Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

mandag den 20. august 2012

Gamle dage

Antikrist.
Det vil jeg være. I'm just saying...

I dag, den 20. august (klokken er 0:10), har jeg tanker. Ja, det plejer jeg sådan set at have, men... Jeg tænker på, hvordan det var dengang. Den gang i den sorte middelalder, hvor kvinder som jeg blev brændt på bålet for kætteri. Ikke nødvendigvis fordi jeg var kætter eller heks, men fordi jeg var en tosse. Bøger beskriver, at nogen meldte sig frivilligt til afbrænding, fordi de var psykisk syge.

Helvede. Det er skabt af præsterne dengang, i middelalderen. De kunne ikke få folk til at gøre ting for dem, fordi menneskene ikke troede på Gud. Magthaverne - eller præsterne, som de uden tvivl selv ville kaldes - sørgede for, at folk ikke turde andet end at gå i kirke. Der er intet "helvede" nævnt i Bibelen. I Bibelen står, at I de første årtusinder, vil Gud lade Satan herske. Gud havde engle, der steg ned fra himlen og giftede sig med kvinder af kød og blod, de fik afkom, som var ekstremt onde. Gud smed de engle ud af himmelen og de blev til dæmoner, sammen med deres afkom. Men stadig? Ikke noget helvede. Præsterne må have været lykkelige, da de opnåede al den magt, de havde sat sig for. Alle var slaver af præsterne. Man kan jo endda se det portrætteret i gamle bøger.

(mærkelig slutning, men jeg er i gang med noget andet)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar