Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

søndag den 8. juli 2012

Lidt for meget af det gode

Wauw. Endnu en dag, hvor René og jeg har været tæt på at blive uvenner. Han er blevet afhængig af tyrkisk candyfloss - det er seriøst det rene sukker. Han spiser mellem 250g-500g candyfloss om dagen. Jeg har sagt til ham, at jeg er nødt til at gribe ind nu. Det går ikke længere. Han får huller i tænderne og tager mere på - og han har ikke en krop der skriger efter flere kilo. Han har allerede taget rimelig meget på, men 500g sukker hver dag i 1-1½ måned... Der kan næsten ikke ske andet. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg skal holde ham væk fra det, eftersom han selv kan marchere ind i grønthandlen og købe mere. Jeg kan jo ikke bede dem om at lade være med at sælge det til ham - det er jo penge, de mister. Én pakke koster 25 kroner, og han spiser mellem 1-2 om dagen. Det er simpelthen gået for vidt. Først var det bolsjerne, så kom popcornene - og nu candyfloss?! I dag har jeg givet ham en nektarin og sagt til ham, at han skal spise den i dag. Det har han gjort. Men... Hvad skal jeg gøre? Jeg er fuldkommen blank.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar