Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 18. december 2012

Kampen mod sliksulten

Øv. Nu sker det. For jeg har ingen æbler.
De dér Ingrid Marie æbler er sure som citroner, og jeg kan ikke spise dem.
Og nu er jeg - oven i hatten - blevet sliksulten. Det er bare ikke good news når man ikke har nogen erstatning. Men jeg kan godt klare det. Hvorfor? For jeg er meget målrettet omkring det her, efter jeg har opdaget mit store vægttab. I december spiser jeg altid alt for meget slik. Det er helt sikkert. I december bliver jeg tykkere, for det er den eneste måned, der sådan rigtig har noget, der er værd at bruge penge på. Men da jeg opdagede, at jeg trods min indtagelse af alverdens ting og sager, stadig har tabt mig, vil jeg se, hvor langt jeg kan komme uden at spise slik. Og så er det jo sådan, at man heller ikke må spise for meget frugt, så jeg skal lære at balancere den. Ind med flere grøntsager. Jeg spiser usundt juleaften, muligvis i juledagene, og så nytårsaften - men det ikke på andre tidspunkter. Og til januar er jeg tilbage på sporet. Så er den ikke længere.

Derfor vil jeg kun spise slik/usundt i anledning af noget, hvis jeg kan holde det - jeg kommer nok til at indtage en pizza eller en flødebolle, for jeg kan ikke være helt clean. Men jeg vil være så tæt på som muligt. 

Og hermed vil jeg lave aftensmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar