Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

søndag den 9. december 2012

Når gammelt møder nyt

Jeg skrev indlægget i går, om musiske revolutioner, og jeg blev inspireret til at høre Megadeth, som var det første heavy metal musik jeg hørte. Jeg kom hjem, pillede folien af cd'en, satte den i anlægget og trykkede på play. Og ud kom noget af det fedeste, Jeg nogensinde havde hørt. Jeg var en hard rockin' kinda' girl dengang, men da jeg hørte den cd, den magiske cd, der vidste jeg straks, at heavy metal er musik for guderne. Jeg har altid været dybt fascineret af musik, det var jeg også dengang - men da heavy metal musikken kom ind i mit liv, ændrede alt sig fuldstændigt. Jeg skiftede fra at høre pop og rock til at høre heavy metal. Jeg ledte ikke efter nyt musik, for Megadeth overtog mit liv fuldstændigt. Men utroligt nok kan jeg næsten med 100% sikkerhed sige, at hvis man stiller et herrefedt popnummer og et herrefedt heavy metalnummer og jeg skal vælge hvilket et der er bedst - så vil jeg uden at blinke gå mod heavy metal. For selvom jeg hører pop igen, nu, tilhører jeg stadig heavy metal, so to speak.

I dag er heavy metal ikke, hvad det var dengang. Der er nogle af de gamle bands tilbage, f.eks. Megadeth, og de laver stadig den gode, gamle heavy metal. Men musikken har ændret sig, man kan ikke få den slags musik længere. De kendtes plader, f.eks. Metallica - deres plader vil man altid kunne få fat i. Megadeth og Iron Maiden. Mange andre. Men den nye generation af metal er slet ikke som i gamle dage (med fare for at lyde ekstrem gammel), den er mere voldsom og rå. Der er ikke så meget "musik" i den, som i gamle dage. Der er ikke rigtig noget, man som sådan gider at stå at spille luftguitar til, som man gjorde i gamle dage. Jeg synes, at der er normalt at musikken tager en ny drejning, det gjorde den jo også fra rock til heavy metal. Det er klart, at den gammeldags musik bliver skiftet ud med nyere musikarter. Jeg synes at det er ærgerligt. Der burde være plads til det hele. Men sådan fungerer verden jo bare ikke.

Tredje afstemning på:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar