til at snakke med hende - som altid. Især fordi mit blodsukker lå pænt i morges også!  Det er jo skønt.

Jeg er godt nok ødelagt af det dér angstanfald i går... Det plager mig konstant. Jeg tænker hele tiden på det, se det for mig, som jeg gjorde, da jeg læste bogen. Jeg skulle have holdt mig væk fra den bog. Men alle på HTX sagde at den var cool. Det var den ikke! Og nu, 10 år senere, er jeg stadig plaget af de rædsler, jeg læste om dengang. Hæsligt. Jeg føler mig virkelig bange, jeg har det seriøst dårligt med at gå ud. Selvom det er lyst. Jeg  bryder mig ikke om det. Bare tanken får min mave til at vende sig. René siger, at jeg skal gå med på BOMI i morgen tidlig. Han skal være der klokken 9, og jeg skal have toget 9:56. Han siger, at det ligger lige ved siden af  jernbanekrydset. Så jeg må gå derfra senest 35, i mit hoved. Så jeg kan nå at være der i ½ time. Er det virkelig nødvendigt? Er det ikke bedre bare at gå hjemmefra og igennem gågaden? Jeg må lige drøfte det med René.

Jeg vil have en ny frisure. Men jeg er lige blevet klippet - det går ikke med en ny frisure nu. Men jeg vil bruge det næste års tid til næste gang jeg skal klippes, til at fundere over, hvilken frisure, jeg skal have. Jeg har set et billede af en med den smukkeste frisure på blog.dk i dag, og jeg overvejer noget i den stil. Desværre er hun blevet klippet. Det er lidt ærgerligt. Men hun er glad for det, det er jo hovedsagen. Jeg burde købe et krøllejern. Så jeg kan lave store og smukke bølger i håret, nu hvor mine naturlige krøller er på tilbagetog. Det er i øvrigt for dårligt. Men hey - jeg nåede da at opleve hvordan det er at have krøller. Det har jeg altid ønsket mig.

Jeg elsker faktisk at lytte til de gamle, dansksprogede Thomas Helmig plader... Skørt. Jeg kan ikke lide de nyere  plader. Men jeg var nu også lidt en Thomas Helmig nørd da jeg var barn. Før Guns N' Roses. Jeg glemmer sgu aldrig "Vejen væk" - heldigvis har jeg fået den købt igen. Jeg havde den på bånd, nemlig. På et tidspunkt blev det smidt ud. Ellers gik det i båndsalat, det ved jeg faktisk ikke. Men jeg kan huske alle sangene, for jeg elskede det bånd dengang. Jeg fik det af min storebror i fødselsdagsgave. Hvilket år, kan jeg ikke huske, men det var inden for det første år efter det blev udgivet. Min første CD var Ace Of Base - "Happy Nation". Fik den af min moster, 2 kusiner og min onkel. Jeg havde ikke en CDafspiller, så min far måtte optage den over på et bånd, så jeg kunne høre den. Der gik dog ikke særlig lang tid, før jeg fik mit første musikanlæg med CDafspiller. Faktisk kan jeg huske nøjagtig hvordan det så ud. Det var megacool. Men. Så gik det i udu. Og jeg måtte tilslutte min discman, så jeg kunne lytte til mine CD'ere. Og så fik jeg det fedeste anlæg ever i julegave. Det var simpelthen så strømlinet. Det bestod af 4 dele; en forstærker, en båndafspiller, en radio og en CDafspiller.  Så kunne man sætte dem, som man ville. Og der var 2 totalt fede højttalere med, vildt god lyd. Megacool anlæg. Men så røg det også, og så måtte jeg købte et skodanlæg i Bilka til 800 kroner, og det havde en ok lyd, men selve anlægget var ubrugeligt. CDafspilleren røg ret hurtigt, så kunne jeg kun høre radio. Så begyndte jeg at høre musik på computeren. Og min storebror gav mig mit første trådløse headset, som faktisk holdt i herremange år. Det gik først forrige år - sidste år fik jeg et nyt af René, fordi det andet ikke helt ikke fungerede længere. Det havde god lyd - men det jeg har nu, har endnu bedre lyd.

Så. Det var en masse småhistorier, ønsker, tanker og taknemmelighed. Hvis du gad at læse alt det her, vil jeg sige, at du fortjener en klapsalve og en hyldest. Og ikke mindst et "tak".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar