Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

fredag den 19. april 2013

Citron, stram tidsplan og sensitivt øre. Så bliver det ikke meget bedre!

Jeg har en parfume. Faktisk en eau de toilette. En Biotherm, som har en meget kraftig duft af citron. René siger at den dufter af Ajax. Jeg ved faktisk ikke helt, hvorfor jeg købte den? Men jeg vil ikke have den stående, når jeg ikke skal bruge den. Så nu prøver jeg at afsætte den til Katja. Det kan være, at hun kender en, som bare eeeelsker citron. Og de gummisko, jeg købte, som jeg har haft på én gang, gået 20 meter i, og indset at jeg ikke kunne bruge. Dem kan hun måske også skaffe et hjem til? Katja er hende, man giver ting til, for hun kender stort set altid nogen, der kan bruge det.

Min tidsplan er stram, og jeg går i gang når hjemmehjælperen er gået. Jeg skal have renset mørbraderne, det aner jeg ikke hvor lang tid tager, det samme gælder for tøjet. René er nødt til at gå i Netto, så jeg kan ikke gå i bad før han kommer tilbage. Det gør han omkring klokken 17:00, og jeg skal starte på madlavningen senest klokken 17:00. Men når jeg er gået i gang klokken 17, har jeg et tidsrum på ca. 45 minutter til at gå i bad, hvor jeg kan nå at bade, tage tøj på og lægge makeup. Håret plejer at sætte sig selv, men jeg tror at jeg sætter det op i dag. Alt burde være færdigt præcis 19:15. Det er 5 minutter efter forventet ankomst. Det er helt fair, synes jeg. Så er der lige lidt tid at løbe på :) Jeg har lovet at maden er klar omkring ankomsten. Så det skal nok gå!


Jeg har fået ondt i mit venstre øre. Oh no. Jeg ved godt hvorfor. Jeg hører for høj musik. Det kan mit venstre, følsomme øre ikke tåle. Hørelsen på høje øre er nedsat. Når jeg hører for høj musik i længere tid, får jeg ondt i venstre øre. Men hvis jeg slipper hovedtelefonerne, går der omkring 20-30 minutter, så er smerten væk. Lad nu være med at sige at jeg måske har tinnitus. Der er ikke noget "måske" her. Men musik er godt i almindelig lyd. Desværre har jeg en tendens til at sammensætte playlister med kun de allerfedeste sange - og så er det ikke godt i almindelig lyd. Så skal der skrues op.

Men nu, om små 7 minutter, rammer klokken halv to om eftermiddagen, og jeg skal jo have lagt alt det tøj sammen. "Alt det" er måske en overdrivelse - men det er vigtigt at det bliver lagt på plads. Jeg skal rense mørbraderne bagefter. Jeg tror, at René har købt to. Jeg ved det ikke. Jeg skal lige have dem tjekket. Det lød som om René tog slagterens ord for gode varer, da han sagde "De mørbrader, der ligger derovre, kan godt holde til fredag" (han købte dem i onsdags). Men hvis René ikke har tjekket datomærkningen, og mørbraden kun kan holde f.eks. til i går, så bliver jeg pissed på den slagter. Han har mistet al respekt, både af mig og af René. Narrøv og lorteslagter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar