Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 19. marts 2013

At tage et standpunkt

Jeg er i tvivl. Meget, faktisk. Min far, en mand, der er komplet ligeglad med hvad han får i gave, så længe det er noget, han har ønsket sig. Mig, der er på et "Ingen gaver til de voksne" korstog for at stoppe det spild af penge. Mig, der sidder og finder på og laver hjemmelavede gaver, som han ikke bliver glad for. Mig, som har lagt timer i hans gave, men som han ikke engang sådan rigtig gider at kigge på. Jeg er i tvivl: skal jeg bruge min tid og mine penge på at lave en fotobog til ham, eller er det nok med "Farfars bagebog", som jeg allerede har lavet? Jeg ved det simpelthen ikke. Jeg har spekuleret over det hele dagen. Egentlig vil jeg helst lade være med at lave den. Og hvis jeg ikke havde sagt til både min mor og min farmor at jeg ville lave den, ville jeg droppe den på stedet. Men den er lovet ud. Jeg kan måske dreje den lidt, finde på en undskyldning, der ikke er sårende, men som er sand,  og så lave den. Der er masser af årsager ud over dem, jeg har nævnt her.

Til gengæld har jeg fået lyst til at lave den collage til René, som jeg har snakket om, og jeg har fundet en ramme. Jeg kan bestille det på nettet, og muligvis sidde med det allerede i næste uge. Eller fredag. Men hvis vi antager, at jeg bestiller det på fredag, så er jeg i hvert fald hjemme, når forsendelsen kommer - jeg kan også lige tjekke op på, hvad tid jeg skal være hos lægen. Majbrit kan evt. hjælpe med at hive den hjem fra posthuset, hvis den skulle komme torsdag, mens ingen er hjemme. Hvis jeg får en tid 10:30 eller før, eller 14:00 eller efter, så kan vi sagtens tage imod den, og der er jo aftenlevering hos postdanmark. Problemet er, at man fandeme aldrig ved hvornår! Af og til kommer de ud om dagen, andre dage kommer de ud om aftenen. Men OK - et track and trace nummer kan give besked. Men hvis jeg bestiller nu, tæller det som en onsdags-bestilling, og så kommer det fandeme ikke torsdag. Igen: der er track and trace på. Jeg skal nok klare det. Jeg kan tjekke det enten onsdag aften eller torsdag morgen, alt efter hvornår de sender det afsted.

Spekulationer. René har fødselsdag den 4. april, og jeg vil gerne forære ham den her collage i fødselsdagsgave, men påsken ødelægger det lidt for mig. Jeg synes sgu altid at påsken kommer højst ubelejligt. Hm, nå men jeg har tænkt mens jeg har skrevet. Min far fik en julegave af mig. En kalender, jeg havde arbejdet på i flere måneder. Min farmor sagde "Du har alle helligdagene med! Endda ugetal!". Min far sagde "Du har glemt advent". Slam, værsgo, kom godt om bord, knæk og bræk, god vind i sejlene. Sikke da en entusiasme. Men jeg ved hvad han tænker. "Hvorfor sidder min 32-årige datter og laver sine egne gaver, når hun har råd til at købe det jeg ønsker mig?" FORDI JEG IKKE VIL VÆRE PÅ GAVER MED VOKSNE MENNESKER!!! Han tror sikkert at jeg er retarderet fordi jeg laver den slags. Fordi jeg er kreativ. Screw that! Ingen fotobog til ham. Så er jeg ikke i tvivl længere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar