Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 19. december 2012

Cola eller en kold bajer?

Hmm... René og jeg blev fornylig fortalt, at afhængighed af cola og alkoholisme er det samme. At man selv vælger at drikke, og at stoppe med at drikke alkohol er det samme som at stoppe med at drikke cola. Men at det er sværere at stoppe med tage de hårde stoffer, som f.eks. heroin, end det er at stoppe med at ryge og/eller ryge hash.

Jeg tror, at mange alkoholikere bliver rigtig glade, hvis de skal stoppe med at drikke alkohol og gå over til vand. Jeg er afhængig af cola. Cola light, godt nok. Men cola. Jeg kan ikke drikke andet end cola. Men engang imellem får jeg lyst til noget andet, og så er jeg så heldig, at jeg har en sodastream, så jeg kan lave den slags sodavand, jeg gerne vil have, og lige nu er jeg vild med hindbær/orange. 

Men smagen af cola - den er jeg nødt til at have. Jeg skal have den, for ellers føler jeg mig desperat. Jeg stopper med at drikke, og jeg bliver stort set dehydreret på kort tid, fordi jeg ikke drikker nok. Faktisk slet ikke drikker noget. Jeg kan godt begynde at græde, hvis jeg går rundt i en butik og kommer forbi colaerne, og jeg ikke har penge til en. Det er så grelt, at jeg rent faktisk har lånt penge for at kunne finansiere mit colaforbrug. Men hvis jeg skal stoppe med at drikke cola, kan jeg gøre det, så længe jeg har en substitut. Det kan f.eks. være Topform Light nede fra Netto, som jeg faktisk er rigtig glad for. Jeg er nødt til at tage en kold tyrker. BANG. Ikke mere cola. Men det kan jeg godt. 

Kan sukkerafhængighed (som den unge mand mente) være det samme som alkoholafhængighed?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar