Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

søndag den 17. november 2013

1. december 2013 - og man har været bedste veninder i 23 år!

Fuck, hvor har jeg ondt i min ankel lige nu! Og jeg har fået freakin' kramper - out of nowhere! Jeg er bare så pissed off lige nu.

Katja har fødselsdag om 2 uger. Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal finde på. Jeg tænker på at lave noget selv. Jeg er i gang med at finde ting, som vi har oplevet sammen. Jeg kunne måske lave en lille bunke af kort, hvor der står et minde, vi har sammen. Det kunne være fedt, hvis jeg kunne finde på 33, eftersom hun bliver 33 år. På den anden side har jeg ikke kendt hende i 33 år. Jeg tror, at jeg smækker "bedste veninder" stemplet på og siger 23 år. Så skal jeg finde 23 gode minder, vi har sammen.

1. Vi havde projekt i skolen, om horoskoper og stjernerne på himlen - og vores lærer havde sagt, at hvis vi fik mulighed for det, kunne vi gå ud og kigge på stjernerne på en klar nattehimmel. En aften skulle vi "sove hos hinanden", og min madras lå midt på cykelstien, hvor vi havde planlagt at se på stjerner, men vi grinte så meget, og madrassen var  så tung, at vi gik hjem til hende.

2. Når Karina ikke var hjemme, var vi inde på hendes værelse og snage i hendes ting. Hun havde det fedeste nye musik. F.eks. havde hun den med Gorky Park, som bare hed "Bang". Jeg forstod minus af, hvad de sang, men jeg skrålede fandeme med: "Bang! Zidadada! Tommi yeah! Let's steal the fire!" - for det gav fuldt ud mening.

3. Vi havde fået en halvtredser af min mor, og vi var gået hos Villy og købt en liter Carte D'or Appelsinsorbet.  Vi spiste en halv liter hver, vi var ved at brække os til sidst, men vi opgav ikke! Jeg ved ikke, om nogen af os kan spise appelsinsorbet til denne dag.

4. Vi skulle til at stille op på skolen til Ugleby, og alle havde samlet ind hjemmefra. Der var i bunkevis af makeup, der var taget hul på, men som var blevet doneret til Uglebys Beauty Shop. En dag blev vi 10 minutter efter skoletid, og vi snuppede noget kindrødt og "en streg" (en kohlblyant) og mon ikke vi blev lækre? Jo det tror jeg da nok vi gjorde.

5. Jeg sad og hørte min splinternye "Hidden Treasures" cd, da du ringede og fortalte mig, at "Ace Ventura - When Nature Calls" var megafed, og du rådede mig til at se den. Du var lige kommet hjem fra biografen.

6. Du var rigtig tit alene hjemme, og vi dansede rundt til dine mors og stedfars gamle 60'er plader med de mest latterlige sange på.

7. Vi tilbragte nytårsaften sammen, og vi fejrede det ved at lege at vi var pigerne fra Abba. Du ville være den lyshårede, så jeg skulle være den mørkhårede. Der var naturligvis kun én måde at gøre det på. Vi klædte os ud og lavede serpentinparykker. Efter midnat, da vi skulle i seng, fortalte vi hinanden hemmeligheder. Du faldt forholdsvis hurtigt i søvn, så du hørte ikke mine forældre knalde. Først da sengen brast, vågnede du med et sæt. Jeg fortalte dig, hvad der var sket, og du svor at du aldrig ville sige det til nogen - men allerede 2. januar vidste alle i klassen det.

8. Efter sidste skoledag før en sommerferie, skulle du cykle hjem. Vi gik og grinte lidt, og da jeg drejede om hjørnet, og du hoppede op på din cykel og forsatte ligeud, råbte jeg for sjov "Jeg håber at du falder og brækker armen" - og det gjorde du små 2 minutter efter.

9. Da "Happy Nation" af Ace of Base udkom, elskede vi at lege, at vi var sangerinderne i bandet, og vi legede dem hjemme hos dig. Du var den lyshårede - jeg var den mørkhårede. Vi dansede rundt og sang med på alle sangene. Jeg tror at vi til sidst kunne dem udenad.

10. Vi slap væk fra musiktimen og den forfærdelige musiklærer/bibliotekar, Arne, og heldigt nok stod døren til skolekøkkenet åben. Vi listede os ind og rodede rundt i skabet, og vi fandt en dåse med vaniljesukker. Vi var ellevilde og pjækkede resten af dagen, cyklede hjem til mig og åd vaniljesukker - direkte fra dåsen. Der gik mange år før jeg kunne klare smagen igen.

11. Din stedfar havde den dejligste hund, Walther. En smuk schæferhund. Du sagde til mig, en af de første gange, jeg besøgte dig, at jeg under ingen omstændigheder måtte kigge ham i øjnene, fordi han kunne finde på at angribe mig. Fra den dag af var jeg bange for Walther.

12. Da I flyttede i hus og du stadig var meget alene, var vi temmelig ofte ret glade for at bage. Vi startede med havregrynskugler vendt i kokos med frugtfarve. Men så fandt du en opskrift på pleskner, og så blev det noget, vi bagte næsten hver dag.

13. Du var god til at slå kunstige bøvser, men den eftermiddag havde jeg spist for mange chips, og jeg sagde til dig, at jeg ville brække mig, hvis du gjorde det igen. Du troede ikke på mig - men det burde du nok have godt - "hihi hvor var det sjovt"

-- De sidste 10 minder må komme i næste indlæg. Ellers bliver det for meget på én gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar