Held eller uheld - men folk klikker rent faktisk på rapoulsen!

lørdag den 11. august 2012

Narkomani

What to do... 
Jeg skal ordne køkkenet og lægge tøj på plads, right, og jeg er skæv.
Jeg ved ikke, hva' fa'en de piller gør ved mig. Det er ikke engang på bivirkningslisten.
Jeg har alt det her, jeg skal nå. At være skæv er for mig ikke verdens fedeste ting.

Har I tænkt over, at mange mennesker er afhængige af medicin i doser, der vil gøre enhver skæv/høj? René får Methadon, right, normaldosis er 60mg - René får 90mg. Det tager han hver dag. Når virkningen en dag ikke kan opnås længere... Så skal han have morfin.

Er man på morfin, skal man have mere og mere, fordi kroppen vænner sig til stoffet. På et tidspunkt kan vores læge ikke udskrive mere medicin til René. Og så er det, at der begynder at komme mystiske gæster, ting forsvinder, ting kommer og forsvinder igen - og jeg kan sende ham på afvænning, for at han kan komme ud og starte forfra?

Sådan kan det være for alle. Kroppen bliver resistent overfor et stof i opioid-gruppen, og man spiser flere og flere piller, indtil man dør (og eventuelt bliver genoplivet), af forskellige årsager. Der er intet at stille op. Ryggen gør ondt, man kan ikke udholde smerterne, men eneste andet alternativ er narkomani. 

Hvad fanden gør man? Jeg tager ikke morfin eller andre stærke smertestillende. Jeg tager medicin i den svage ende. Jeg tager det mens min ryg forsøger at komme ovenpå igen. Det virker ikke som om de hjælper, eller at ryggen har fået det bare det mindste bedre. Men selvom jeg ikke tager morfin og selvom de bivirkninger, jeg har, ikke kommer fra de piller, jeg tager... Ja, så er de der altså.

René står med det ene ben i narkomani.
Hvordan skal jeg reagere?
Hvad skal jeg gøre?

Psh!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar