Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

mandag den 25. november 2013

Drop de hadefulde kommentarer

Jeg har, inspireret af en anden blogger et andet sted, tænkt mig at tage kommentarer op. Jeg lytter til en del musik på Youtube, det gør jeg mere eller mindre mindst 1-2 gange dagligt, fordi jeg som regel lige skal finde en sang, jeg kun kan huske brudstykker af, eller hvor jeg gerne vil se videoen. Og det er rigtigt, hvad denne blogger pointerer: Hvad laver "dislike" knappen der? Man vælger selv at trykke på den video, man nu engang har valgt - og hvis man bliver og ser hele videoen, hvorfor så trykke "dislike"? Hvorfor ikke bare klikke videre? Og hvad med alle de kommentarer, som kommer? Hvor ofte sidder man ikke og læser kommentarer, for blot at opdage, at den oprindelige kommentar er blevet fjernet fordi den har fået for mange negative stemmer.

Hvad er det med folk, der ændrer sig totalt når de sidder bag deres skærm? De bliver kæphøje og arrogante, for ingen kender dem, ingen kan gøre noget. Der er ingen konsekvenser (stort set) for hvad man skriver. Og hvad får folk til at blive ondskabsfulde bare fordi de ikke kan nås? Er det fordi de i deres dagligdag bliver tynget ned af dårlig selvværd eller dårlig selvtillid?

Jeg forstår ikke det specielle i at skrive hadefulde kommentarer til f.eks. musik, man ikke kan lide, eller til folk, som lytter til den musik, man ikke kan lide. Hvorfor er det at man føler sig så hævet over andre, at ens  egen musiksmag er den eneste, der dur? Det er fuldstændig latterligt. Det er jo uden mening!

Derfor vil jeg (uden held, det ved jeg godt, men jeg gør det nu alligevel) opfordre alle til at lade "dislike" knappen være, og skrive konstruktiv kritik frem for hadefulde kommentarer til det, I selv vælger at klikke ind på. Som et godt eksempel vil jeg sætte en sang ind, som jeg netop er blevet præsenteret for i dag. Det er ikke en sang, jeg normalt ville være faldet over, og jeg tror ikke, at jeg kommer til at høre den igen, medmindre den lige popper op, når jeg sidder og søger på noget andet. F.eks. på originalen med Blondie - den er nemlig også cool. Der er sgu noget over Debbie Harry ;) Haha.


One Direction - "One Way Or Another"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar