Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

tirsdag den 25. oktober 2011

De har fejlet

Okay. Luksusfælden i dag gjorde mig virkelig harm. Fair nok at hun skal coaches i kropssprog (hende, programmet handlede om) - men at sige at hun skal have makeup på for at få et job...??? Det var jo stort set det, der blev sagt. Det er jeg sur over. For hvis man ikke er typen, der normalt går med makeup, skal man så putte det på for at arbejde i Rema1000? Det er fandeme for dårligt! Nu er jeg så selv en makeup-luder, men folk der ikke bruger makeup bør da ikke komme bagerst i køen ved jobsamtalerne?! Hvad sker der for det dér, altså?! Er det sådan overalt, eller bare i Luksusfælden? Der i øvrigt er blevet et livsstilprogram frem for et program, der skulle hjælpe folk. Havner Jan og Mette. Nå, men jeg så en film her den anden dag, som havde det nøjagtig samme tema; det var manden, der ingen succes havde, og ingen kællinger ville have ham. Men så fik han noget smart tøj på, var heldig at score et fedt job og blev totalt selvfed og faktisk ret klam. Men så ville alle kællingerne have ham?! Er det sådan, det er? Makeup og overgearet opførsel? Hvorfor skal man være frisk og sygt udadvendt? Jeg ville sikkert godt kunne sidde som kassedame (hvis jeg ikke var syg) og med mit niveau af generthed, og kunne klare det okay. Og jeg er VIRKELIG genert, jeg er meget passiv. Skal jeg lave om på hele min personlighed for at få et job? Hvorfor kan man ikke få et job som en "stille" person, eller hvad det var, de kaldte det. Jeg gider ikke at være overgearet. Ingen gider overgearede mennesker, hvorfor skal man så være det for at score det fede job?

Hvem der end har fundet på, at det gælder om at være smukkest, mest frisk og mest overgearet for at få et job har FEJLET.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar