Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

søndag den 8. september 2013

Jeg kan fandeme godt! Jeg skal bare lede

Er det ikke helt tosset at jeg rent faktisk har vasket op dagen EFTER at have brugt usandsynligt meget service pga. en gæst? Haha. Normalt går der 3-4 dage. Kom frem fra buskene og sig det: Oh... My... God... That Rikke is brilliant! Intet mindre kan gøre det! Yeah. Better learn, b... :)

Ej, men vi skal selvfølgelig også være i det seriøse hjørne, det er jo ikke tant og fjas det hele. Indimellem kommer der altså noget hverdag, som man må håndtere på bedste vis, noget, som man som voksen må klare på egen hånd, uden hjælp fra andre end en mulig partner eller en god ven eller veninde: fluer. Hvad sker der med dem? Prøv at hør: en hveps flyver ind igennem et åbent vindue, og den flyver rundt i rummet indtil den finder vinduet og kan flyve ud igen. En flue... Den flyver ind. Og så flyver den rundt. Den sætter sig på indersiden at et åbent vindue, men flyver ikke ud - den flyver ind igen! Er fluer virkelig så latterligt dumme i forhold til eksempelvis hvepse? Psh! Jeg har intet til overs for fluer. Plus at der kravler en på min væg lige nu, og ligner en edderkop, men hver gang jeg rejser mig for at fjerne bæstet, flyver det. Det er fandeme en irriterende son of a whore!

Jeg synes virkelig, sådan efterhånden, at det dér med genindspilninger af ældre film er vokset til uanede højder. Der er SÅ mange nyindspilninger, at der stort set ikke er plads de film, der rent faktisk har noget nyt at byde på. Jeg ved godt, at "The Dark Knight" var noget særligt og bla bla bla - men sandheden er, at der er mange, der kunne have spillet rollen som The Joker lige så godt eller meget bedre end Heath Ledger. Jeg er ret overbevist om, at han fik den Oscar var fordi han netop var død. Den præstation, han leverede i den film, var ikke en Oscar værdig, omend han dog spillede utrolig godt. Det der går bare ikke, altså. Men okay. Min mening er jo totalt ligegyldig i den store sammenhæng, jeg synes bare at det er sådan, det er.

Hamid trådte godt nok i spinaten her i går aftes, fordi jeg var trist over Petes død, og han begyndte at sidde og ramble løs -ganske uopfordret, for jeg havde slet ikke nævnt Peter - om at han ikke ønskede at der nogensinde sker Nick noget (Nick Holmes, forsanger i Paradise Lost), at han ganske enkelt ville sidde og græde og alt muligt pis. Jeg var lige ved at sige noget ondskabsfuldt, men så tænkte jeg først på, at han før det første ikke lige tænkte på at Type O er no more, og at jeg har sagt til ham, at han skrive til mig om alt. Så jeg svarede bare stille og roligt igen: Jeg har hørt Type O i dag. Jeg har siddet og nydt den måde,  hvorpå Peter beskrev kvinder på den smukkeste måde. Han havde respekt for kvinder, han elskede kvinder. Han så ikke kvinder som "hos og bitches" Peter sang ikke om ludere og møgkællinger, men om kvinder og hans kærlighed til kvinder. Det er så smukt. Eller... Det var. Ja. 

Og det tænker jeg på nu. At han VAR. Og at han ikke ER. Det er stadig hårdt, 3½ år senere, men han var min helt store inspirationskilde, han var den person, der skabte troen i mig - troen på, at jeg kunne. På at jeg kan. Han lever videre i mit sind, så måske skulle jeg fokusere på det i stedet for... 
 

2 kommentarer:

  1. Hej, Rikke. Hvordan går det med din selvbiografi? :)

    SvarSlet
  2. Åh ja... Selvbiografien. Jeg fik skrevet lidt og gik i stå. Men så var det, jeg fandt på at fælde en regnskov og tage hver enkelt minde, som jeg mener skal med, og notere det på et stykke papir. Skrive alt om det, og så, når alt er færdigt, så vil jeg sammensætte de forskellige træer og samle regnskoven igen. Skrive den ind i et tekstdokument, eventuelt supplere med nogle billeder eller noget - noget, der gør den lidt interessant. Jeg overvejer at lave nogle "humørgrafer" som jeg havde med i min allerførste rapport "Den skøre pige", som jeg skrev umiddelbart efter udskrivelsen af ung.psyk. Jeg vil bruge den teknik.
    Jeg glæder mig til at få skrevet en masse - jeg har fået skrevet en del, og det er faktisk også sjovere end det andet. Jeg tror, at det her gør det til et større hit end det ellers ville være. Så jeg vil sige, at tingene går, som de skal :)

    SvarSlet