Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

mandag den 11. februar 2013

Besøger du kommunen? Eller er du tvunget derned?




De piller, jeg tager hver dag.

Jeg kan ikke tage dem længere. Jeg får det dårligt. Altså; der er jo ikke noget i vejen med dem, og de hjælper forhåbentlig også - men... Hvis bare der var mindre af dem. Hvis bare der for pokker var mindre af dem!!! Lige nu, klokken 12:18, har jeg taget 2 af de grønne, de to små gule og den gule tablet ved siden af de blå. Dvs. jeg har spist 5 piller, og at jeg har 3 igen. De 3 piller, jeg ikke har spist endnu (de blå, rudeformede), var dem, jeg skulle have spist først; klokken 9. Det er dem, der er vigtigst om morgenen. Men nu har jeg fået indtaget en til, så nu mangler jeg kun 2 af de blå. Så er jeg færdig. But oh... Så kommer penicillinen (penicillinen er ikke med her). Når jeg taget den, omkring klokken 15:30, kan jeg vente med den anden medicin helt til klokken 21. Men jeg er nødt til at finde en bedre døgn-fordeling af pillerne. De blå skal tages om morgenen, og kapslerne (rød/hvid) skal tages om aftenen. Det kan der ikke laves om på. Men jeg tænker, at der måske er en mulighed for at brede det lidt på dagen? Eller i hvert fald... Nej. Det er der ikke. Pis.

Jeg skal snart sove. Jeg er ikke træt overhovedet. Overhovedet. Men vi ved alle, at når jeg lægger mig ned, falder jeg i søvn. Så jeg kan lige så godt indse, at jeg kommer til at tage en lur. Jeg er nødt til at ligge mere, pga. vandet i benet, you know. Det er virkelig bare træls, altså, når jeg er kommet ind i en rytme, hvor jeg stort set aldrig tager lure. Nu bliver jeg pludselig tvunget til det. Det er en ond, ond verden, vi lever i. Men min onde verden består i, at jeg er nødt til at lægge mig til at sove. Ren luksus. Tænk på, hvor mange, der gerne ville kunne smide sig i en dejlig seng og tage sig en god lur, måske endda flere gange om dagen, men som ikke kan, pga. af  f.eks. krig. Jeg vil sige... Jeg er en af dem, der tænker "Det må de selv om", men samtidig er mit land i gang med at slå alle andre ihjel, fordi vi er USAs skødehund. "Hvad siger du?! Er USA gået i krig?! Pak taskerne, vi skal i krig med dem! Mod hvem? Det er sgu da ligegyldigt! USA ved, hvad de gør" - naaaarh... Nå. Det var ikke det, jeg ville ind på. Jeg ville bare sige, at jeg er et egoistisk menneske. Jeg tager ikke de goder, jeg får, for givet, men jeg sidder ikke juleaften og spiser dejlig mad og tænker på sultne børn, jeg tænker ikke på børn i Afrika, når jeg køber legetøj til ungerne i familien, selvom jeg er klar over, at Ali ikke har Lego. Jeg går bare ikke NOK op i det, fordi jeg er egoist og ikke sådan rigtig ser ud over min egen næsetip. Men som sagt er jeg klar over, at de har det dårligt, og har har medlidenhed med dem. Det var det. Ser jeg på mig selv, er jeg meget, meget taknemmelig for den hjælp, jeg modtager fra det danske samfund. Men det er Danmark, det er det land, jeg bor i, det er det land, jeg er født i. Jeg har ikke nok interesse i omverdenen til, at jeg som sådan kan være urolig over f.eks. en udvikling. Jeg ser ikke Nyhederne. Jeg ser ikke News. Jeg hører ikke nyheder i radioen. Jeg læser dem ikke på nettet. Jeg er ligeglad. Hvis nogen, jeg kender, mener at de har fundet noget, som kunne være interessant for mig at vide, fortæller de mig det. Andre ting finder jeg på Youtube. Jeg er indsnævret. Men sådan er jeg. Jeg er ikke stolt af det, nærmest modsat. Hvem er stolt af at være en en ignorant, indsnævret egoist? Ikke mig. Men jeg er dog trods alt klar over det. Jeg render ikke rundt med samlebøsser og samler ind til noget, jeg ikke engang har sat mig ind i, hvad er, andet end lige emnet - f.eks. Kræftens Bekæmpelse - og føler at jeg er et godt menneske. At jeg er hellig, fordi jeg har gjort mit for at forbedre forskningen omkring kræft, og så derefter ellers er hende, der giver folk fingeren i trafikken, hvis de ikke kører efter mine regler. Eller hvis der står en i en kø bagved mig, som skal have en ting, og jeg har en indkøbsvogn med top på, og ikke siger "Smut du bare foran". Eller som smider lidt ekstra penge hos pizzadude'n når han dukker op med pizzaerne, som man har ventet i 10 minutter på at få, selvom de skriver 25 minutter på deres hjemmeside.

Jeg sidder faktisk og "mailer" med Katja, og det er rigtig hyggeligt, det er lang tid siden vi har snakket sidst, hun har været i Tjekkiet. Men jeg længes også efter min bog. Jeg kan ikke begge dele på én gang, for jeg er nødt til at koncentrere mig om læsningen, hvis jeg skal tage notater. Men hun har pause om 40 minutter, så kan jeg gå ind og læse.

Smuk tanke:
At besøge sit rådhus.
- Det er lidt utydeligt, men nederste linje siger: "Her kan du se, hvor du kan parkere, når du besøger os" - og findes der noget dejligere? Bare sådan at dumpe forbi rådhuset til en god snak om kontanthjælp eller ansøgning om dansk statsborgerskab? Det er i sandhed en smuk tanke. Hvis du har lyst til at se, hvor smuk Køge kommune kan være, når man skal parkere for at kunne besøge rådhuset, er der jo altid deres hjemmeside. ( Køge kommune ). Køge rådhus har en fantastisk service. Når man ringer til deres reception og siger "Du taler med Rikke Poulsen, jeg vil gerne stilles om til pensionskontoret" siger receptionisten ikke "øjeblik", men spørger derimod  interesseret "Hvad drejer det sig om?", så hun/han kan, når man har fortalt om hele årsagen til sit ærinde på rådhuset, kan stille en om til sin retmæssige sagsbehandler eller en stedfortræder. På Køge rådhus er man så privilegeret, at man ikke behøver at bede om at få en sagsbehandler fordi man ikke er tilfreds med den, man har - for man får automatisk en ny, hver gang man ringer derop. Køge rådhus giver også en muligheden for ikke at bekymre sig om ting som f.eks. ting som kontanthjælp eller boligsikring, for man ved på forhånd, at de altid laver ændringer, som de ikke skal, som de gør for at være venlige ved dem, som ikke er på kontanthjælp. Det er faktisk kun hvis man konfronterer sin sagsbehandler med regnefejlene, at de kan se det, men så er de hurtige til at rette det ud igen. Kort og godt: Køge rådhus er et af de bedste! hvis du ikke bor i Køge, så kom straks hertil. På Køge rådhus er der nemlig så mange forskellige meninger og holdninger, at når en fra byrådet foreslår, at de unge kriminelle skal have lommepenge for ikke at lave kriminelle handlinger, synes alle andre, at det er en rigtig god idé. Der er demokrati i Køge kommune (der er flere rådhuse), men den slags bliver alligevel nedstemt, fordi mange mener at det er en mindre smart idé. Men hvis du er til ugentlige bandeskyderier, bål og brand og alverdens børnevenlige festdage på torvet, så er Køge lige noget for dig! Vi glæder os til at se dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar