Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

fredag den 7. december 2012

René og hans telefonopkald... Suk

Jeg har ikke fået lavet noget som helst i dag, fordi jeg har haft René i røret hele dagen, og jeg kan ikke finde mit headset. Damn. Jeg har fået mere ondt her til aften, men jeg vil stadig tage opvasken og lægge det irriterende tøj på plads. Det skal alligevel have ny plads. Det trænger til ny plads, kan jeg mærke. 

Vi kommer tættere og tættere på jul. Det store ædegilde. Det er det jo. Dem, der holder jul, med juletræsdans og alt det pis - det er for ungerne. De voksne gider ikke.  Psh.

Men selvom jeg ikke glæder mig til jul, så glæder jeg mig til at give René hans gaver. Det bliver superhyggeligt. Glæder mig allerede!



Tillykke med ungerne, Maria. Jeg håber ikke, at fødslen var for hård.



4 kommentarer:

  1. Mmm... Jeg bor i rækkehus med min mand, vi har ingen børn... men der er julepyntet og juletræ alligevel.. og juleaften, hvor den yngste er 18 bliver der også danset om juletræet... Ville blive meget trist, hvis min jul kun gik ud på at spise... god mad får vi hver dag...

    SvarSlet
  2. Jeg gør normalt en del ud af madlavningen, men det smager altid bedre, når det bliver lavet af andre. Alt mad smager bedre, næsten, når det er lavet af andre. Måske er jeg negativ omkring julen, fordi jeg virkelig - VIRKELIG - hader at danse om juletræet. Jeg vil hellere dø end at danse rundt om et træ, som har måtte lade livet for en enkelt aften af gamle traditioner, som for længst burde være uddøde, og de danske julesange er superdeprimerende. Men nu er der så børn i familien, og så danser jeg om juletræ. Men i det mindste har jeg fået familien til at købe et plastictræ, som kan bruges år efter år. Det redder ingen træer, medmindre mange skifter, men jeg forstår ikke, hvorfor man render rundt og skriger "Red Moder Jord" og i julen skal have et juletræ. Det fatter jeg ikke. René vil også have et juletræ, fordi det er hyggeligt med julepynt, men jeg gider ikke julepynt, for jeg gider ikke at pille det ned igen - og det er ikke så charmerende at holde påskefrokost (eller hvad man nu holder) i selskab med kravlenisser og julekugler. Jeg vil så godt lige sige, at det eneste julepynt vi har, rent faktisk ER julekugler...

    SvarSlet
  3. Jeg har nu også et plastikjuletræ... ^^ Har et rigtig fint grantræ i haven der får lidt lys på i december, men det i stuen er af plastik så det kan genbruges - lige der er jeg nemlig enig... synd og skam at fælde et træ bare for at få det ind i stuen i 4-5 dage...!! Og julepyntet elsker jeg - og ned kommer det nu også engang i starten af januar, for så får jeg nok af nisser og skal ha simplicitet omkring mig igen :)

    SvarSlet
  4. Det er også dejligt med lys i haven - det er skægt når naboerne prøver at overgå hinanden i, hvem der kan have mest lys på deres hus, og der nærmest kommer amerikanske tilstande. Haha. I Herfølge bor der en mand, der det helt store juleshow med blinkende rensdyr, kæmpe julemænd på taget, lys på taget, lys på huset, lys på samtlige træer... Haha. Man kan nu ikke lade være med at grine, når man kører forbi. Og han skal ikke engang konkurrere med nogen.

    Min mor hænger plasticgran op på huset hver jul. Eller, det vil sige; det gjorde hun. Nu hænger det der året rundt. Vi er begge to ret slemme til det dér. Jeg fejrer ingen højtider, men min mor og far ser enhver højtid som en mulighed for at samle familien til noget hygge, så jeg dukker da troligt op hvert år. Og julepynten indenfor er kommet ned. Men jeg er slem til at lade det hænge. Jeg synes at julelys er pæne. Da jeg boede alene, købte jeg gennemsigtige lyskæder og hængte dem op på min væg, så hele væggen lyste, når lysene var tændt. Det var så hyggeligt. Det burde man egentlig gøre igen... :)

    SvarSlet