Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 17. juli 2012

Dét er i hvert fald løgn!

René har i dag antydet at jeg er psykotisk. "Tankemylder". Det er selvfølgelig ikke sandt. Det kan godt være. at jeg har snakket lidt mærkeligt i dag, udeladt ord og udtalt dem forkert, muligvis har min fremtoning været en smule "tankemylder-agtigt" - hvad det så end betyder. Det ses måske i både min skrivning og i mit talte sprog. Men psykotisk? Nej. Han har da også accepteret, at jeg ikke er syg. At han har taget fejl. Jeg nægter at være syg. Jeg er sååå tæt på min 2 måneders dag i symptomfrihed! Selvfølgelig er der de negative symptomer, som man kalder dem, men ikke psykotisk. De negative symptomer disse:

Negative symptomer
  • Langsommelighed
  • Sløvhed
  • Manglende initiativ
  • Passivitet
  • Kontaktforstyrrelser (når man har svært ved at snakke med andre)
  • Manglende interesser
  • Man synker ind i sig selv og fokuserer mindre på verden omkring end en selv
  • Ensomhedssøgen
  • Affektaffladning
Disse tegn, eller nogle af dem, er tilstede ved skizofreni, også selvom man er i en "symptomfri" periode - med symptomfrihed mener jeg uden hallucinationer, vrangforestillinger og angst. De negative symptomer vil (højst sandsynligt) altid være tilstede. Dem har jeg selvfølgelig nogen af. Langsommelighed, sløvhed, manglende initiativ, kontaktforstyrrelser, synker ind i mig selv og søger ensomhed. Det er de ting, jeg slæber rundt med, så det er slet ikke så slemt, som man skulle tro. Jeg foretrækker helt klart disse ting frem for psykoser/angst.

Nå, men jeg er i hvert fald ikke psykotisk - just so you know. Jeg har det fint, har ondt, men ellers fint. Temmelig nedtrykt over min alder og de sørgelige rester af en smuk krop. Men jeg har det fint nok, psykosemæssigt, og jeg behøver ikke at blive behandlet anderledes.

Nå!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar