Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

fredag den 25. maj 2012

Pillemangel og lægesamtaler

Jeg skal vaske i dag - og jeg SKAL. Der har været alt for mange overspringshandlinger. Jeg har haft alt for mange dårlige undskyldninger for ikke at vaske. Men i dag SKAL jeg. Jeg har ikke flere rene viskestykker, jeg har ikke mere rent tøj - og jeg vil faktisk gerne bare... Have rent tøj. Yeah - you heard me! Jeg vil have rent tøj på kroppen. Er det for meget forlangt? Jeg synes det ikke. Det tøj, jeg har på nu, har jeg haft på i døgndrift i 3-4 døgn. Altså, jeg har skiftet trusser, men bh, bukser, T-shirt og strømper... Jeg siger jer: jeg lugter. Og det kan bare ikke være rigtigt. I morgen kommer Jonna. Så vil jeg gerne se bare nogenlunde præsentabel ud. Og lugte godt. Eller i hvert fald være neutralt lugtende. Derfor er det meget vigtigt at jeg kommer over med det åndssvage vasketøj. I dag. Jeg regner med at gå derover omkring 22:30. Det er nok det bedste tidspunkt. Eller måske klokken 22. Det passer med en 2 timers vask-tørring-proces, og så kan jeg nå at få en kvittering inden maskinen nulstilles ved midnat. Og så skal jeg bare lægge tøjet sammen. Når jeg kommer hjem, kan jeg - jeg SKAL - lægge det på plads med det samme. Det er min last. Det får altid lov til, bare at ligge i poserne (thank you IKEA!) Derfor er det altid svært at finde det tøj, man gerne vil iføre sig. Åh! Irriterende. Jeg skal lufttørre noget af Renés tøj - men jeg tror at jeg tørretumler dem på lav varme, så krymper de ikke, og farven falmer ikke. Yeah.

De dér snegle, jeg bagte i går? Perfekte. De mest perfekte snegle, jeg nogensinde har bagt. Seriøst. De var vitterligt perfekte! Tilpas gennembagte, tilpas svampede, ikke for meget fyld, ikke for lidt, ikke for meget glasur, ikke for meget romessens i glasuren - alt var bare perfekt. Det tror jeg ikke er sket for mig nogensinde før - uanset hvad fa'en jeg har bagt! Det er så cool. Jeg bagte ikke så mange, og derfor er de alle væk i dag, her til aften. Det er altså skønt!

René mangler piller. Og det er min skyld. "Heldigvis" er det de antidepressive, som han får for at forstærke virkningen af Metadonen og Palexiaen. Han kan godt gå 1 pille ned pr. dosis (2 piller, så han må nøjes med 1), så han får 2 piller dagligt i stedet for 4. Han har 5 tabletter nu, dvs. søndag  er dækket ind, og så, mandag, må vi ringe til lægen, selvom vi skal derned den 30. - René har ikke nok piller til at vente til den 30. med at snakke med vores læge. Det er også noget seriøst lort, at Renés smertelæge er gået under jorden. Der er ingen afslutning, hverken til Jobcenter Køge eller til vores læge. Spørgsmålet er, om vores læge overhovedet må udskrive den slags medicin og i så store doser. Altså! En virkelig dårlig situation. René snakker om at tage ned på smertelægens private bolig og "trykke ham nogle på næsen" men jeg taler ham fra det. Det må løses uden vold. Men jo, det er frustrerende. Hvis nogen kender Hans Kristian Lauritsen, speciallæge i anæstesiologi, så giv ENDELIG besked, så vi kan få afsluttet det her i god ro og orden. Ellers ved jeg sgu ikke, hvad det ender med. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar