Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

onsdag den 19. september 2012

Stegen

Mine knæ... Ej. Haha! Du troede lige, hm? Well, well... Snydt igen!

Jeg er i gang med oksestegen. Den bliver yderst mærkelig. De havde ikke nogen oksebov i går, så vi blev enige om, at købe en cyvette i stedet for. Så vi brunede den, skar fedtet fra og smed den i gryden igen, og hældte kogende vand ved. Så det bliver ekstra spændende at se, om det lykkes. Jeg har lovet min farmor at ringe og fortælle hende, hvordan det er gået. Når klokken er  omkring 17:45 sætter jeg kartoflerne over, for stegen er nok færdig mellem 18-19. Så jeg tror, at det passer fint nok. Jeg overvejer at skrælle dem og sætte dem i en gryde med vand, så de ikke bliver brune - så skal jeg bare sætte dem over. Med lidt salt, naturligvis, men det må man ikke tilsætte før man har sat kartoflerne over. Med lidt god vilje, kan jeg både nå at skrælle kartofler OG nå lidt af opvasken før klokken bliver 18. Men der er rigtig meget opvask, fordi jeg har været vildt doven i mange dage. Så jeg tager så meget jeg kan nå.

Derfor må jeg hellere skride nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar