Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 25. december 2012

Julesmøren, og venten på pizzaen

Jeg er SÅ doven i dag. Jeg gider ikke at lave mad, jeg har sovet hele dagen - og nu bestiller jeg fandeme pizza. Det er meganedtur, men - orker ikke at lave aftensmad. Slut prut. Vores sædvanlige pizzeria har julelukket ( - hvad sker der for det?! Ejerne er i hvert fald ikke typen, man mistænker for at fejre jul) og vi må finde et andet. Vi prøver et, som Anders har anbefalet, så nu må vi se, om det er lækkert. Jeg har bestilt en salatpizza. Glæder mig til at smage den.

Det var meningen, at jeg ville ringe til de gamle i morgen, men jeg tænker sådan lidt... "Hell no!" for det er altid - ALTID - mig, som ringer til dem. Og det er bare ikke i orden! Derfor kan de bare ringe til mig, hvis de vil sige "god jul" eller noget - vi kan jo ringes sammen, når vi skal ses. De er vist ikke interesseret i andet. Jeg har snakket i 51 minutter med min farmor i dag.

Og ja, sgu, jeg haft hovedpine i dag. Det var derfor, jeg gik i seng. Og kramper. Men jeg er ikke faldet, og har som følge deraf, ikke slået mig. Rart nok. Jeg skrev ikke så meget om julen i går, og jeg har egentlig ikke lyst til det. Jeg vil bare sige: Jeg er ked af, at vi ikke tog tidligere hjem. Og det er René også. Men det var en okay jul og maden var god. Men mine svigerforældre er sgu blevet for gamle til at kunne nyde julen OG stå for den samtidig. Det er ærgerligt. René og jeg har snakket lidt om, om vi mon skal overtage det næste år, så de har mulighed for at nyde julen lidt mere. Men vi snakker om det til næste år. Min svigermor var fuldstændig opkørt, rødmosset og smilede slet ikke. Det var synd for hende. Vi ordner det næste år, det er jeg ret sikker på. Om vi skal være her, ved jeg ikke, det er et spørgsmål om plads. Men vi skal have købt møbler inden, det er sikkert, i hvert fald. Det bliver dog nok hos mine svigerforældre, men René og jeg kommer til at stå for alt. Eventuelt med hjælp fra Camilla. Majbritt og Preben skal ikke have endnu en jul af denne slags.

Ih, jeg kunne godt spise mad fra Shanghai i dag, men den ligger jo helt inde i Solrød Strand, det er fandeme lang vej for et supergodt lækkert måltid mad. Godt nok har vi bilen, meeen... Hans forældre bor stort set lige ved siden af, men vi skal først aflevere bilen i morgen formiddag. Det vil være komplet åndssvagt. Hm.

Men nu er det hele snart slut, nytåret er omme, og alt er tilbage til normalen. Det er sgu rart. Det er ligesom bare... Slut på det hele og starten på noget nyt. Al lorten er væk, og et nyt, dejligt år sættes i gang. Det er dejligt nok. Jeg er glad for det. Og hvorfor de ikke er kommet med min pizza inden for 35 minutter, er pænt irriterende. Men på den anden side ringede vi på et virkeligt dårligt tidspunkt, omkring klokken halv syv, og der er altså mange sultne mennesker i Køge og omegn. Der var også optaget i lang tid. Men jeg tror nu altså alligevel, at jeg bliver skuffet, hvis min salatpizza er kold, når den ankommer. Eller Renés burger. Det er simpelthen så nederen. Det er også noget øv at vores "stam-pizzeria" har juleferie. Men okay; de skal da selvfølgelig også have fridage. Det er jo et godt tidspunkt at have det på... Et eller noget.

Jeg er irriteret på min kusine, fordi hun har "glemt" at fortælle  mig, at hun har købt et hus sammen med sin kæreste. Det gjorde mig sådan ret irriteret. Derfor vil jeg lige ringe eller skrive en e-mail. Ved det sgu ikke. Man kan vel godt sige det på en rar, sådan lidt humoristisk måde? Jeg ved det ikke. Jeg satser på det.

Og nu har Anders lige ringet, mens vi venter på pizzaerne, og det er ikke så smart, for hvis de ikke kan finde det nede på pizzeriaet, ringer de jo til Renés mobil, og de kan jo ikke komme igennem, for han snakker med Anders. Suk. Jeg vil bare gerne have min pizza. Nu er der sgu snart gået 45 minutter. Det er jo ikke til at holde ud, når man er sulten. Suk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar