Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 6. april 2013

Latterligt

Jeg er bare så heldig. Jeg har vundet en halv million dollar. Hold da op. Aldrig har jeg været rigere. Men jeg kan også lade være med at trykke på hotmail-linket, som jeg skal trykke på for at få adgang til alle mine mange penge. Det tror jeg faktisk, at jeg vælger. Haha. Tænk at folk er så dumme. De har ikke deltaget i noget, hvor de kunne vinde en halv million dollar, e-mailen er sendt fra en sygt lang adresse (hvis man holder pointeren over navnet fra afsenderen, kommer den rigtige afsender-adresse), og linket, man skal trykke på, er en hotmail, gmail eller en anden af den slags adresser. Jeg mener - hvorfor? Hvorfor trykker folk på den slags? Det jo så tydeligt en virus som noget kan være! Så er det omkring januar. Jeg får 25 e-mails om dagen med "Skat Notification" og "Skat Refunds". Hvor dumme tror de folk er? Hvis man skal have penge tilbage i skat, går de automatisk ind på ens konto. Det er jo derfor, man har fået en "nemkonto". Jeg er ikke fanatisk med vira. Men jeg trykker bare ikke på noget, jeg ikke ved hvor kommer fra. Hvis jeg får en e-mail med et link fra min far, hvor der ikke er en tekst, der forklarer hvorfor jeg skal have det link, trykker jeg bare ikke på det, før jeg lige har forhørt mig om, hvad det er for noget. Jeg forstår ikke folk, som trykker på "ja", "godkend" til hvad som helst og smider både kontonummer og personlige oplysninger på nettet, når det ikke er sider, de er sikre på er sikre. Okay, måske er jeg lidt fanatisk. Når hotmail kommer frem og siger, at jeg lige skal indtaste mit password igen, lukker jeg siden ned og åbner den igen, for at være sikker på, at det er MIG der har styr på det. Til gengæld har jeg aldrig haft virus :P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar