Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

mandag den 2. juli 2012

Comfortably Numb (musik)

Pink Floyd - et yderst specielt band, som udgav "The Wall" sammen med en film af samme navn, "Pink Floyd, The Wall" - et godt sted at læse om denne vilde film, er her: The Wall Det er et konceptalbum, der blev så populært, at det blev filmatiseret. Sangen, der fascinerer mig så meget, at jeg må skrive om den, er "Comfortably Numb". Senere har bandet Scissor Sisters lavet en version af sangen, som er meget, meget langt fra originalen. Hvis man ikke kender til originalen, enten via musik eller film, vil man højst sandsynligt ikke forstå sangen, indspillet af Scissor Sisters.



De er meget forskellige, ikke? Jeg kan lide begge dele, men er jeg til fest og farver, foretrækker jeg til hver en tid Scissor Sisters, mens jeg faktisk godt kan lide at stene bare til Pink Floyd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar