Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 12. september 2012

Joseph

Det her indlæg, det er skrevet til Joseph.

Joseph - ingen ville lytte. Ingen tog dig alvorligt. Ingen tilbød at hjælpe dig. Du skulle så langt ud, at end jeg ikke kunne forestille mig, hvor slemt det må have været. Du sloges og sloges, og folk var bare ligeglade. Folk smed dig til side, fordi det jo "bare" var en depression, og folk tænkte "Det skal nok gå, det plejer det jo som regel at gøre". Men det gjorde det ikke for dig. Du gik ikke til psykolog, for ingen ville betale for det. Som sagt; ingen hjælp. Din mentor hjalp så godt hun kunne, men det var bare ikke godt nok. Du havde brug for hjælp, og da du til sidst kom så langt ud, at folk omkring dig blev "bange", først da fik du hjælp.

Du kæmper stadig med din depression. Men du "kæmper" - det er det, der er vigtigt. Du sidder ikke bare og sumper, som jeg gjorde, dengang jeg var deprimeret. Jeg har aldrig været så deprimeret, som du var, og hvis jeg en dag gør, så  ville jeg nok ikke overleve. Du har fandeme klaret det! Godt nok er du ikke helt på toppen endnu - men jeg ved, at du vil overvinde det her. Du er et af de stærkeste mennesker, jeg kender, og du fortjener stor respekt for det, du har gjort. Du har gjort noget fantastisk, som du glemmer at være stolt af. 

Glem aldrig, at du kom ind i en lort og kom ud på den anden side og duftede af roser.
Du kan noget, de fleste andre ikke kan.
Du er en inspiration for alle.

2 kommentarer:

  1. Ja, ikke? Hun er skøn. Hun har fandeme været igennem helvede. Det ved du bedre end nogen anden, for du har heller ikke fået særlig meget hjælp igennem årene. Jeg fik hjælp fra starten, næsten. Selvfølgelig ikke alle barndomsårene, hvor jeg troede at jeg var skoletræt - men da mistanken om skizofreni opstod, fik jeg hjælp med det samme. Min første diagnose var skizofreni, men så blev ung.psyk. enige om, at jeg led af borderline, men da jeg kom tilbage til dis.psyk. fik jeg igen diagnosen skizofreni. Men jeg har som sagt fået hjælp hele vejen igennem, og jeg har fandeme været heldig, selvom den terapi, jeg har fået, ikke har virket. Men jeg fik det. Lige fra starten. I to... I har fandeme ikke haft det nemt. Også du fortjener respekt, Cecilie. Glem ikke dig selv :)

    SvarSlet